Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT+LPG]Duże spalanie+Strzaly kolektora+Szarpanie

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
GieeLACeHa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2008, 20:23
Lokalizacja: Warszawa

[80 B4 2.0 ABT+LPG]Duże spalanie+Strzaly kolektora+Szarpanie

Post autor: GieeLACeHa » 27 lis 2008, 21:34

Witam.
Z góry proszę o wyrozumiałość. Jestem szczęśliwym posiadaczem audi 80 :mrgreen: . Jest to moje pierwsze auto i niestety dopiero się uczę metodą prób i błędów. Auto zaczęło bardzo mocno szwankować. Byłem z wizytą u mechanika oraz u gazownika, ale jak to zazwyczaj bywa kręcą mnie jak chcą. Postaram się podać jak najdokładniej objawy które występują w moim samochodzie. I bardzo liczę na waszą pomoc. :roll:

Objawy:

1. Auto bardzo dużo pali na gazie około 20-30 litrów ( Gazownik powiedział że to nie możliwe, aczkolwiek niestety na 30 litrowym baku załadowanym na full przejechałem zaledwie 100 km w mieście)
2. Od niedawna jeżdżąc na gazie, gdy dodawałem gazu auto zaczęło strzelać w kolektorze, spadały obroty i co gorsza samochód gasł.( Miałem 2 takie sytuacje 1. około 3-4 tyg temu i 2-ga dziś)
3. Jeżdżąc na benzynie samochód szarpie, zamula się. Gdy dodaje gazu ma chwilowy jakby przestój, zwolnienie a potem nagłe przyśpieszenie.

Przed tym wszystkim oczywiście samochód był u gazownika, który stwierdził, iż wszystko jest w porządku. Samochód ma wymieniony parownik oraz chyba podstawę gaźnika(nie jestem pewien czy to tak się nazywa...) gdyż ssał lewe powietrze.

Alex

Post autor: Alex » 27 lis 2008, 21:48

dokladnie mam to samo jak ty i tez nie wiem co sie dzieje z moja :cry: w dodatku jak przyjechalem do domu (a to byl dystans ok 3 km) zauwazylem nagrzany do czerwonosci kolektor wydechowy. sam nie wiem co jej jest. jestem juz zalamany. nie wiem co robic... :cry:

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 28 lis 2008, 09:27

Albo jest źle ustawiona instalacja gazowa, albo bardziej prawdopodobne, że padła ci sonda. Co pokazuje VAG :?:

Alex sprawdzałeś to co pisałem, bo bez tego samo się nie naprawi. A nie mając samochodu przed oczami nieraz trudno jest coś powiedzieć od razu co jest nie tak. Najlepiej znać trochę jego historię co się z nim działo.

Awatar użytkownika
fajgi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 13 lip 2008, 10:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: fajgi » 28 lis 2008, 09:52

raczej sonda bo na benzynie i gazie nie chce chodzic...zobaczylbym jeszcze kopulke moze jest tak zryta ze nie przepala za kazdym razem mieszanki...to moze byc kilka rzeczy :cry:

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 28 lis 2008, 10:01

fajgi pisze:raczej sonda bo na benzynie i gazie nie chce chodzic...zobaczylbym jeszcze kopulke moze jest tak zryta ze nie przepala za kazdym razem mieszanki...to moze byc kilka rzeczy :cry:
Kopułkę można sprawdzić oczywiście ale czy przez kopułkę było by aż tak duże spalanie, nie wiem. Wydaję mi się, że sonda stanęła i podaje cały czas sygnał o ubogiej mieszance a komp cały czas ją wzbogaca- efekt spalanie kosmiczne.

Awatar użytkownika
GieeLACeHa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2008, 20:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: GieeLACeHa » 28 lis 2008, 10:55

No też tak zastanawiałem się nad sondą... Ale co powoduje takie mulenie przyśpieszanie i strzelanie... A co do instalacji gazowej tak jak pisałem byłem u gazownika on podłączył pod komputerek zdiagnozował powiedział że jest ok... Więc nie wiem co dalej robić a co to jest VAG :?:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 lis 2008, 13:23

Jak już koledzy wspomnieli do sprawdzenia/wymiany sonda. Poza tym instalacja do ponownej regulacji, do sprawdzenia szczelność całej instalacji - od zbiornika do miksera, gazownik do wymiany.
VAG to popularne określenie interfejsu i programu diagnostycznego do samochodów z grupy VW (czyli również Audi). Pozwala odczytać ewentualne zarejestrowane w ECU błędy w pracy silnika.

rajtuz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:36

Post autor: rajtuz » 28 lis 2008, 14:04

niestety ma bardzo podobny problem.
audiczke kupiłem jakiś miesiąc temu 2.0 abt +lpg,sprzedający twierdził
że pali 10 litrów lpg jak sie okazało kłamał i to nie tylko w tej kwestii ale to już inna sprawa.
na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda tak że pali jakieś 21l lpg.
reduktor to "cometa"z elpigazu centralka autronic as101.nie ma żadnego silniczka
krokowego ani nic z tych rzeczy.poza tym z rury wydechowej wydobywają się
dość pokaźne ilości bialego dymu ale może jest to efekt tego spalania.
-to jeden probel

poza tym pare dni temu popsuło się coś z benzyną

po odpaleniu na zimnym silniku nie przyjmuje prawie wcale gazu,strzela z gaźnika
na ciepłym zresztą też ale może troszkę w mniejszym stopniu w każdym bądź razie jazda na Pb jest niemożliwa.
aha na gazie nic nie strzela jezdzi normalnie mimo tego spalania..

mam nadzieje że ktoś mi coś podpowie, a będę bardzo happy

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 lis 2008, 14:18

rajtuz, w Twoim wypadku spalanie jest wynikiem kiepskiego wyregulowania i/lub zużycia reduktora. Niestety na odległość nie da się tego stwierdzić z całą pewnością. Natomiast problemy z benzyną to najprawdopodobniej rozjechana mapa wtrysku benzyny na skutek złej lub braku emulacji sondy lambda podczas pracy na LPG. Użyj szukajki bo było o tym od metra i ciut, ciut.
Jedź do jakiegoś łebskiego gaziarza na sprawdzenie tego i porządną regulację.
Na Twoim miejscu zainwestowałbym ok. 350 złociszy i dołożył porządną elektronikę sterującą.
GieeLACeHa, Tobie proponuję jeszcze zmierzyć kompresję silnika bo może masz już powypalane zawory i stąd te szopki oraz sprawdzenie ustawienia zapłonu.

rajtuz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:36

Post autor: rajtuz » 28 lis 2008, 21:10

no to ciekawy początek...
czy da się jakoś we własnym zakresie
sprawdzić tą mape wtrysków? szczerze mówiąc
to pierwszy raz o czymś takim słyszę.
objawy:
strzelanie dławienie tylko przy dodawaniu gazu
poza tym obroty troche wariują,spadają na 500
potem wzrastają na 1200 itp
usterka ta pojawiła się na raz,nie był to to jakiś przewlekły proces.


a czy tej mojej centralki nie da się programować,dołożyć do niej jakiegoś krokowca
czy ma ona w ogóle taką opcje symulacji lambdy?


W akcie desperacji ukruciłem mu gazu,teraz Vmax 100km/h
mam nadzieje że sie w 18l zmieszczę.. :-?

Danek napisz jeszcze konkretnie o jakiej elektronice mówisz,widzę że się orientujesz w tych
sprawach,mam nadzieje że coś poradzisz.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 lis 2008, 21:34

rajtuz, oj chłopie leniwy jesteś strasznie. Tyle razy już już było o mapie na forum, że można by niejedną książkę napisać. Zarejestruj się na stronie Centrum i w dziale download/lpg masz mój artykuł na temat gazunku, regulacji itd.
Strzały mogą być skutkiem niesprawnej instalacji WN. (świece, kopułka, palec, przewody WN, czasem cewka lub moduł). Mapę możesz przywrócić do normy robiąc reset ECU i ponowną adaptację podczas pracy na benzynie (poszukaj w archiwum forum było to opisywane kilkanaście razy co najmniej) ale pod warunkiem, że Twoja sonda lambda jest w 100% sprawna i masz emulator sondy lambda w instalacji LPG lub przynajmniej przekaźnik odcinający sondę w czasie pracy na LPG. Co do elektroniki to polecam Stag 100 lub Bingo M. Koszt z montażem i regulacją to ok. 350 zł. Warunkiem do poprawnego działania tychże układów jest 100% sprawna sonda lambda.
Nie próbuj ograniczać zużycia gazu przez kręcenie "na pałę" registrem i reduktorem bo możesz narobić jeszcze większej biedy.
Z Twoją centralką nic nie zwojujesz.

rajtuz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:36

Post autor: rajtuz » 29 lis 2008, 18:26

nie mam 100% pewności ale instalacja WN raczej odpada, nie widać żadnych przebić
przewody nie są twarde popękane
itp na gazie wszystko jest ok nic nie strzela.
zrobiłem reset i ponowną adaptacje ECU na samej benzynie niestety niczego to nie zmieniło.
myślę że to lekkie bujanie obrotów i wystrzały mają tę samą przyczynę,pojawiły się jednocześnie.Chciałbym sprawdzić jeszcze niebieski czujnik temp,mam pytanie
czy mogę na chodzącym silniku wypiąć wtyk od tego czujnika i podłączyć
omomierz żeby na bieżąco sprawdzać rezystancję,lub w jakiś inny sposób
dokładnie go sprawdzić (bez demontażu).

co do lambdy też nie mam pewności (i raczej na lpg nie jest odłączana,przynajmniej nie znalazłem żadnych połączeń sondy z "aparaturą" lpg więc ecu może
łapać błędy,mimo to reset nic nie dał) teraz pytanie czy mogę odłączyć całkowicie
sondę (wtyczka 2 białe przewody)i odpalić na benzynie,gdyby przestał strzelać
można by z tego coś wywnioskować,chyba że taka operacja jest niewykonalna.

jeszcze jak mógłbyś napisać na czym miało by polegać odłączenie tej sondy po przejściu na lpg tzn czy zwiera któreś przewody do masy ,ze sobą?
a sprawdził bym to dla pewności multimetrem,i czy brak tego odłączania mogło
spowodować jej uszkodzenie biorąc pod uwagę nie wyregulowany gaz,bo po spalaniu 21l
zakładam,że wyregulowany nie był
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 lis 2008, 19:17

rajtuz pisze:czy mogę na chodzącym silniku wypiąć wtyk od tego czujnika i podłączyć
omomierz żeby na bieżąco sprawdzać rezystancję,
Możesz, najwyżej ECU podniesie obroty silnika bo będzie "myślał", że jest zimny tylko Ty nie będziesz znał faktycznej temperatury bo wskaźnik na desce bardzo często oszukuje. W każdym razie najważniejsze, żeby czujnik w ogóle reagował na zmiany temperatury.
rajtuz pisze:czy mogę odłączyć całkowicie
sondę
Możesz tylko nie białe, a czarny. Sygnał sondy jest puszczony
rajtuz pisze:i odpalić na benzynie,gdyby przestał strzelać
można by z tego coś wywnioskować,
czarnym przewodem, białe to grzałka. Tak wtedy można wnioskować, że problemy powoduje sonda.
rajtuz pisze:jeszcze jak mógłbyś napisać na czym miało by polegać odłączenie tej sondy po przejściu na lpg
Chodzi o to, żeby podczas pracy na LPG sygnał sondy był całkowicie odcinany od ECU. Wtedy ECU łapie błąd (ale w tym wypadku niegroźny) i podstawia swoją wartość domyślną.
rajtuz pisze:czy brak tego odłączania mogło
spowodować jej uszkodzenie
Całkiem niewykluczone, że spowodowało to bardzo duże przyśpieszenie zużycia sondy. Ale nie oszukujmy się jeśli sonda od nowości nie była wymieniana to przy takim przebiegu jaki ma na karku już jej się należy wymiana.

rajtuz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:36

Post autor: rajtuz » 30 lis 2008, 12:56

no to tak.
jeśli chodzi o czujnik
rezystancja ładnie,płynnie maleje wraz
ze wzrostem temperatury,co prawda ich zależność dość mocno
odbiega od wartości które znalazłem
np przy 60 stopniach powinno być 575ohm
ja już przy 50 mam jakieś 530ohm
mimo to biorąc pod uwagę dokładność pomiarów a właściwie jej brak zakładam że jest ok

co do lambdy
po odpięciu lambdy (czarny kabelek) silnik tak samo strzela,dusi się(chodzi oczywiście o benzynę).
mierzyłem napięcie na tym właśnie przewodzie na Pb
waha się mniej więcej od 0,25V do 0,75V

na gazie utrzymuje się na poziomie około 0,7V

nie bardzo wiem do czego się teraz przyczepić,co sprawdzić?
może ciśnienie w układzie doprowadzającym paliwo?
najbardziej go muli przy gwałtownym dodawaniu gazu,bywa że momentami
jest zupełnie dobrze ale nie ma na to żadnej reguły.

Awatar użytkownika
GieeLACeHa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2008, 20:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: GieeLACeHa » 03 gru 2008, 21:47

Witam

Byłem dziś u gazownika sprawdziłem wszelkie szczelności itd. Okazało się że z instalacją jest wszystko dobrze.
A że audiola to jest monowtrysk poradził mi odwiedzić elektryka... Co sądzicie na ten temat??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl