[all] Wyciszanie wnętrza
[all] Wyciszanie wnętrza
Witam wszystkich!!
Mam taki ciekawy temat mianowicie wyciszenie wnętrza naszych Audiczek czy ktoś już z was próbował kombinować w tym temacie. Powiem szczerze że zainspirowała mnie A4 w której widać gołym okiem więcej okładzin zarówno w bagażniku jak i w drzwiach i tym podobne. Wypróbowałem w mojej 80 prosty eksperyment i położłem pod dywanik w bagażniku koc. Może to zabrzmi śmiesznie ale w moim przypadku efekt był bardzo pozytywny. Teraz jak będę miał chwilkę czasu zdejmę całą okładzinę z bagażnika i wyciszę nadkola i powiem wam czy warto to robić ale wydaje mi sie że będzie dużo mniej hałasu spod kół i amortyzatorów. Ciekawe czy nie da się wykorzystać tapicerki z A4 na klapę bagażnika itp, Piszcie
Pozdrawiam wszystkich maniaków!!
Mam taki ciekawy temat mianowicie wyciszenie wnętrza naszych Audiczek czy ktoś już z was próbował kombinować w tym temacie. Powiem szczerze że zainspirowała mnie A4 w której widać gołym okiem więcej okładzin zarówno w bagażniku jak i w drzwiach i tym podobne. Wypróbowałem w mojej 80 prosty eksperyment i położłem pod dywanik w bagażniku koc. Może to zabrzmi śmiesznie ale w moim przypadku efekt był bardzo pozytywny. Teraz jak będę miał chwilkę czasu zdejmę całą okładzinę z bagażnika i wyciszę nadkola i powiem wam czy warto to robić ale wydaje mi sie że będzie dużo mniej hałasu spod kół i amortyzatorów. Ciekawe czy nie da się wykorzystać tapicerki z A4 na klapę bagażnika itp, Piszcie
Pozdrawiam wszystkich maniaków!!
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z tego co wiem to Audi 80 i tak jest świetnie wyciszone. Nie wiem jak u was, ale u mnie w drzwiach są wygłuszenia. Zresztą nawet jak na Diesla to jest w środku bardzo cicho. Jeździłem wcześniej Golfem II 1,6D i starszego passatem też 1,6D i zero porównania z Audi. W Audi jest po prostu cicho.
Myślę że dodatkowe wygłuszenie troszkę mija się z celem. Nie chodzi o to że nie przyniesie pozytywnego rezultatu, ale o to że niepotrzebnie obciąży dodatkowo auto.
Myślę że dodatkowe wygłuszenie troszkę mija się z celem. Nie chodzi o to że nie przyniesie pozytywnego rezultatu, ale o to że niepotrzebnie obciąży dodatkowo auto.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A ja planuje zrobić panowie coś innego. W boczkach są u nas wygłuszenia, ale nie ma folii która by oddzielała (izolowała) wnętrze auta od środowiska zewnętrznego. Dlatego podczas jazdy klamkami potrafi trochę wiać. Myślę również że po części jest to przyczyną mocnego parowania szyb w deszczowe dni. Zamierzam więc uszczelnić dokładnie wszystkie drzwi - w golfie zrobiłem to bardzo dokładnie i nic nie wiało.
Jeszcze nie wiem kiedy się za to zabiorę - robię to już 1,5 roku
Jeszcze nie wiem kiedy się za to zabiorę - robię to już 1,5 roku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 09 mar 2008, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
Ja czytałem tu i uwdzie i na wiosne przymierzam sie do wiciszenia wnętrze kompleksowo , wyczytałem na innych forach ,ze dobrym materiałem do wycziszenia jest TAŚMA DEKARSKA którą mozna kupić w sklepach budowlanych np. Obi, itp. Nie jest to jakiś duży koszt a efekty podobno zadziwiające , owa taśma jest z jednej strony klejąca i stosuje sie ją jak Maty Bitumiczne , z tego co sie dowiadywałem dużo wrsztatów CA używa takich taśm .......
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 173
- Rejestracja: 09 mar 2008, 00:57
- Lokalizacja: Warszawa
żeby dobrze wytłumić wnętrze trzeba zacząć od drzwi - filozofia jest taka sama jak przy zabudowie car-audio. maty w drzwi+pasta+wzmocnienia otworów. samo takie wygłuszenie daje dużą różnicę
dalej można jechać z wygłuszeniem pod deską rozdzielczą (dużo dłubania, efekt niewielki) i z podłogą pod wykładzną (roboty mniej, efekt nie rzuca na kolana, ale ciszej)
ogólnie to porządne wygłuszenie drzwi daje dużo, jadąc na matach z marketu, robiąc samemu koszt zamyka się w 150zł/drzwi. podejrzewam , że jedna warstwa (tylko na blachę) by wystarczyła, ale waląc dwie ma się dobrą podstawę do zabudowy głośników.
ps na dwóch warstwach dochodzi po 5-7kilo/drzwi
dalej można jechać z wygłuszeniem pod deską rozdzielczą (dużo dłubania, efekt niewielki) i z podłogą pod wykładzną (roboty mniej, efekt nie rzuca na kolana, ale ciszej)
ogólnie to porządne wygłuszenie drzwi daje dużo, jadąc na matach z marketu, robiąc samemu koszt zamyka się w 150zł/drzwi. podejrzewam , że jedna warstwa (tylko na blachę) by wystarczyła, ale waląc dwie ma się dobrą podstawę do zabudowy głośników.
ps na dwóch warstwach dochodzi po 5-7kilo/drzwi
Ja zauwazylem, a raczej uslyszalem np: podczas jazdy w deszczu dzwiek rozchlapywanej wody dociera od spodu drzwi.. i naszedl mnie taki pomysl zeby zastosowac podwojne uszczelki tak jak w nowszych autach, jest to wykonalne?
Przy samym "dozbrajaniu" drzwi b. dobrego efektu raczej nie osiagniemy bo dzwieki i tak beda przedostawaly sie przez uszczelki.
Przy samym "dozbrajaniu" drzwi b. dobrego efektu raczej nie osiagniemy bo dzwieki i tak beda przedostawaly sie przez uszczelki.
beneq, a wstawiając dodatkowe uszczelki nie zablokujesz tym samym otworów odprowadzających wodę z drzwi? z tymi progami w B4 moim zdaniem jest jakaś niedoróbka - nawet śnieg i błoto tam się dostają. miałem już różne auta ale nie spotkałem się jeszcze żeby napychało się np. śniegu między drzwi a progi :roll: tak samo woda stojąca na skrzynce bezpieczników
wracając do tematu wyciszania wnętrza, to jest to jednak bardzo ciche auto. wpychanie mat w drzwi i tym samym obciążanie ich o dodatkowe kilka kilogramów na pewno bardziej zaszkodzi zawiasom niż pomoże w podniesieniu komfortu podróżowania ...chyba, że ktoś myśli o wyciszaniu pod kątem rozbudowy CA
wracając do tematu wyciszania wnętrza, to jest to jednak bardzo ciche auto. wpychanie mat w drzwi i tym samym obciążanie ich o dodatkowe kilka kilogramów na pewno bardziej zaszkodzi zawiasom niż pomoże w podniesieniu komfortu podróżowania ...chyba, że ktoś myśli o wyciszaniu pod kątem rozbudowy CA
ostatnio kiedy autko było malowane patrzyłem na te wyciszenia, u mnie chyba ktos przede mna cos kombinowal bo mam mate na drzwiach czarną i grubszą taką ok 1cm grubości nie znam sie na tym ale jest lekko miękka i sprężysta i nie wiem z czego jest zrobiona ale u wujka w b3 tego nie bylo jest tez folia i ori wyciszenie, a w autku jest duzo ciszej niz w b3 mojego wujka, mam to na wszystkich drzwiach w bagazniku nic nie ma ale cos bede musial sam zrobic, mysle ze to wyciszenie nie wazy zbyt duzo, tak mi sie przynajmniej wydaje bo nie odklejalem tego, moze macie jakies dobre pomysly na wiciszenie bagaznika ??