[B4 ALL] Regeneracja uszczelnień maglownicy
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
[B4 ALL] Regeneracja uszczelnień maglownicy
Witam!
Niemogąc przepatrzeć na cieknącą maglownicę postanowiłem wymienić w niej uszczelnienia, a mając wymontowany silnik (co ułatwiło jej wyjęcie) bym sobie nie darował gdybym coś z tym nie zrobił, a więc zaczynamy.
Potrzebne narzędzia:
młotek, klucz 13, klucz imbusowy 6 i 16, wąski płaski śrubokręt, jakieś urządzenie grzewcze np. suszarka, zestaw naprawczy maglownicy.
A oto zestaw: http://moto.allegro.pl/item479570056_pr ... 80_b4.html
Na początek odkręcamy wielką zaślepkę na klucz imbusowy 16
Następnie odkręcamy obudowę rozdzielacza ( czy jak się tam nazywa) przy użyciu imbusa 6, i zdejmujemy (może stawiać małe opory)
Teraz odkręcamy 2 skrajne śruby M8 kluczem 13 (nie ruszamy śruby środkowej służy ona do regulacji luzu na listwie)
Po zdjęciu pokrywy wyjmujemy: docisk klinów, sprężynę i 2 kliny.
Teraz wyjmujemy rozdzielacz w tym celu mocujemy go za frezy w imadle ale żeby ich nie uszkodzić wkładamy tą końcówkę między dwa drewka i zaciskamy. Teraz uderzamy młotkiem w maglownice ( do siebie w jej grubszą część) nie za mocno żeby nic nie potłuc, wychodzi bez większych oporów (pierwsze łożysko jest kulkowe a drugie igiełkowe)
Teraz tylko wyciągamy listwę
Bierzemy się za wymianę uszczelnień. Żeby łatwo zdjąć stare uszczelnienia podgrzewamy je suszarką czy czymś podobnym i podważamy płaskim śrubokrętem, pierwszy raz mogą być małe problemy ale jak połapiemy o co chodzi pozostałe zejdą bez problemu. Pod każdym z tych plastikowych uszczelnień są oringi.
Zakładając nowe uszczelnienia nie należy ich mocno podgrzewać gdyż są podatne na rozciąganie. A robi to się tak: zakładamy oring (jest gumowy więc z nim żadnego problemu nie bedzie) potem nakładamy plastikowe uszczelnienie które najpierw jedną stroną wkładamy w szczelinę w której ma sie znajdować i przeciągamy palcami (w lewą i prawą stronę jednocześnie) wzdłuż szczeliny tak aby uszczelnienie wciągało się w nią. Tak postępujemy z każdym uszczelnieniem.
Chcąc wymontować uszczelniacz z obudowy rozdzielacza dopasowujemy rurkę odpowiedniej średnicy stawiamy ją na nim i łup młotkiem. Zakładając nowy uszczelniacz wciskamy go palcami a nastepnie na jego zewnętrznej krawędzi stawiamy stępiony śrubokręt (bądź dopasowujemy odpowiednią rurkę) i nabijamy do oporu.
Żeby wcisnąć uszczelnienie listwy w obudowę maglownicy (uszczelka ta ma kolor zielony) zakładamy oring, a uszczelkę wkładamy jedną stroną w szczelinę, pozostałą część uszczelki przeginamy w tą stronę gdzie uszczelka jest wciśnięta czyli z tej uszczelki ma wyjść litera "C" . Należy ją przy montażu cały czas podgrzewać aby była bardziej plastyczna. Trzeba zwrócić uwagę na to jak ją złożyć; ma ona taki wyższy kancik z jednej strony i właśnie tym kancikiem montujemy ją do zewnątrz (czyli w stronę pierścienia osadczego "segera")
Na listwie znajduje się kancik od toczenia należy go pilnikiem zaokrąglić i dobrze wygładzić aby przy montażu nie uszkodzić uszczelnienia. Jeśli nie zaokrąglimy tego kantu w żaden sposób nie przeciśniemy listwy przez ten uszczelniacz.
Przed montażem zalecam zwilżyć olejem uszczelnienia aby mogły łatwiej trafić na swoje miejsce.
Przed rozebraniem maglownicy warto zaznaczyć sobie położenie listwy i wałka rozdzielacza żeby później nie przestawiać kierownicy na wielowpuście.
Rozdzielacz
Popychacz klinów
Tabliczka znamionowa
To by było na tyle, może sie przyda. Dodam że takie coś pierwszy raz w życiu robiłem.
Do końca tygodnia powinna być zamontowana, napiszę o moim sukcesie :mrgreen: albo porażce [/b]
Niemogąc przepatrzeć na cieknącą maglownicę postanowiłem wymienić w niej uszczelnienia, a mając wymontowany silnik (co ułatwiło jej wyjęcie) bym sobie nie darował gdybym coś z tym nie zrobił, a więc zaczynamy.
Potrzebne narzędzia:
młotek, klucz 13, klucz imbusowy 6 i 16, wąski płaski śrubokręt, jakieś urządzenie grzewcze np. suszarka, zestaw naprawczy maglownicy.
A oto zestaw: http://moto.allegro.pl/item479570056_pr ... 80_b4.html
Na początek odkręcamy wielką zaślepkę na klucz imbusowy 16
Następnie odkręcamy obudowę rozdzielacza ( czy jak się tam nazywa) przy użyciu imbusa 6, i zdejmujemy (może stawiać małe opory)
Teraz odkręcamy 2 skrajne śruby M8 kluczem 13 (nie ruszamy śruby środkowej służy ona do regulacji luzu na listwie)
Po zdjęciu pokrywy wyjmujemy: docisk klinów, sprężynę i 2 kliny.
Teraz wyjmujemy rozdzielacz w tym celu mocujemy go za frezy w imadle ale żeby ich nie uszkodzić wkładamy tą końcówkę między dwa drewka i zaciskamy. Teraz uderzamy młotkiem w maglownice ( do siebie w jej grubszą część) nie za mocno żeby nic nie potłuc, wychodzi bez większych oporów (pierwsze łożysko jest kulkowe a drugie igiełkowe)
Teraz tylko wyciągamy listwę
Bierzemy się za wymianę uszczelnień. Żeby łatwo zdjąć stare uszczelnienia podgrzewamy je suszarką czy czymś podobnym i podważamy płaskim śrubokrętem, pierwszy raz mogą być małe problemy ale jak połapiemy o co chodzi pozostałe zejdą bez problemu. Pod każdym z tych plastikowych uszczelnień są oringi.
Zakładając nowe uszczelnienia nie należy ich mocno podgrzewać gdyż są podatne na rozciąganie. A robi to się tak: zakładamy oring (jest gumowy więc z nim żadnego problemu nie bedzie) potem nakładamy plastikowe uszczelnienie które najpierw jedną stroną wkładamy w szczelinę w której ma sie znajdować i przeciągamy palcami (w lewą i prawą stronę jednocześnie) wzdłuż szczeliny tak aby uszczelnienie wciągało się w nią. Tak postępujemy z każdym uszczelnieniem.
Chcąc wymontować uszczelniacz z obudowy rozdzielacza dopasowujemy rurkę odpowiedniej średnicy stawiamy ją na nim i łup młotkiem. Zakładając nowy uszczelniacz wciskamy go palcami a nastepnie na jego zewnętrznej krawędzi stawiamy stępiony śrubokręt (bądź dopasowujemy odpowiednią rurkę) i nabijamy do oporu.
Żeby wcisnąć uszczelnienie listwy w obudowę maglownicy (uszczelka ta ma kolor zielony) zakładamy oring, a uszczelkę wkładamy jedną stroną w szczelinę, pozostałą część uszczelki przeginamy w tą stronę gdzie uszczelka jest wciśnięta czyli z tej uszczelki ma wyjść litera "C" . Należy ją przy montażu cały czas podgrzewać aby była bardziej plastyczna. Trzeba zwrócić uwagę na to jak ją złożyć; ma ona taki wyższy kancik z jednej strony i właśnie tym kancikiem montujemy ją do zewnątrz (czyli w stronę pierścienia osadczego "segera")
Na listwie znajduje się kancik od toczenia należy go pilnikiem zaokrąglić i dobrze wygładzić aby przy montażu nie uszkodzić uszczelnienia. Jeśli nie zaokrąglimy tego kantu w żaden sposób nie przeciśniemy listwy przez ten uszczelniacz.
Przed montażem zalecam zwilżyć olejem uszczelnienia aby mogły łatwiej trafić na swoje miejsce.
Przed rozebraniem maglownicy warto zaznaczyć sobie położenie listwy i wałka rozdzielacza żeby później nie przestawiać kierownicy na wielowpuście.
Rozdzielacz
Popychacz klinów
Tabliczka znamionowa
To by było na tyle, może sie przyda. Dodam że takie coś pierwszy raz w życiu robiłem.
Do końca tygodnia powinna być zamontowana, napiszę o moim sukcesie :mrgreen: albo porażce [/b]
Ostatnio zmieniony 17 lis 2008, 23:49 przez radek kocio, łącznie zmieniany 2 razy.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
A podobno pompy wspomagania i maglownicy nie ma sensu naprawiać bo i tak będzie ciekła:). Może to kwestia użycia odpowiedniej jakości uszczelnień. radek kocio, podał link do aukcji w której same uszczelnienia kosztują 160zł, a na allegro maglownicę używaną do audi 80 można znaleźć od 100zł. Teraz tylko wypadałoby sprawdzić czy po takiej regeneracji maglownica będzie sprawna przez następne 10lat:). Gratuluję rezania i pokazania, że maglownicę też można naprawić.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Dzięki kolego. Żeby ją wyjąć jak zamontowany jest silnik to nie wiem czy tak łatwo będzie, żeby ją odkręcić wykręcasz 2 śrubki na klucz imbusowy ( 6 albo 8) za lewym kołem i 2 nakrętki na ścianie grodziowej i oczywiście odpinamy ją od kolumny kierowniczej. Może jak by odkręcił rozdzielacz i rurki hamulcowe od ABS-u to by jakoś poszło ale tak to nie wiem. Po prostu potrzebne jest miejsce.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Hej. Mam pytanie odnośnie blachy łączącej ruchome ramię maglownicy z elementem łączącym drążki kierownicze. Element ten jest skręcany na dwie śruby 10mm i dodatkowo chwycony od spodu na nakrętki samo-zakleszczające. Moje pytanie odnosi się do klasy wytrzymałości tych śrub. Czy klasa 5,7 będzie wystarczająca? Pozdrawiam.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
U mnie coś strzela w maglownicy, po skręceniu kół do oporu pompa sie zatrzymuje mimo naciągniętego prawidłowo paska :evil:
Kupiłem na alle za 70 zeta maglownice która ma niby 150 000km przejechane, ale nie wierze w to, wygląda nienajgorzej, ale i tak chce ją zregenerować. Na pewno wymienie uszczelniacze, nie wiem natomiast jak to jest z zaworkami, czy je też da się wymienić ? Nie chcę by znowu mi coś strzelało po niedługim czasie :evil:
Kupiłem na alle za 70 zeta maglownice która ma niby 150 000km przejechane, ale nie wierze w to, wygląda nienajgorzej, ale i tak chce ją zregenerować. Na pewno wymienie uszczelniacze, nie wiem natomiast jak to jest z zaworkami, czy je też da się wymienić ? Nie chcę by znowu mi coś strzelało po niedługim czasie :evil: