[80 b2 1.6 DT] huczy skrzynia czy łożyska?
[80 b2 1.6 DT] huczy skrzynia czy łożyska?
witam
wraz we wzrostem prędkości huczenie sie potęguje, przy 80 już się ciężko rozmawia
problem w tym, że nie wiem jak sprawdzić czy to skończyły się łożyska, czy padła skrzynia, a nie mam na tyle kasy żeby wymienić łożyska a później ewentualnie skrzynie
może mi ktoś pomóc zdiagnozować problem?
wraz we wzrostem prędkości huczenie sie potęguje, przy 80 już się ciężko rozmawia
problem w tym, że nie wiem jak sprawdzić czy to skończyły się łożyska, czy padła skrzynia, a nie mam na tyle kasy żeby wymienić łożyska a później ewentualnie skrzynie
może mi ktoś pomóc zdiagnozować problem?
Po przejechaniu dłuższego odcinka przejdź się dookoła samochodu i posprawdzaj czy koła się nie grzeją. Dotknij opon, felg, śrub od kół i zobacz jaką mają temperaturę.
A jak dasz na luz, to czy huczenie ustaje? Auda nie ściąga na boki przy jeździe na wprost?
ps.
Sprawdzałeś kiedykolwiek poziom oleju w skrzyni?
A jak dasz na luz, to czy huczenie ustaje? Auda nie ściąga na boki przy jeździe na wprost?
ps.
Sprawdzałeś kiedykolwiek poziom oleju w skrzyni?
najpierw sprawdż czy Ci się koła nie grzeją po przejechaniu kilkunastu km
nie odpowiedziałeś czy gdy podczas jazdy przełączysz na luz, to czy huczenie ustaje.
gdybyś wjechał na kanał, to mógłbyś sprawdzić czy nie ma wycieków ze skrzyni.
nie orientuję się jak jest w b2 ale zasadniczo masz w skrzyniach dwa nazwijmy to zawory - jeden spustowy od spodu, a drugi z boku do sprawdzania poziomu oleju i ewentualnego jego uzupełniania.
nie odpowiedziałeś czy gdy podczas jazdy przełączysz na luz, to czy huczenie ustaje.
gdybyś wjechał na kanał, to mógłbyś sprawdzić czy nie ma wycieków ze skrzyni.
nie orientuję się jak jest w b2 ale zasadniczo masz w skrzyniach dwa nazwijmy to zawory - jeden spustowy od spodu, a drugi z boku do sprawdzania poziomu oleju i ewentualnego jego uzupełniania.
Spróbuj przejechać kawałek slalomem trzymając gaz na stałym poziomie (lub na luzie), jeżeli dźwięk będzie się zmieniał to znaczy że łożyska są do wymiany.
uszkodzenie łożysk w skrzyni zwykle powoduje hałas przy rozpędzaniu i czasem przy hamowaniu silnikiem, podczas jazdy na "granicy" tzn. pomiędzy rozpędzaniem i hamowaniem silnikiem jest ciszej.
uszkodzenie łożysk w skrzyni zwykle powoduje hałas przy rozpędzaniu i czasem przy hamowaniu silnikiem, podczas jazdy na "granicy" tzn. pomiędzy rozpędzaniem i hamowaniem silnikiem jest ciszej.
ten sam problem w moim B3. lozyska w kolach a moze sktzynia? zrobilem dodatkowy test. nie wiem czy cos dał, a mianowicie: rozpedzilem samochod z malej gorki i wylaczylem silnik. i te dziwne dzwieki jakby cos tarlo o podloge samochodu - czuje je na stopach- nie ustaly! Wniosek?! lozyska w kolach, zawieszenie. a moze przy zgaszonym silniku i jezdzie na luzie skrzynia tez pracuje jakos na swoj sposob?
Prosze o opinie. pzdro
Prosze o opinie. pzdro
stawiam na lozyska,i tak jak radzili koledzy,sprawdz czy kola sa cieple lub goracemaccwac pisze:ten sam problem w moim B3. lozyska w kolach a moze sktzynia? zrobilem dodatkowy test. nie wiem czy cos dał, a mianowicie: rozpedzilem samochod z malej gorki i wylaczylem silnik. i te dziwne dzwieki jakby cos tarlo o podloge samochodu - czuje je na stopach- nie ustaly! Wniosek?! lozyska w kolach, zawieszenie. a moze przy zgaszonym silniku i jezdzie na luzie skrzynia tez pracuje jakos na swoj sposob?
Prosze o opinie. pzdro
Witam
Przepraszam że się podczepię ale wskazówki zostały już dane a mój problem jest podobny.
Wyżej zostało wspomniane że jeśli huczy przy przyspieszaniu to są to łożyska. U mnie właśnie tak jest, na każdym biegu choć im wyższy bieg to jakby mniej. Nie jest to typowe huczenie / wycie tylko odgłos tarcia, rzężenia jakby zębatki. Kiedyś zaobserwowałem że przy skręcie w lewo (np początek wyprzedzania) hałas lekko ustaje.
Dolegliwość występuje tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu nigdy przy hamowaniu silnikiem czy jeździe na luzie czy jeździe ze stałą prędkością.
Poziomu oleju w skrzyni nie sprawdzałem, wycieków brak a jeżdżę już tak pół roku, myślę że jeśli byłoby go mało to skrzynia by dawno padła. :lol:
Jeśli to łożyska to które? Na sprzęgle? Na półośkach? Czy może na wałkach w skrzyni?
Przepraszam że się podczepię ale wskazówki zostały już dane a mój problem jest podobny.
Wyżej zostało wspomniane że jeśli huczy przy przyspieszaniu to są to łożyska. U mnie właśnie tak jest, na każdym biegu choć im wyższy bieg to jakby mniej. Nie jest to typowe huczenie / wycie tylko odgłos tarcia, rzężenia jakby zębatki. Kiedyś zaobserwowałem że przy skręcie w lewo (np początek wyprzedzania) hałas lekko ustaje.
Dolegliwość występuje tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu nigdy przy hamowaniu silnikiem czy jeździe na luzie czy jeździe ze stałą prędkością.
Poziomu oleju w skrzyni nie sprawdzałem, wycieków brak a jeżdżę już tak pół roku, myślę że jeśli byłoby go mało to skrzynia by dawno padła. :lol:
Jeśli to łożyska to które? Na sprzęgle? Na półośkach? Czy może na wałkach w skrzyni?
goldi j51 pisze:jeśli łożysko w prawym kole to jadąc po łuku w lewo będzie je słychać a w prawo cisza
kolego zasugerowałem sie tym postem i wymieniłem łożysko od strony kierowcy poniewaz gdy skrecalem w ta strone na łuku huczenie ustawało a w drugą stronę nie. kosztowało mnie to dwie stówki i nic . :evil:
do wymiany jest łożysko po drugiej stronie. wspomniany przez Ciebie sposób jest wogole miarodajny? jakolwiek ze wypowiedziałeś sie w temacie to chyba cos tam wiesz. proponuje zrobic tak: podniesc przod z jednej strony wrzucic bieg i nasłuchiwac. i z drugiej to samo. zaluje ze nie zrobiłem tego wczesniej. 2 stówki by zostało w kieszeni... :-| jutro znow wizyta u mechanika...zobaczymy.