[ALL] Rezanie filtra kabinowego
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
[ALL] Rezanie filtra kabinowego
Witam,
dla tych którzy nie posiadają obudowy do filtra kabinowego/pyłkowego to może być ciekawy pomysł.
Zapraszam do ściągania i komentowania w temacie poniżej!
http://www.wrzuta.pl/pliki/rINdjaF2ya/
Pozdrawiam
Oofol
dla tych którzy nie posiadają obudowy do filtra kabinowego/pyłkowego to może być ciekawy pomysł.
Zapraszam do ściągania i komentowania w temacie poniżej!
http://www.wrzuta.pl/pliki/rINdjaF2ya/
Pozdrawiam
Oofol
Ostatnio zmieniony 05 lip 2008, 09:03 przez Oofol, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomysł dobry, jednak ma pewien minus, mianowicie powierzchnia filtra. Filtry kabinowe dlatego są takie duże, jakie są, żeby miały jak największą powierzchnię i miały dużą przepustowość powietrza. Zakładając filtr o wymiarach wlotu wentylatora ograniczasz znacznie wydajność wentylacji.
Sprawa druga, to za kilka/naście tysięcy km przyjdzie konieczność zmiany filtra, bo szybko się zabije kurzem i innymi pyłkami (co w połączeniu z niewielką powierzchnią wpłynie znacząco na wydajność nawiewu, podejrzewam, że będziesz musiał zmieniać cżęściej, niż w przypadku dużego filtra). Trzeba będzie ten zrywać z silikonu, a potem usuwać stary, nakładać nowy itp. Tzn nie jest to jakoś sporo roboty, ale jednak jest więcej zabawy niż dokupienie ramki w ASO .
Obudowa z B4 nowa: 40-43zł
Filtr zwykły: 20-22zł
Filtr węglowy: 33-35zł
Koszt jest większy tylko na początku, bo trzeba kupić obudowę. Potem jak widzisz, nie jest wcale drożej niż przy Twoim rozwiązaniu.
Nie mniej jednak fajne fotostory. Postaram się i moje o przełączniku zespolonym wyprodukować w formie PDFa .
Sprawa druga, to za kilka/naście tysięcy km przyjdzie konieczność zmiany filtra, bo szybko się zabije kurzem i innymi pyłkami (co w połączeniu z niewielką powierzchnią wpłynie znacząco na wydajność nawiewu, podejrzewam, że będziesz musiał zmieniać cżęściej, niż w przypadku dużego filtra). Trzeba będzie ten zrywać z silikonu, a potem usuwać stary, nakładać nowy itp. Tzn nie jest to jakoś sporo roboty, ale jednak jest więcej zabawy niż dokupienie ramki w ASO .
Obudowa z B4 nowa: 40-43zł
Filtr zwykły: 20-22zł
Filtr węglowy: 33-35zł
Koszt jest większy tylko na początku, bo trzeba kupić obudowę. Potem jak widzisz, nie jest wcale drożej niż przy Twoim rozwiązaniu.
Nie mniej jednak fajne fotostory. Postaram się i moje o przełączniku zespolonym wyprodukować w formie PDFa .
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Co do wydajności powiem ci że nie ma różnicy pomiędzy działaniem bez filtra a z tym co założyłem. Filtr powietrza ma inną strukturę niż pyłkowy dlatego też jego mniejsza powierzchnia nie wypływa znacznie na przepustowość. Wymiana to nie jest dużo roboty jak sam powiedziałeś. A co do ramki - jak mi załatwisz za 40zł to biorę wszyscy chcą minimum 60 -80zł
To dziwne, bo w ASO w Wawie (Auto Viva, na Połczyńskiej) można obudowę dostać praktycznie od ręki za 43zł . Sam za tyle kupiłem (zmieniłem starą obudowę na nową). W razie czego trzeba dzwonić na numer 022 532 42 30 (informacja o częściach w tym ASO). W dni powszednie można dzwonić od 9 do 19. Numer VAG obudowy to 8A0 819 441 A. Kiedy ja kupowałem mieli na magazynie . Jeżeli nie mają realizują zamówienie na drugi dzień (zamawiałem czujnik temperatury płynu chłodzącego).Oofol pisze:Co do wydajności powiem ci że nie ma różnicy pomiędzy działaniem bez filtra a z tym co założyłem. Filtr powietrza ma inną strukturę niż pyłkowy dlatego też jego mniejsza powierzchnia nie wypływa znacznie na przepustowość. Wymiana to nie jest dużo roboty jak sam powiedziałeś. A co do ramki - jak mi załatwisz za 40zł to biorę wszyscy chcą minimum 60 -80zł
Wiem, że nie jesteś z Wawy, ale może ktoś z Wawy by pomógł . Ja póki co nie mogę się uporać z wysyłką jednej obudowy (ciężko to zapakować ).
Ewentualnie pomęcz jakieś lokalne ASO Audi. Bo to dziwne, żeby mieli różne ceny. Na forum wiele razy było info o takiej właśnie cenie w różnych miastach.
Tak, to jest numer tej nowszej. Różni się od starszej tym, że jest przykręcana na 3 śruby, ale na dwóch trzyma się tak samo dobrze . Po zdjęciach widzę, że śruby masz w dobrych miejscach. Trzecią dziurę w obudowie najlepiej czymś zakleić, żeby nie zasysało powietrza przez nią. Ja tak właśnie zrobiłem .
Jak bys szukal ta ramke to szukaj 2x, bo chetnie bym zakupil. Oofol a byles moze w intercarsie sie pytac ?Oofol pisze:Hmmm powiem ci że o ASO nie pomyślałem a to z tego tytułu iż w mieście miałem do tej pory salon VW ale go jakiś rok temu zamknięto. Ale teraz jest Seat i mają tę Audi i VW czyli tak jakby salon VAG'a także spróbuję
A ten numer katalogowy to podałeś nowszej obudowy?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja wam sie przyzanm co kiedys zrobiłem jeśli chodzi o filtr kabinowy.wyjezdzałem na wakacje i w ostatniej chwili pomyślałem o tym filtrze.nie miałem go gdzie kupić więc zamiast niego na ramke założyłem.... kilka warst damskich rajstop :mrgreen: i w sumie przypomniałem sobie o tym dopiero czytajac ten post :mrgreen: ale jak spraw3dziłem to śmieci sie osadzaja na tym właśnie "filtrze" <haha>
W sumie z braku laku dobre i to. Ale zauważ, że kilka warstw rajstop będzie znacznie mniej przepuszczalne niż filtr kabinowy. Filtr specjalnie jest zbudowany jak harmonijka, żeby maksymalnie powiększyć jego powierzchnię, a tym samym zmaksymalizować przepływ powietrza. No i podejrzewam, że filtr wyłapie znacznie mniejsze pyłki. Czyli na szybko rajstopy/pończocha może być, ale potem trzeba zmienić, bo to tylko wyłapuje większe drobiny, a mniejsze i tak się dostają do środka.hudy pisze:ja wam sie przyzanm co kiedys zrobiłem jeśli chodzi o filtr kabinowy.wyjezdzałem na wakacje i w ostatniej chwili pomyślałem o tym filtrze.nie miałem go gdzie kupić więc zamiast niego na ramke założyłem.... kilka warst damskich rajstop :mrgreen: i w sumie przypomniałem sobie o tym dopiero czytajac ten post :mrgreen: ale jak spraw3dziłem to śmieci sie osadzaja na tym właśnie "filtrze" <haha>
Ja jupiłem zwykły filtr podłóżny (pisało na Allegro, ze pasuje do B4), okazało się że ma być ten w ramkę. Postanowiłem pokombinować, więc zdjąłem tą kratkę zaślepiającą (filtra u mnie nie było), przyłożyłem ten filtr co kupiłem (na szerokość prawie idealnie zasłonił otwór wlotowy), troszeczkę silikonu (oczywiście trzeba poczekać, aż zaschnie bo zanim to zrobi to czuć jego zapach), no i okazało się ze wszystko jest ok. Niedawno oderwałem filtr i przełożylem go teraz na tą stronę co wystawała (ten podłużny filtr jest mniej więcej 2 razy dłuższy) więc znow mam czysty filtr, a kosztował chyba z 16zł i na drugi raz też kupię taki, szkoda zachodu na jakies ramki z filtrem za 60zł i to nie w każdym sklepie dostępne.
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Słusznie zrobiłeś:-) JA jak na razie jeżdżę pół roku i nie zauważyłem spadku wydajności czy kurzenia. Jest spoko940NW pisze:Ja jupiłem zwykły filtr podłóżny (pisało na Allegro, ze pasuje do B4), okazało się że ma być ten w ramkę. Postanowiłem pokombinować, więc zdjąłem tą kratkę zaślepiającą (filtra u mnie nie było), przyłożyłem ten filtr co kupiłem (na szerokość prawie idealnie zasłonił otwór wlotowy), troszeczkę silikonu (oczywiście trzeba poczekać, aż zaschnie bo zanim to zrobi to czuć jego zapach), no i okazało się ze wszystko jest ok. Niedawno oderwałem filtr i przełożylem go teraz na tą stronę co wystawała (ten podłużny filtr jest mniej więcej 2 razy dłuższy) więc znow mam czysty filtr, a kosztował chyba z 16zł i na drugi raz też kupię taki, szkoda zachodu na jakies ramki z filtrem za 60zł i to nie w każdym sklepie dostępne.