[80 B4 2.8 AAH]zniknął prąd(+)na wtryski listwy benzyny
[80 B4 2.8 AAH]zniknął prąd(+)na wtryski listwy benzyny
Witam.mam problem z moim coupe podczas jazdy mi zgasł i nie chce zapalić,bezpieczniki sprawdzone ,kostka stacyjki dobra,przy załączeniu zapłonu nie słychać pompy paliwa ale na krótko działa i co wiem bo sprawdziłem brak prądu (+) na wtryskach listwy paliwowej masa jest może ktoś miał podobną awarię z góry dzięki za pomoc.
Sprawdź przekaźnik który podaje prąd na wtryskiwacze,plus dostaje on(tzn.jego cewka) ze stacyjki a masę z komputera.Wtryskiwacze podobnie plus mają ze styków tego przekaźnika a masę z komputera.Może po drodze padł jakiś przekaźnik od immobilisera lub coś podobnego,zakładając,że komputer dobry.Na forum gdzieś jest opis który przekaźnik do czego .Pompa paliwa ma zasilanie z tego samego przekaźnika tylko z drugiej pary styków.Obydwa wyjścia z przekaźnika poprzez bezpieczniki(chyba sprawdziłeś? )Z tego co widzę na zdjęciu jest on taki podłużny i ma numer 301(ale ręki nie dam sobie uciąć ,że to ten )
[80 B4 2.8 AAH]zniknął prąd(+)na wtryski listwy benzyny
witam. bezpieczniki jasne że sprawdziłem na początku immobilisera nie ma ale poszukam tych przekażników który od czego i sprawdzę wtedy dam znac ok dzęki
Prawde mówiąc to nie spotkałem sie jeszcze żeby wtryskiwacze były sterowane przez ECU za pomoca przekaźnika chocby z tego wzgledu ze przekaźnik ma zbyt długi czas reakcji i nie jest w stanie tak szybko podawac impulsy na wtryskiwacze.Poza tym tam jest wtrysk sekwencyjny czyli kazdy wtryskiwacz jest sterowany osobno, napięcie na wtryskach pojawi sie dopiero podaczas kręcenia rozrusznikiem. Sprawdź ten przekaźnik od pompy paliwa moze tutaj jest jest problem a wrecz powiem ze napewno, ale to sie okaże.
.Ja tak nie napisałem ,przekaźnik podaje prąd na wtryski(+),a masę podaje ECU-tak wynika ze schematu.Przekaźnik plus dostaje ze stacyjki,natomiast masę też z ECU(cewka).Wyjście z przekaźnika ze styku poprzez bezpiecznik-wspólny dla pompy i wtryskiwaczy,przy czym dalej jest jeszcze jeden na samą pompę(chyba ,że schemat kłamie-ale dotąd się to nie zdarzyło)Procedura sprawdzania przekaźnika:Prawde mówiąc to nie spotkałem sie jeszcze żeby wtryskiwacze były sterowane przez ECU za pomoca przekaźnika
Przełącza moc na czujniki i siłowniki.
Specyfikacje
pojedynczy przekaźnik rozwierny
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić
dobre połączenie.
Sprawdzić przekaźnik:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej.
Podłączyć wejście cewki do napięcia akumulatora, a wyjście cewki do uziemienia, powinien kliknąć
przekaźnik. Jeśli nie kliknął, to naleŜy wymienić przekaźnik.
Sprawdzić przełącznik przekaźnika. Zmierzyć opór pomiędzy wejściem przełącznika a wyjściem. Gdy
przełącznik jest zamknięty, to opór powinien być < 1 om. Gdy przełącznik jest otwarty, to opór powinien
być nieskończenie wielki. Jeśli tak nie jest, to naleŜy wymienić przekaźnik.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej.
Włączyć zapłon. Podłączyć próbnik obwodu pomiędzy końcówką wejściową cewki lub końcówką
wejściową przełącznika w skrzynce przekaźnikowej a ujemną końcówką akumulatora. Za kaŜdym razem
próbnik powinien się zaświecić. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik(i), drugi
przekaźnik i wyłącznik kolizyjny, jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej i wyjąć złącze z ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką wyjścia cewki w skrzynce przekaźnikowej a odpowiednią końcówką w
złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał z ECU:
Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką wyjścia cewki a dodatnią końcówką akumulatora. Pokręcić
silnikiem przy pomocy korby. Powinno się ono zrównać z napięciem akumulatora. Jeśli tak nie jest, to
sprawdzić ECU.
[80 B4 2.8 AAH]zniknął prąd(+)na wtryski listwy benzyny
Witam.posprawdzałem wszystko jak mi radziliscie ale nie wykryłem zepsutego przekaznika więc pozostał do sprawdzenia komputer więc tak zrobiłem ,postawiłem auto na warsztat tam pszyszedł młody 'łepek' podpioł siedo komputera w aucie i coś tam sprawdzał mówił że nie było żadnych błędów po kombinował ok 2h i skasował mnie 250zł ale nawet rąk nie pobrudził i powiedział że daje roczną gwarancje to i tak chyba niezle.Dzęki wam za pomoc może kiedys będe mógł się odwdzięczyć.