[2.0 ABT] na zimnym silniku przez chwilę zgrzyt i klekotanie
[2.0 ABT] na zimnym silniku przez chwilę zgrzyt i klekotanie
witam Szanownych Maniaków.Od pewnego czasu gdy odpalam moją niunie(zwłaszcza po całodniowym postoju) na zimnym silniku słychać chwilowe coś w stylu brrr.Następnie następuje 2-3 sekundowe klekotanie i wszystko po chwili ulega wyciszeniu.Na rozgrzanym silniku wszystko jest ok.Dodam że długość tego dzwieku jest uzależniona od temp na dworze(czym zimniej tym dłużej trwa ten dzwięk).Czy to coś poważnego??? Proszę Was o fachową poradę.
pozdrawiam,
pozdrawiam,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:50
- Lokalizacja: TORUŃ
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
jak lubisz mieć dziadostwo to polecam takie zachowanie.krzysztof polak pisze:już się przyzwyczaiłem
A prawdopodobnie pomoże wymiana oleju no i obowiązkowo Filtr Oleju który często jest niewymieniany a zabrudzony w niskiej temperaturze staje się zapora dla ciśnienia.
Do trzaskania/klekotania to się można przyzwyczaić w fiacie fordzie albo w oplu a nie w audi :mrgreen:.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeżdzę na półsyntetyku lotos 10W/40.Samochód kupiłem 4 miesiące temu od pewnego dziadka.Twierdził,że jakieś 4 tyś km temu wszystko wymieniał tzn olej,filtr oleju.
[ Dodano: 2008-11-27, 23:26 ]
chyba jednak wymienię ten olej razem z filtrem oleju i poczekam na poprawę.Jak się nic nie zmieni to wezmę się za te popychacze. a ile orientacyjnie mogą mnie kosztować te popychacze zaworów wraz z robocizną?
[ Dodano: 2008-11-27, 23:26 ]
chyba jednak wymienię ten olej razem z filtrem oleju i poczekam na poprawę.Jak się nic nie zmieni to wezmę się za te popychacze. a ile orientacyjnie mogą mnie kosztować te popychacze zaworów wraz z robocizną?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Noo wlasnie a wczesniej miales w profilu ABK ale oki <ok>szymeross pisze:chodzi mi o silnik 2.0 abt,90 kucyków.
a co do klekotu popychaczy to nie ma co twierdzic ze; 'na minerale gozej,polsyntetyk OK' bzdura. znam temat z wlasnego przykladu..poprzedni wlasciciel zalewal silnik mineralem zgodnie z przekonaniem ze'powyzej 200tys km mineral jest odpowiedni' OKI kupilem autko i fakt na zimnym popychacze klekotaly i na cieplym tez bylo je slychac ale silnik mial 220tys km wiec takie rzeczy jak popychacze sie wyrabiaja(wycieraja ) wiec poprosu je wymienilem, zalalem dobrym mineralem(aby uniknac rozszczelniena) i silniczek chodzi jak zloto,zero klekotu nawet przy mrozie z rana po prosu tak jak powinno byc <ok> a od wymiany zrobilem juz jakies 5tys km i wszystko jest oki. Wiec dajcie wreszcie spokoj z tymi dywagacjami na temat 'na jakim oleju jezdzic zeby bylo OK? poprosu wymienic popychacze,zalac swiezym olejem i bedzie GIT. Zdajmy sobie sprawe ze nasze niunie maja ok 200tys km wiec takie zeczy poprosu sie wymienia a nie zapobiega..
Mast26, jeśli można spytać, to na jakim oleju teraz jeździsz? ja na shell helix 15w-50 high milage (mineralny). dodam, że mi popychacze nie stukają.
szymeross, obok jest wątek na ten sam temat: viewtopic.php?t=22963
szymeross, obok jest wątek na ten sam temat: viewtopic.php?t=22963
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
http://allegro.pl/item490636994_popycha ... _audi.htmla ile orientacyjnie mogą kosztować te popychacze wraz z robocizną???
a robocizna to zalezy od warsztatu, ale 100 to napewno sobie dolicz plus 8 szklanek orientacyjnie jak na aukcji po 14, ale to tez nie jest tak chop siup bo nie kazda szklanka pasuje do kazego zaworu, to tez trzeba brac pod uwage ale to juz na zakladzie napewno sprawdza sobie,tak na oko to 300 powinno starczyc z robocizna, chyba ze sam sobie wymienisz