[coupe&sedan] Lampy US/JAPAN czerwone migacze - STR. 4
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Ładnie tomek <ok> drogo ale skutecznie Powiedz mi jak w dzień to wygląda tzn z daleka nie zlewa się z czerwonym? Ja niestety jeszcze się nie doczekałem na zielone diody :evil: po kilku wizytach u typa i słuchaniu wymówek nie dałem za wygraną i nadal go nękam w poniedziałek kolejna wizyta. Może uda się osiągnąć jakiś pozytywny efekt w cenie około 48zł. Tomek fajnie że przyśpieszyłeś tą sprawę <ok>
wlutowalem na próbe w stary wkład do lampy opornik w zyłę która zasila migacz i kicha, miga dalej szybko, oporniki dali mi jak kupowalem u nich te diody no ale dalej za szybko miga, ktos ma jaksi pomysl?? prawo Ohma sie klania, wrócim do ksiązek chyba hehe
na drugiej fotkce zdjecie wartosci tego opornika
na drugiej fotkce zdjecie wartosci tego opornika
spoko loko sytuejszyn opanowana, dla testu podlaczylem najpierw jeden opornik 15Ω rownolegle do obwodu zarowki migacza i migało wolniej troszke niz bez opornika a jak podlaczylem dwa oporniki rownolegle po 15Ω to migało juz poprawnie
rownolegle z tego co pamietam opory są 1/R1 + 1/R2 + itd
lampa tzn migacz swieci poprawnie i jasno, wlanczam opornik tylko w zyłę zasilająca migacz, reszty żarowek/diód nie ruszam
zrobie to jak ma byc i wrzuce tu zdjecie
rownolegle z tego co pamietam opory są 1/R1 + 1/R2 + itd
lampa tzn migacz swieci poprawnie i jasno, wlanczam opornik tylko w zyłę zasilająca migacz, reszty żarowek/diód nie ruszam
zrobie to jak ma byc i wrzuce tu zdjecie
Ostatnio zmieniony 17 lis 2008, 21:55 przez xxtomek, łącznie zmieniany 2 razy.
- rajdowiec86
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 mar 2008, 20:53
- Lokalizacja: Kamienna góra
Poniżej zamieszczam przepis/propozycje jak zrobic aby czerwone lampy US/JAPAN zamiast na czerwono w migaczu swieciły na pomarańczowo.
Pacjent - Audi Coupe
Potrzebne bedą:
- zarówka diodowa 13 x flux żółta/pomarańczowa 49 zl do dostania na allegro
wielkość do porównania ze zwykłą żarówką - przez otwór przejdzie bez problemu
Ponizej foto z testu:
zarówka taka przebiła czerwony klosz i świeci na pomarańcz czyli nikt juz nie bedzie sie czepiał o czerwone migacze <mikolaj>
Jeśli juz mamy taką żarówkę dla testu możemy wpiąć ja w gniazdo migacza - przy włączeniu migacza powinno migać bardzo szybko, tak jakby objaw przepalenia sie żarówki, trzeba wiec aby oszukać przerywacz wpiąć w układ opornik.
Parametry opornika powinny byc mniej wiecej takie:
- 20W 10Ω (mając opornik 20W nie będzie się nam tak grzał jak oporniki o mniejszych mocach)
dł tego opornika 6cm, zamówiłem go z tej stronki, koszt 5 zl/sztuka:
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3559268
strona internetowa:
http://www.elektroniksc.com.pl/
Wpięcie opornika o takich parametrach:
5W 7,5Ω (koszt ok 1 zl) żarówka diodowa będzie owszem poprawnie migała ale mała moc tego opornika odbijać sie będzie tym ze będzie sie on grzał wiec jeśli już sie zdecydujemy na ten, trzeba pamiętać by nie używać migacza zbyt długo bo sie przysmaży troche
Cena tego jest niska i jest ogólnodostępny wiec mozna dla testu sobie taki kupic i sprawdzić (jeden koniec opornika dotknac do masy a drugi do żyły zasilajacej migacz) na własnych paluchach czy działa i jak sie grzeje
Ja użyłem opornika 20W 10Ω, aby go wpiąc w układ dokupiłem jeszcze wtyczkę męską dwu-pinową taka jak na zdjęciu
do tej wtyczki dobrałem kabelek dwu żyłowy dł ok 15 cm i przylutowałem, drugi koniec kabelka zaopatrzyłem w wsuwki żeńskie które zostały zaciśnięte na koncach kabelka (mogą być tez zalutowane jesli ktos nie posiada zaciskarki do takich wsuwek)
Opornik umiesciłem w dobranym plastikowym pudełku zakupionym w sklepie elektronicznym
(ok 2,50)
Wypiłowałem w krawędzi pudełka otwór dla wypuszczenia kabelka, na zamkniete pudełko przykleiłem taśmę dwustronną i nakleiłem na oprawę żarówek
Na zdjeciu poniżej zaznaczyłem jak podłączyć ten opornik, wykorzystałem wolne wtyki w oprawce żarówek, nie wiem jak to sie ma do 80-tek ponieważ nie mam oprawki z tego modelu ale podłączenie opornika tak samo
jedna wsówka do "+" zasilającego migacz
druga wsówka kabelka do "-" czyli masy
<ok>
Foto na aucie i krótki filmik z działania
Wszystkie czesci sa dostepne w sklepie elektronicznym mam na mysli tu te pudelka, wtyczki, kableki, a ten opornik 20W 10Ω mozna zamowic sobie ze sklepu do ktorego wyzej w tekscie podałem adres.
Dla drugiej lampy sprawa wykonania wyglada tak samo.
Pozdr <ok>
Pacjent - Audi Coupe
Potrzebne bedą:
- zarówka diodowa 13 x flux żółta/pomarańczowa 49 zl do dostania na allegro
wielkość do porównania ze zwykłą żarówką - przez otwór przejdzie bez problemu
Ponizej foto z testu:
zarówka taka przebiła czerwony klosz i świeci na pomarańcz czyli nikt juz nie bedzie sie czepiał o czerwone migacze <mikolaj>
Jeśli juz mamy taką żarówkę dla testu możemy wpiąć ja w gniazdo migacza - przy włączeniu migacza powinno migać bardzo szybko, tak jakby objaw przepalenia sie żarówki, trzeba wiec aby oszukać przerywacz wpiąć w układ opornik.
Parametry opornika powinny byc mniej wiecej takie:
- 20W 10Ω (mając opornik 20W nie będzie się nam tak grzał jak oporniki o mniejszych mocach)
dł tego opornika 6cm, zamówiłem go z tej stronki, koszt 5 zl/sztuka:
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3559268
strona internetowa:
http://www.elektroniksc.com.pl/
Wpięcie opornika o takich parametrach:
5W 7,5Ω (koszt ok 1 zl) żarówka diodowa będzie owszem poprawnie migała ale mała moc tego opornika odbijać sie będzie tym ze będzie sie on grzał wiec jeśli już sie zdecydujemy na ten, trzeba pamiętać by nie używać migacza zbyt długo bo sie przysmaży troche
Cena tego jest niska i jest ogólnodostępny wiec mozna dla testu sobie taki kupic i sprawdzić (jeden koniec opornika dotknac do masy a drugi do żyły zasilajacej migacz) na własnych paluchach czy działa i jak sie grzeje
Ja użyłem opornika 20W 10Ω, aby go wpiąc w układ dokupiłem jeszcze wtyczkę męską dwu-pinową taka jak na zdjęciu
do tej wtyczki dobrałem kabelek dwu żyłowy dł ok 15 cm i przylutowałem, drugi koniec kabelka zaopatrzyłem w wsuwki żeńskie które zostały zaciśnięte na koncach kabelka (mogą być tez zalutowane jesli ktos nie posiada zaciskarki do takich wsuwek)
Opornik umiesciłem w dobranym plastikowym pudełku zakupionym w sklepie elektronicznym
(ok 2,50)
Wypiłowałem w krawędzi pudełka otwór dla wypuszczenia kabelka, na zamkniete pudełko przykleiłem taśmę dwustronną i nakleiłem na oprawę żarówek
Na zdjeciu poniżej zaznaczyłem jak podłączyć ten opornik, wykorzystałem wolne wtyki w oprawce żarówek, nie wiem jak to sie ma do 80-tek ponieważ nie mam oprawki z tego modelu ale podłączenie opornika tak samo
jedna wsówka do "+" zasilającego migacz
druga wsówka kabelka do "-" czyli masy
<ok>
Foto na aucie i krótki filmik z działania
Wszystkie czesci sa dostepne w sklepie elektronicznym mam na mysli tu te pudelka, wtyczki, kableki, a ten opornik 20W 10Ω mozna zamowic sobie ze sklepu do ktorego wyzej w tekscie podałem adres.
Dla drugiej lampy sprawa wykonania wyglada tak samo.
Pozdr <ok>
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Bardzo dobrze opisana recepta, każdy da rade, szacun
U mnie też już mryga na pomarańczowo, troszke inaczej rozwiązana sprawa ale efekt ten sam Użyta została dioda mocy lumileds 5W bardzo wytrzymałe i mocne maleństwo (taka sama jak z linku tylko 5W i kolorek oczywiście pomarańczowy) http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 5%26sa%3DN
te konkretne zamówił gdzieś po znajomości znajomy za 24zł/szt + przesyłka ale są różne sklepy które oferują podobne rzeczy np na allegro jest chyba coś podobnego http://allegro.pl/item473994393_dioda_l ... rkowa.html
Dioda została wlutowana w starą oprawkę po żarówce i dobrze zabezpieczona, do poprawnego świecenia użyte zostały dwa oporniki kóre sprytnie zostały schowane/wciśnięte w wkład lampy, oporniki to: 5W10Ω i 5W12Ω ten drugi (czerwony) jak wspomniał wcześniej xxtomek grzeje się ale tylko do pewnego momentu, podczas gaśnięcia ostyga także się nie przysmaży raczej (przynajmniej u mnie tak to wygląda) Świeci rewelacyjnie i daje ładny żółto pomarańczowy odcień.
Coś takiego:
U mnie też już mryga na pomarańczowo, troszke inaczej rozwiązana sprawa ale efekt ten sam Użyta została dioda mocy lumileds 5W bardzo wytrzymałe i mocne maleństwo (taka sama jak z linku tylko 5W i kolorek oczywiście pomarańczowy) http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 5%26sa%3DN
te konkretne zamówił gdzieś po znajomości znajomy za 24zł/szt + przesyłka ale są różne sklepy które oferują podobne rzeczy np na allegro jest chyba coś podobnego http://allegro.pl/item473994393_dioda_l ... rkowa.html
Dioda została wlutowana w starą oprawkę po żarówce i dobrze zabezpieczona, do poprawnego świecenia użyte zostały dwa oporniki kóre sprytnie zostały schowane/wciśnięte w wkład lampy, oporniki to: 5W10Ω i 5W12Ω ten drugi (czerwony) jak wspomniał wcześniej xxtomek grzeje się ale tylko do pewnego momentu, podczas gaśnięcia ostyga także się nie przysmaży raczej (przynajmniej u mnie tak to wygląda) Świeci rewelacyjnie i daje ładny żółto pomarańczowy odcień.
Coś takiego:
Czytam,czytam i czytam i nie wierze jak kombinujecie i po co??
Troszku znajomosci prawa i jezdzisz bez stresu na Us.Ja tak przejezdziłem swoja A90 3 lata bez pproblemu przy konktroli i na przegladach
Podstawa to w europie swiatło postojowe nie moze sie znajdowac razem z kierunkiem,musi byc ono oddzielnie.
Ja tam miałem w sedanie.Pozatym w PL tylne swiatła z tyłu sa uznawane dwa .kolor czerwony lub pomaranczowy.Dokładnie nie ma ze kierunek ma byc pomaranczowy a stop czerwony.Sa dwa kolory swiateł,jesli czerwony jest w kierunku i osobno nie połaczony z postojem to ja tu nie widze problemu.
Jesli macie problem i komus zbywaja lampy Us do kupety to ja z mia chcecia sie zamienie.
Tak to jezdzilo przez 3 lata u mnie bez zadneo problemu
Troszku znajomosci prawa i jezdzisz bez stresu na Us.Ja tak przejezdziłem swoja A90 3 lata bez pproblemu przy konktroli i na przegladach
Podstawa to w europie swiatło postojowe nie moze sie znajdowac razem z kierunkiem,musi byc ono oddzielnie.
Ja tam miałem w sedanie.Pozatym w PL tylne swiatła z tyłu sa uznawane dwa .kolor czerwony lub pomaranczowy.Dokładnie nie ma ze kierunek ma byc pomaranczowy a stop czerwony.Sa dwa kolory swiateł,jesli czerwony jest w kierunku i osobno nie połaczony z postojem to ja tu nie widze problemu.
Jesli macie problem i komus zbywaja lampy Us do kupety to ja z mia chcecia sie zamienie.
Tak to jezdzilo przez 3 lata u mnie bez zadneo problemu