Witam mam pytanie jaka własnie jest różnica po miedzy silnikami wymienionymi w TEMACIE.I co trzeba bylo by zrobic aby z silnika 90konnego wyciągnąć 110koni.Czy bedzie to miało wpływ na zywotnosc jednostki??
Najpierw odsyłam kolegę do działu Powitań aby tam się przywitać. Potem należałoby przeczytać regulamin a jak już to kolega zrobi to wtedy może zabrać się za poprawę temaciuku. Pozdrawiam <ok>
[ALL] Różnica po miedzy silnikiem 1.9TDI 90km-1.9TDI 110km?
[ALL] Różnica po miedzy silnikiem 1.9TDI 90km-1.9TDI 110km?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:23 przez lukwoj21, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Różnice pomiędzy silnikiem 90PS 1Z a silnikiem 110PS AFN nie są za wielkie, jest to tylko inna wydajniejsza turbo sprężarka z kierownicami (VNT) z tego powodu jest też inny soft w ecu bo sterownik jest dosłownie ten sam, jedynie N75 jest inaczej wysterowane. Inne są również wtryskiwacze które w przypadku AFNa maja większa wydajność (prosto mówiąc maja większe dziury ) w co poniektórych modelach 110-tek wtryski pracują na większym ciśnieniu co również można spotkać w nowszych 90-dziesiątkach <ok> Co poniektóre modele 110-tek posiadają również wydajniejsze pompy wtryskowe. Warto również wspomnieć o przebudowanych co nieco kolektorach (które są nieznacznie "wydajniejsze") Jeśli chodzi o silnik to chyba było by na tyle, warto jednak też pamiętać iż 110-tki posiadają inne przeniesienie napędu (skrzynię i sprzęgło)
Tu się niestety nie zgodzę do końca, bo np. bebechy 1Z - AFN to jedno i to samo. Nie porównywałem z innymi modelami ale być może np AHH ma już inne korby.WOJTEK26 pisze:wzmocniony układ korbowo-tłokowy
tez sie z tym niezgodze, wzmocniony uklad korbowy maja silniki jak np AGR gdzie dól tych silnikow monotwano do pompowtryskow, miska olejowa aluminiowa, pompa oleju napedzana lancuchem bardziej wydajna, lepsza chlodnica oleju i jak sie nie myle to wzmocniony tez jest walek rozrzadu w AGR, ASV, AHF i inna troche budowe glowicy maja, pompka podcisnienia od walka rozrzadu jest napedzanaWOJTEK26 pisze:wzmocniony układ korbowo-tłokowy