Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.6PP]Jaka pompa paliwa do audi ...A czy ...G ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
aston1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2008, 02:03
Lokalizacja: Warszawa

[80 b3 1.6PP]Jaka pompa paliwa do audi ...A czy ...G ?

Post autor: aston1 » 03 gru 2008, 13:23

Witam wszystkich.
Zwracam się z prośbą o pomoc w pewnym temacie , który drążę bezskutecznie od około 2 tygodni. Sprawa jest o tyle ciekawa, że żadna osoba w miejscach takich jak ASO, czy inne specjalistyczne stacje obsługi, nie jest w stanie podać rzetelnej informacji. Problem ten jednak dotyka wszystkich posiadaczy audi 80 B3 1.6PP w rocznikach 1987-1991.
Mianowicie, chodzi o mechaniczną pompę paliwa do audi 80 b3 1.6PP rok 1990, a w zasadzie, czy istnieje możliwość zastosowania w jej miejsce sensownego zamiennika?
Pompa jaka znajduje się u mnie posiada nr audi vw 026 127 025 G. Ze względu na uszkodzenie membrany zmuszony jestem ją wymienić na nową. Problem tylko w tym, iż żaden zamiennik (z informacji sklepowych i serwisowych) nigdy nie był do niej produkowany a część orginalna może być ściągnięta na specjalne zamówienie (ok 2-3tyg z Niemiec) w zaporowej cenie ok 500zł.
Na rynku obecne są zamienniki tylko do pompy o numerze audi vw 026 127 025 A (stosowanej w tym samym silniku do roku 1986) w sensownej cenie 40-80zł.
Powyższy problem (z zamieszczonymi zdjęciami) przedstawiony był również na innej stronie internetowej:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1139574.html

Ponieważ informacje jakie do mnie trafiają na temat ewentualnego zastosowania pompy z numerem 026 127 025 A w miejsce 026 127 025 G są różne (począwszy od bardzo krytycznych dotyczących kwestii większego obciążenia wałka pośredniego przez pompę z prostą dźwigienką oraz jej szybszym zużyciem ze względu na większy zakres pracy a kończąc na sugestiach dotyczących bezproblemowego jej zamontowania), zwracam się do wszystkich a szczególnie do forumowiczów będących na co dzień bliżej tematu do jakichkolwiek podpowiedzi.
Z góry gorąco dziękuję i pozdrawiam.


Kolego zapoznaj sie proszę z regulaminem i nazywaj poprawnie tematy.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2008, 13:44 przez aston1, łącznie zmieniany 1 raz.

Wojtek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2008, 11:17

Post autor: Wojtek70 » 03 gru 2008, 16:21

Witaj, skoro nie stać Cię na oryginał to kup to co jest i nie myśl o tym. Jeśli posiadasz LPG to masz dwa wyjścia,zapalać na benzynie i płacić za nią, lub na gazie wtedy pompa paliwa krócej żyje (moja wytrzymała prawie trzy lata,teraz wymieniałem, 75zł.) Co Ci się bardziej opłaci sam zdecyduj.

aston1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut 2008, 02:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aston1 » 03 gru 2008, 19:13

Witam ponownie.
Dziękuję za wzięcie udziału w dyskusji dla "Wojtek70". Co do kwestii stać czy nie stać to raczej odpuśćmy sobie te tematy. Proponuję abyśmy porozmawiali o kwestii technicznej, która to przyda się innym forumowiczom znajdującym się w podobnej sytuacji.
Oczywiście bezdyskusyjnym jest fakt, iż 75zl a 500zł to ogromna różnica, szczególnie wówczas jeżeli pompy różnią się tylko i wyłącznie kształtem dźwigienki napędzającej i to w niewielkim zakresie (?).
Z ostatniej chwili zdobyłem informację, iż wałki pośrednie w obu silnikach tj. z roku 1986 jak i z roczników 1987-1991 są sygnowane identycznym numerem seryjnym. Czy zatem krzywki napędzające pompę paliwa zarówno modelu 026 127 025 A oraz 026 127 025 G są identyczne? Czy jeżeli tak to czy różnica tkwi w sposobie umocowania względem owej krzywki napędzającej?
A może nie ma żadnej różnicy skoro pozostawiono użytkowników bez wsparcia w zakresie zamienników dla modelu 026 127 025 G ?
Poprawiając jeszcze forumowicza "Wojtek70".... Osobiście uważam, że nie ma żadnej różnicy dla mechanicznej pompy paliwa (dla jej żywotności) w powyżej cytowanym samochodzie w sytuacji gdy jeździmy na lpg. Dlaczego?... a no dlatego, że właściwie umiejscowiony elektrozawór benzyny to miejsce pomiędzy zasobnikiem benzyny (a właściwie pochłaniaczem pęcherzyków powietrza) a gaźnikiem - nie powoduje żadnych istotnych zmian w pracy pompy paliwa. Jedyną różnicą jest fakt, iż całość benzyny w trakcie gdy pracuje instalacja lpg trafia przewodami powrotnymi do zbiornika paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl