Witam wszystkich.
Zwracam się z prośbą o pomoc w pewnym temacie , który drążę bezskutecznie od około 2 tygodni. Sprawa jest o tyle ciekawa, że żadna osoba w miejscach takich jak ASO, czy inne specjalistyczne stacje obsługi, nie jest w stanie podać rzetelnej informacji. Problem ten jednak dotyka wszystkich posiadaczy audi 80 B3 1.6PP w rocznikach 1987-1991.
Mianowicie, chodzi o mechaniczną pompę paliwa do audi 80 b3 1.6PP rok 1990, a w zasadzie, czy istnieje możliwość zastosowania w jej miejsce sensownego zamiennika?
Pompa jaka znajduje się u mnie posiada nr audi vw 026 127 025 G. Ze względu na uszkodzenie membrany zmuszony jestem ją wymienić na nową. Problem tylko w tym, iż żaden zamiennik (z informacji sklepowych i serwisowych) nigdy nie był do niej produkowany a część orginalna może być ściągnięta na specjalne zamówienie (ok 2-3tyg z Niemiec) w zaporowej cenie ok 500zł.
Na rynku obecne są zamienniki tylko do pompy o numerze audi vw 026 127 025 A (stosowanej w tym samym silniku do roku 1986) w sensownej cenie 40-80zł.
Powyższy problem (z zamieszczonymi zdjęciami) przedstawiony był również na innej stronie internetowej:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1139574.html
Ponieważ informacje jakie do mnie trafiają na temat ewentualnego zastosowania pompy z numerem 026 127 025 A w miejsce 026 127 025 G są różne (począwszy od bardzo krytycznych dotyczących kwestii większego obciążenia wałka pośredniego przez pompę z prostą dźwigienką oraz jej szybszym zużyciem ze względu na większy zakres pracy a kończąc na sugestiach dotyczących bezproblemowego jej zamontowania), zwracam się do wszystkich a szczególnie do forumowiczów będących na co dzień bliżej tematu do jakichkolwiek podpowiedzi.
Z góry gorąco dziękuję i pozdrawiam.
Kolego zapoznaj sie proszę z regulaminem i nazywaj poprawnie tematy.
[80 b3 1.6PP]Jaka pompa paliwa do audi ...A czy ...G ?
[80 b3 1.6PP]Jaka pompa paliwa do audi ...A czy ...G ?
Ostatnio zmieniony 03 gru 2008, 13:44 przez aston1, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam ponownie.
Dziękuję za wzięcie udziału w dyskusji dla "Wojtek70". Co do kwestii stać czy nie stać to raczej odpuśćmy sobie te tematy. Proponuję abyśmy porozmawiali o kwestii technicznej, która to przyda się innym forumowiczom znajdującym się w podobnej sytuacji.
Oczywiście bezdyskusyjnym jest fakt, iż 75zl a 500zł to ogromna różnica, szczególnie wówczas jeżeli pompy różnią się tylko i wyłącznie kształtem dźwigienki napędzającej i to w niewielkim zakresie (?).
Z ostatniej chwili zdobyłem informację, iż wałki pośrednie w obu silnikach tj. z roku 1986 jak i z roczników 1987-1991 są sygnowane identycznym numerem seryjnym. Czy zatem krzywki napędzające pompę paliwa zarówno modelu 026 127 025 A oraz 026 127 025 G są identyczne? Czy jeżeli tak to czy różnica tkwi w sposobie umocowania względem owej krzywki napędzającej?
A może nie ma żadnej różnicy skoro pozostawiono użytkowników bez wsparcia w zakresie zamienników dla modelu 026 127 025 G ?
Poprawiając jeszcze forumowicza "Wojtek70".... Osobiście uważam, że nie ma żadnej różnicy dla mechanicznej pompy paliwa (dla jej żywotności) w powyżej cytowanym samochodzie w sytuacji gdy jeździmy na lpg. Dlaczego?... a no dlatego, że właściwie umiejscowiony elektrozawór benzyny to miejsce pomiędzy zasobnikiem benzyny (a właściwie pochłaniaczem pęcherzyków powietrza) a gaźnikiem - nie powoduje żadnych istotnych zmian w pracy pompy paliwa. Jedyną różnicą jest fakt, iż całość benzyny w trakcie gdy pracuje instalacja lpg trafia przewodami powrotnymi do zbiornika paliwa.
Dziękuję za wzięcie udziału w dyskusji dla "Wojtek70". Co do kwestii stać czy nie stać to raczej odpuśćmy sobie te tematy. Proponuję abyśmy porozmawiali o kwestii technicznej, która to przyda się innym forumowiczom znajdującym się w podobnej sytuacji.
Oczywiście bezdyskusyjnym jest fakt, iż 75zl a 500zł to ogromna różnica, szczególnie wówczas jeżeli pompy różnią się tylko i wyłącznie kształtem dźwigienki napędzającej i to w niewielkim zakresie (?).
Z ostatniej chwili zdobyłem informację, iż wałki pośrednie w obu silnikach tj. z roku 1986 jak i z roczników 1987-1991 są sygnowane identycznym numerem seryjnym. Czy zatem krzywki napędzające pompę paliwa zarówno modelu 026 127 025 A oraz 026 127 025 G są identyczne? Czy jeżeli tak to czy różnica tkwi w sposobie umocowania względem owej krzywki napędzającej?
A może nie ma żadnej różnicy skoro pozostawiono użytkowników bez wsparcia w zakresie zamienników dla modelu 026 127 025 G ?
Poprawiając jeszcze forumowicza "Wojtek70".... Osobiście uważam, że nie ma żadnej różnicy dla mechanicznej pompy paliwa (dla jej żywotności) w powyżej cytowanym samochodzie w sytuacji gdy jeździmy na lpg. Dlaczego?... a no dlatego, że właściwie umiejscowiony elektrozawór benzyny to miejsce pomiędzy zasobnikiem benzyny (a właściwie pochłaniaczem pęcherzyków powietrza) a gaźnikiem - nie powoduje żadnych istotnych zmian w pracy pompy paliwa. Jedyną różnicą jest fakt, iż całość benzyny w trakcie gdy pracuje instalacja lpg trafia przewodami powrotnymi do zbiornika paliwa.