Witam
Koledzy mam mozliwosc kupic w niskiej cenie silnik z golfa III 1.9 TDI 1Z z 96 r. z barzo maly przebiegiem. Jak wiadomo pompa wtryskowa, ECU, przeplywka itd. sa inne, czy przekladajac moja pompe wtryskowa do nowego silnika nie bedzie wiekszego problemu z uruchomieniem i dobra praca tego motoru ?. Chialbym aby turbo i wtryski zostaly z nowszego egzemplarza. Moj biedaczek ma juz najechane 314 tys. a skoro jest okazja nabyc nowszy w super cenie. Co myslicie czekam na wasze opinie.
Pozdrawiam
[1.9TDI 1Z] Swap silnika.
[1.9TDI 1Z] Swap silnika.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 20:07 przez radi88, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
Re: [b4 1z] Swap silnika
jeżeli miałbyś naprawdę przejechane 314.000km to nawet nie zawracałbym sobie głowy zmianą silnika to, że jest 1-2-3 lata młodszy nie znaczy, ze ma mniej najechane jaki przebieg ma ten golfik ?radi88 pisze:Witam
Koledzy mam mozliwosc kupic w niskiej cenie silnik z golfa III 1.9 TDI 1Z z 96 r. z barzo maly przebiegiem. Jak wiadomo pompa wtryskowa, ECU, przeplywka itd. sa inne, czy przekladajac moja pompe wtryskowa do nowego silnika nie bedzie wiekszego problemu z uruchomieniem i dobra praca tego motoru ?. Chialbym aby turbo i wtryski zostaly z nowszego egzemplarza. Moj biedaczek ma juz najechane 314 tys. a skoro jest okazja nabyc nowszy w super cenie. Co myslicie czekam na wasze opinie.
Pozdrawiam
Auto uzytkowal kolega sciagal je dla siebie prywatnie jakis czas temu przed otwarciem granic z UE. Niestety w tyl auta na swiatlach wjechal TIR i auto poszlo do kasacji, a licznik po tym incydencie pokazuje 173 tys. Gdybym nie znal histori autka pewnie bym sie nie zastanawial nad jakakolwiek zmiana. Bardziej interesuje mnie aspekt techniczny, czy da sie zrobic tak jak opisalem w pierwszym poscie.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wg mnie szkoda się bawić. Po pierwsze w golfie silnk montowany jest poprzecznie, po drugie z tego co wyczytałem Ty masz TDIka na boschu wiec zmiany poszczególnych elementów poprostu są bez sensu, pompy nie zmienisz bo masz inny ecu i inną przepływkę (no chyba że masz pierburga to tak) turbo odpada bo jest inaczej montowane na kolektorze. Wtryki można przerzucić (najprawdopodobniej), reszta osprzętu praktycznie odpada.
Na poczatku byl koncept aby przelozyc tylko wtryski z tego nowszego (powinny pasowac) bez problemu. Pozniej zeby sam blok silnika zmienic i zostawic osprzet z mojego silnika, ale z tego co piszecie skonczy sie tylko na zmianie wtrysków i delikatnym programie <mikolaj>. Napiszcie jeszcze dla pewnosci czy wtryski z 1Z 96r beda pasowaly do 1Z z 93 przeplywka BOSCH.