Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Nowy vagcom.

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

[1.9TDI 1Z] Nowy vagcom.

Post autor: joan.casrex » 01 gru 2008, 21:13

witam.Wiem,że vag 704 i nowszy ma dojście do licznika orginalnego .Wiem,że kabel kosztuje 1500 zł,ale chłopcy z A4 coś tam rozszyflowali,jakiś ,,soft napisali"no wiecie :roll:Nie chca się dzielić. Macie to żeby bez kabla +klucz pośmigać i sprawdzić licznik.A swoją drogą może ruski coś odkryli?ktoś coś wie lub ma?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:34 przez joan.casrex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 01 gru 2008, 23:42

Nie wiem po co ci do B4 nowy HEX CAN, pewnie chodzi ci o kontrolę przebiegu. Uspokoję się i powiem, że można to kontrolować w samochodach, po 2001 roku produkcji.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 gru 2008, 08:21

Nie wiem po co ci do B4 nowy HEX CAN, pewnie chodzi ci o kontrolę przebiegu. Uspokoję się i powiem, że można to kontrolować w samochodach, po 2001 roku produkcji.
Dokładnie tak, a jeszcze dokładniej musi być to sterownik EDC15.... Dorzucę jeszcze od siebie że fenomen (funkcje) kabla nie tkwi tylko w oprogramowaniu ale w samym interfejsie (w jego układzie).

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 02 gru 2008, 09:18

Universalnym Vagiem można tylko sprawdzić stan licznika km, natomiast Vasem można już znacznie więcej zdziałać, ale taka zabawka to już droga inwestycja ;-)

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 02 gru 2008, 20:56

ori vagiem mozna grzebac w licznikach ale nowszych aut (np w passacie zmieniac jezyk wyswietlacza)

kontrola przebiegu tylko w sterownikach EDC15

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 03 gru 2008, 20:57

Wiadomo,że nie pytam o to do siebie,ale na przyszłosć i dla sprawdzenia przy kupnie.FranoF1 co masz na myśli,że universalnym vagiem można sprawdzić tylko stan licznika?Rozwiń to :lol:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 03 gru 2008, 22:05

FranoF1 pisze:Universalnym Vagiem można tylko sprawdzić stan licznika km, natomiast Vasem można już znacznie więcej zdziałać, ale taka zabawka to już droga inwestycja ;-)
mozesz mi tez powiedziec o co ci dokladnie chodzi :?:

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 04 gru 2008, 08:15

joan.casrex pisze:universalnym vagiem można sprawdzić tylko stan licznika?Rozwiń to
Uniwersalny Vag to dla mnie każdy zwykły/normalny Vag, istnieje jeszcze coś takiego jak Vas, którym można zmieniać dawkę paliwa korygując mapę paliwa, wystroić auto, ponieważ w opcji jest sonda, sprawdzenie i zmiana stanu licznika, którym Vagiem nie zmienisz, ect. Mowa oczywiście o samochodach po 97 roku.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 gru 2008, 08:29

FranoF1 pisze:stnieje jeszcze coś takiego jak Vas, którym można zmieniać dawkę paliwa korygując mapę paliwa, wystroić auto, ponieważ w opcji jest sonda, sprawdzenie i zmiana stanu licznika
To można robić bez większego problemu vagiem z allegro (poza zmiana przebiegu) a jeśli chodzi o hexa to możliwość są już kosmiczne i wg mnie przerastają Vasa.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 04 gru 2008, 08:55

Solskier pisze:To można robić bez większego problemu vagiem z allegro
Taa pewnie, powiedz mi jak sprawdzisz AFR :?: nie mając sondy szerokopasmowej :roll:

Chętnie sie podszkole.

Chyba nie znasz możliwości Vas`a, poczytaj troszke na necie.

http://www.allegro.pl/item452517684_vas ... f_vat.html

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 gru 2008, 09:09

FranoF1 pisze:jak sprawdzisz AFR
Nie jestem pewien do końca bo w benach nie kręcę, ale z tego co widzę vag com posiada funkcje "vag scope" który niezłym narzędziem.... biorąc pod uwagę że sonda lambda jest w pewnym sensie ogniwem elektrycznym, generującym napięcie o wartości zależnej od zawartości tlenu w spalinach, (stosunek paliwo/powietrze)...i dalej biorąc przy użyciu odpowiednio wyskalowanego woltomierz, z układem całkującym na wejściu możemy odczytać wartości... i teraz nie jestem pewien do końca ale chyba "vag scope" jest do tego zdolny. Jeśli nie to mój błąd, a raczej za duże ujednolicenie odpowiedzi, nie mniej jednak pomijając np. AFR to tak jak napisałem większość (bardzo duża większość rzeczy da się nim zrobić). <piwo>

Znam możliwość vasa bo miałem okazje na nim pracować. I w cale nie jest to taki rarytas, znam dużo lepsze maszyny diagnostyczne. Poza tym co tu porównywać fejsa za 2tyś z maszyną o rozszerzonych możliwościach pomiarów kosztującą XXXX euro (ale nie wszystkich) z racji tego ze jest dużo funkcji na vagu których nie mam na vasie i na odwrót. Wg mnie najlepiej jest mieć oba te urządzenia i korzystać z nich jednocześnie <ok>

Franku trochę zbaczamy z tematu :mrgreen: Jak się mylę z tym co napisałem to masz u mnie skrzynkę piwa bo sam nie jestem pewien, ale warto rozwinąć dyskusje może dowiemy się coś nowego o ile będzie ktoś w stanie coś powiedzieć :-D

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 04 gru 2008, 09:24

Nie wystroisz samochodu, nie mając sondy szerokopasmowej.

Sama sonda także nie wystarczy.

Do strojenia potrzebne jest np. LC1
http://www.innovatemotorsports.com/products/lc1.php

pozdr.

Koniec ot.

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 04 gru 2008, 21:25

no panowie wy jesteście na wyższym poziomie diagnozowania aut.Troszkę pojechaliście z ta diagnostyką,ale była to lekcja poglądowa o innych urzadzeniach do <ok> diagnozy

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

nowy vag

Post autor: romulus697 » 13 gru 2008, 13:08

Witam wszystkich na wstępie.Temat stary i ciągle odświeżany ale nieco odmienny.Otóż tak-mam silnik 1z i ztego co tu na forum wyczytałem to nie każdy fejs komunikuje się z tym autem .Znalazłem w necie viakena(max232) i ma byc kompatybilny.Jest na wyjściu COM a mój laptop nie ma tego wejścia, i w związku z tym mam pytanie-czy można podłączyc poprzez Express Card z wyjściem na COM.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 13 gru 2008, 13:15

ale chodzi ci o podłączenie się się :?:

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl