[All] Opinie - opony na ZIMĘ
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
slawek88yo,ano kolego przez płot mam koleżke który prowadzi hurtownie motoryzacyjną to mi bez marży sciąga części jak coś potrzebuje(mam też kilku kumpli wulkanizatorów ),a myślałeś że takie co... z Tira spadają :roll:
A co do szerokości opon,węższa jest lepsza ale tylko w śniegu i prawdziwych zimowych warunkach.Na mokrym i suchym asfalcie taka sama jak lato będzie lepiej trzymać.
Ja wybrałem 185/65R14 miękką i z agresywnym bierznikiem(FATE AR270 antarctica) na śniegu killer :mrgreen: ale na asfalcie trzeba ostrożnie bo szkoda opon.Tyle tylko że ja nie jestem dobrym i rozsądnym przykładem.Jak spadł pierwszy śnieg to zapinałem boki do 2:00 w nocy :mrgreen:
A co do szerokości opon,węższa jest lepsza ale tylko w śniegu i prawdziwych zimowych warunkach.Na mokrym i suchym asfalcie taka sama jak lato będzie lepiej trzymać.
Ja wybrałem 185/65R14 miękką i z agresywnym bierznikiem(FATE AR270 antarctica) na śniegu killer :mrgreen: ale na asfalcie trzeba ostrożnie bo szkoda opon.Tyle tylko że ja nie jestem dobrym i rozsądnym przykładem.Jak spadł pierwszy śnieg to zapinałem boki do 2:00 w nocy :mrgreen:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
http://www.motorsport.nazwa.pl/-c-16_24.html
Jak by komuś cywilne nie wystarczały do szaleństw to te targają nieziemsko,za to są nielegalne i zużywaja się cholernie szybko <ok> nadają się tylko na śnieg i lód
[ Dodano: 2008-12-01, 18:14 ]
figo,drugoligowe opony z niemiec o ile się nie myle.Produkcja cholera wie gdzie pewnie chiny a siedziba/właściciel z niemcowni.Ja bym sobie odpuścił i kupił coś sprawdzonego <ok>
Jak by komuś cywilne nie wystarczały do szaleństw to te targają nieziemsko,za to są nielegalne i zużywaja się cholernie szybko <ok> nadają się tylko na śnieg i lód
[ Dodano: 2008-12-01, 18:14 ]
figo,drugoligowe opony z niemiec o ile się nie myle.Produkcja cholera wie gdzie pewnie chiny a siedziba/właściciel z niemcowni.Ja bym sobie odpuścił i kupił coś sprawdzonego <ok>
185/65/15
poszperałem troche w internecie i doszedłem do wniosku żę audi które ma opony 195/65R15 na lato na zime powinno dostac opony własnie 185/65R15 tak podaje poradnik doboru opon co do opony marka fakt jest ważna ale jeżeli chodzi nam o opony na snieg i błoto to (http://www.opony.autogaleria.pl/produce ... model=W410) taki rodzaj bieżnika najlepiej jedzie po sniegu ale przy wiekszych predkosciach czy po wiechaniu na wode opona zaczyna pływac zero kontroli bieżnik który ma rowki poziomo i pionowo swietnie grzebie sie po snieżnej nawieszchni natomiat opony drozsze które rowki bieznika maja pod kątem wycinane czy jakies kosmiczne łuki zapewniaja lepsze odprowadzanie wody i mniejsze ryzyko wpadniecia w poslizg przy wiekszej predkosci no i lepsza kontrole nad pojazdem chyba Nie wiem jak żle mówie to prosze poprawcie mnie
ja w takim właśnie rozmiarze opony kupiłem do swojej b4 na zimę. wybrałem Dunlop SP Sport 3Dmatson89 pisze:na zime powinno dostac opony własnie 185/65R15
auto prowadzi się dobrze. jeśli chodzi o różnicę w wysokości opony, to auto jest na nich o ok. 1 cm niższe niż na 195/65/r15 (chociaż nie jest to właściwie zauważalne). taki rozmiar opon wybrałem gdyż jeżdzę dość częśto zimą po nieodśnieżonym i dlatego potrzebuję lepszej przyczepności na śniegu (większy nacisk na jednostkę powierzchni).
Jeśli natomiast zależy CI na śmiganiu po asfalcie z dużymi prędkościami, to lepiej wybierz 195/65R15. Opona zimowa ma bowiem gorsze właściwości jezdne na asfalcie od opony letniej - tam opona letnia zawsze będzie lepsza dopóki nie pojawi się śnieg i lód. Zatem jeśli ktoś planuje dużo jeździć szybko po asfalcie, a mało po śniegu i lodzie, to zakładanie zimówek węższych w jego wypadku minie się z celem gdyż zimówka ma gorsze właściwości na asfalcie i dodatkowo będzie węższa, co te właściwości jeszcze osłabi, co przy dużych prędkościach może być niebezpieczne.
myślałem że, te opony różnią sie tylko szerokością a nie również wysokościa ...co do różnic miedzy zimówką a letnią dodał bym również ważny czynnik jak temperatura bo można jeżdzić po asfalcie ale np. przy -20C.grze pisze:ja w takim właśnie rozmiarze opony kupiłem do swojej b4 na zimę. wybrałem Dunlop SP Sport 3Dmatson89 pisze:na zime powinno dostac opony własnie 185/65R15
auto prowadzi się dobrze. jeśli chodzi o różnicę w wysokości opony, to auto jest na nich o ok. 1 cm niższe niż na 195/65/r15 (chociaż nie jest to właściwie zauważalne). taki rozmiar opon wybrałem gdyż jeżdzę dość częśto zimą po nieodśnieżonym i dlatego potrzebuję lepszej przyczepności na śniegu (większy nacisk na jednostkę powierzchni).
Jeśli natomiast zależy CI na śmiganiu po asfalcie z dużymi prędkościami, to lepiej wybierz 195/65R15. Opona zimowa ma bowiem gorsze właściwości jezdne na asfalcie od opony letniej - tam opona letnia zawsze będzie lepsza dopóki nie pojawi się śnieg i lód. Zatem jeśli ktoś planuje dużo jeździć szybko po asfalcie, a mało po śniegu i lodzie, to zakładanie zimówek węższych w jego wypadku minie się z celem gdyż zimówka ma gorsze właściwości na asfalcie i dodatkowo będzie węższa, co te właściwości jeszcze osłabi, co przy dużych prędkościach może być niebezpieczne.
Kupiłem prawie za darmo dwie używki zimówki TEAMSTAR 195/65/15(made in germany:)) ,wyglądają bardzo dobrze i sie ciesze
pozdrawiam.
pomiędzy tymi 195, a 185 masz różnicę 10 mm w osi.
do tego profil opony 65
czyli 10 mm x 0,65 = 6,5 mm i dokładnie o tyle auto będzie niższe na oponie 185 o tym samym profilu
co do różnic na nieośnieżonym asfalcie, to dopóki w asfalcie nie pojawią się kryształki lodu, opona letnia powinna być lednak lepsza na asfalt. to 7' C przy których zalecają zmianę opon, to nic innego jak marteting
do tego profil opony 65
czyli 10 mm x 0,65 = 6,5 mm i dokładnie o tyle auto będzie niższe na oponie 185 o tym samym profilu
co do różnic na nieośnieżonym asfalcie, to dopóki w asfalcie nie pojawią się kryształki lodu, opona letnia powinna być lednak lepsza na asfalt. to 7' C przy których zalecają zmianę opon, to nic innego jak marteting
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Nie do końca się zgodze.Opony letnia i zimowa oprócz-jak wspomnieliście-różnic(w tym konkretnym przypadku lato 195,zima 185)w szerokości oraz wzoru bieżnika,różnią się jeszcze jedną ważną cechą.Rodzajem mieszanki gumowej z której jest wykonana opona.Owszem póki nie ma zamarzniętej wody(czy to w postaci śniegu,lodu,czy zamarzniętej wilgoci/mgły tzw."czarny lód")opona letnia trzyma lepiej na suchym.Różnica w składzie mieszanki gumowej-opona zimowa jest wykonana z dużo elastyczniejszej mieszanki gumowej(wystarczy sprawdzić ręką:w zimówce klocek bieżnika poddaje się pod palcem w letniej nie.Odczuć to można w trakcie pokonywania zakrętu-na zimówce czujemy tzw."pływanie" w porównaniu do letniej(mniejsza sztywność boczna opony) a zakręt pokonujemy z wyraznie mniejszą prędkością stanowiącą granice przyczepności(wartość max.pow.której dochodzi do poślizgu).Różnica w mieszance przekłada się na zmiany właściwości jezdnych.Opona letnia w ujemnych temperaturach sztywnieje(guma twardnieje) zużywa się w sposób nie naturalny(w wyniku sztywniena opona traci elastyczność i pęka w trakcie np.pokonywania nierówności).Elastyczność opony jest istotnym parametrem,w wyniku sztywnienia zmienia się także wyczucie poślizgu:do uślizgu dochodzi nagle,raptownie.W trakcie deszczu zimówka lepiej odprowadza wode.Używanie zimówek w zimie i letnich w lecie to nie tylko opady czyli śnieg,to dostosowanie ogumienia (ze względu na skład,elastyczność i parametry takcyjne) do warunków jazdy.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska