[80 b3 1.8 RU] Zerwana śruba glowicy
[80 b3 1.8 RU] Zerwana śruba glowicy
Szanowni koledzy może któryś z was wie jak poradzić sobie z zerwanym łbem śruby glowicy???
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No tak, czyli chodzi o szpilkę. Czyli mam rozumieć że zerwałeś łeb śruby, ale w taki sposób że odkręcić się jej nie da, natomiast cały czas trzyma głowicę. Oj to kiszka jak nie wiem. Spawanie raczej odpada. Mógłbyś spróbować rozwiercić całą tą śrubę, ale nie wiem czy tak łatwo pójdzie. Jednym słowem kaszana maks.Frachu pisze:Chodzi mi o śrube która trzyma glowice z blokiem
Piotole, jeśli w przyszłości będę ściągał głowice do na pewno dam nowe szpilki.
Jestem również w trakcie remontu motorka i jeśli w benzynie jest tak jak w dieslu i zerwał ci się łeb śruby i nie dasz rady ściągnąć głowicy to ja próbowałbym rozwiercić ten łeb, tak żeby go całkiem go zlikwidować i głowica powinna zejść bez problemu. U mnie śruby są szersze tylko w miejscu gdzie jest łeb- reszta ma tą samą średnice więc jak łeb zlikwidujesz powinno być ok. Oczywiście trzeba uważać żeby przy rozwiercaniu nie wywiercić sobie dziury w głowicy bo aluminium jet miękkie. Ale jak masz już napewno jakąś inna szpilke wykręconą to wg niej możesz dobrać wiertło. powodzenia
Zanim zaczniesz cokolwiek wiercić pozapychaj otwory ściekowe oleju do skrzyni korbowej szmatkami - nie chcesz chyba mieć opiłków w misce olejowej ?
W handlu dostępne są "wykrętaki" - nawiercenie małym wiertłem fi=3-4mm w trzpieniu śruby i wkręcenie wykrętaka z lewym gwintem powinno ruszyć szpilkę i spokojnie ją wykręcisz.
Zawsze stosowałem zasadę - nowa uszczelka to nowe szpilki, tylko raz z powodu braku części (szpilek) skończyło się tak :
Na szczęście śruba była utwardzana powierzchniowo do około 10.9 a środek miękki i jeszcze trzymał na tyle, że spokojnie palcami wykręciłem szpilkę i ją wyjąłem :]
Śrubka z japońskiego silniczka 1.3 Daihatsu Charade.
W handlu dostępne są "wykrętaki" - nawiercenie małym wiertłem fi=3-4mm w trzpieniu śruby i wkręcenie wykrętaka z lewym gwintem powinno ruszyć szpilkę i spokojnie ją wykręcisz.
Zawsze stosowałem zasadę - nowa uszczelka to nowe szpilki, tylko raz z powodu braku części (szpilek) skończyło się tak :
Na szczęście śruba była utwardzana powierzchniowo do około 10.9 a środek miękki i jeszcze trzymał na tyle, że spokojnie palcami wykręciłem szpilkę i ją wyjąłem :]
Śrubka z japońskiego silniczka 1.3 Daihatsu Charade.
Dzieki wszystkim. Obylo sie bez wiercenia. Uzylem troche derastycznych metod -mlotek wiekszy kluczyk i nabilem go. Mam nadzieje ze glowica nie ucierpiała. Jutro jedzie do planowani a pojutrze postaram sie zalożyć. a propo glowice do planowania to trzeba oddać gola tzn wszystkie szpilki powykrecać?? Bo zostaly mi dwie od kolektora wydechowego i szpilka od napinacza paska a jej to wolabym nie ruszać wogóle co by moze napinacz nie zmienil pozycji. Chyba ze sjes cos jeszcze co powinienem zrobić z silnikiem lub glowica zeby wszystko pozniej chodziło. Dodam ze wszystkie szklanki uszczelki zakladam nowe.
pozdrowki
pozdrowki