[All] Termostat a wskazania temperatury
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
No i termostat założony. W garnku pokazywał inną temperature otwarcia, wyższą niż 90 stopni, a w samochodzie trzyma cały czas idealnie 87 stopni po przejechaniu ok. 4 km. Tak więc wydaje mi się że próba z garnkiem nie jest w stanie idealnie określić temperatury otwarcia, jedynie można sprawdzić czy termostat się wogóle otwiera. Pozdrawiam
Wcześniej nigdy specjalnie nie zwracałem uwagi na czujnik temperatury, a dziś zauważyłem, że jak włączę silnik to wskazówka temperatury nawet nie drgnie, dopiero po zrobieniu około 4-6km dochodzi nieco ponad 50*C i ani trochę nie spada, ani nie wzrasta, bez względu na to z jaką prędkością jadę i jak długo. Natomiast dmuchawa dość szybko daje ciepłe powietrze tak po 2 minutkach jest gorące. Wentylatora jeszcze nie słyszałem żeby się załączał nawet jak na światłach stoję, w korku itp. Także w czym tkwi wina? Termostat? Czujniki jakieś?
P.s. Dość szybko ubywa mi płynu chłodzącego, a więc nieszczelny układ chłodzący, możliwe ze ma to jakiś wpływ na obecną sytuację?
P.s. Dość szybko ubywa mi płynu chłodzącego, a więc nieszczelny układ chłodzący, możliwe ze ma to jakiś wpływ na obecną sytuację?
Dodam do mojego problemu info że termostat ten co mam to już jest drugi i wszystkie zawsze wahler. On się otwiera. W chwili gdy na zegarach jest wskazówka jeszcze przed 90 ° to ten dolny wąż robi się gorący więc oznacza zę termostat puścił. Gorzej puźniej.
Zauważyłem że jak włączę gorący nawiew to temp spada do 90 i tak trzyma (przy spokojnej jeździe) ale w kabinie ukrop aż musze okna otwierać.
Może chłodnica nie jest drożna, może kamieniem zarosła. Czym przepłukac układ?
Latem jeździłem na wodzie może coś się zapchało lub w chłodnicy zwężyły rurki poprze to że są zakamienione
Zauważyłem że jak włączę gorący nawiew to temp spada do 90 i tak trzyma (przy spokojnej jeździe) ale w kabinie ukrop aż musze okna otwierać.
Może chłodnica nie jest drożna, może kamieniem zarosła. Czym przepłukac układ?
Latem jeździłem na wodzie może coś się zapchało lub w chłodnicy zwężyły rurki poprze to że są zakamienione
makaron skoro piszesz, że jak jezdzisz spokojnie to załączają sie wentylatory i temp jest w normie, a problem jest w momencie gdy autko dostaje w palnik to może faktycznie masz zasyfioną chłodnice. Nie powinno się stosować wody do chłodzenia. Powoduje osad i robienie się kamienia, dodatkowo ma gorsze właściwości chlodzące. pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 gru 2008, 23:21
Witam. Mam problem ze swoja audiczka, a mianowicie gdy ja kupilem temperature pokazywal mi budzik max 50 stopni, wymienilem 3 razy czujnik temperatury, 2 termostaty ktore sa w 100% sprawne oryginalne do tego modelu (dodam ze gdy pokazuje mi troszeczke ponad 50 stopni to wentylator sie załancza) , wymienilem plyn chlodniczy, przeplukałem nagrzewnice, wymienilem licznik od temperatury, mechanik troche poprzepinał weze od parownika bo to tez moglo byc przyczyna i nadal mam zimno w aucie, temperature pokazuje mi 50 stopni i nie wiem co sie dzieje. Ma ktos moze jakas koncepcje???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
- Lokalizacja: Bochnia
Wentylator załącza się już przy 50st? Coś zdecydowanie za wcześnie. Wymieniłeś może czujnik od włączania się wentylatorów który jest w prawym dolnym roku w chłodnicy? Przepłukałeś tylko samą nagrzewnice? Ja przepłukałem cały układ wraz z wyciągnięciem chłodnicy na zewnątrz. Termostat jaki masz? Wahlera? Układ chłodzący jest dobrze odpowietrzony? To że masz ciągle zimno w samochodzie może być prawdopodobnie tym że układ jest nieodpowietrzony.
piomal1987 pisze:No i termostat założony. W garnku pokazywał inną temperature otwarcia, wyższą niż 90 stopni, a w samochodzie trzyma cały czas idealnie 87 stopni po przejechaniu ok. 4 km. Tak więc wydaje mi się że próba z garnkiem nie jest w stanie idealnie określić temperatury otwarcia, jedynie można sprawdzić czy termostat się wogóle otwiera. Pozdrawiam
sprawdzanie w garnku to tylko tyle że ie sprawdzi czy się otwiera ja 2 dni temu zmieniałem bo zdechł stary nowy śmiga ok stary włożyłem do garnka zagrzałem wode i też sięotwiera ja kpotrzeba a w aucie nie działał prawidłowo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
A co byście obstawiali na zepsute w moim przypadku:
Temperatura po nagrzaniu silnika wynosi 50-60 stopni (w korku, na postoju nieco wzrasta), natomiast gdy w miejscu trochę depnąłem silnikowi i dłużej pochodził na postoju, temperatura doszła tak do 91-92stopni i załączył się wentylator wychłodził do 90 i wyłączył się. Zepsuty termostat w pozycji otwartej czy jeszcze możliwe jakieś inne uszkodzenia?
Temperatura po nagrzaniu silnika wynosi 50-60 stopni (w korku, na postoju nieco wzrasta), natomiast gdy w miejscu trochę depnąłem silnikowi i dłużej pochodził na postoju, temperatura doszła tak do 91-92stopni i załączył się wentylator wychłodził do 90 i wyłączył się. Zepsuty termostat w pozycji otwartej czy jeszcze możliwe jakieś inne uszkodzenia?
mat ja bym obstawiał termostat. Sądze, że jest cały czas otwarty i masz duży obieg, a jak go podusisz to temp wzrasta w całym układzie do tego stopnia, że chlodnica nie jest w stanie normalnie oddac ciepla i wentylatory się włączają.
[ Dodano: 2008-12-17, 00:16 ]
[ Dodano: 2008-12-17, 00:16 ]
to, że w aucie jest zimno może być spowodowane złym odpowietrzeniem układu. Ja miałem ostanio tak, że spuściłem cały płyn, wymieniłem termostat i kilka innych rzeczy w silniku(remont) i zalałem płyn tyle ile sie dało. Odpaliłem autko włączyłem nawiew na ciepło i wiatrak na max i dolewałem płynu, aż termostat się otworzył. Mimo, że dolewałem płynu i termostat sie otworzył w aucie cały czas wiało zimne powietrze. Wiec odkręciłem wąż idący do nagrzewnicy i dolewałem płynu, aż zaczeło sie wylewać przez wąż. Zakręciłem opaske, zakręciłem zbiornik i odpaliłem autko (włączyłem nawiew) i teraz już zaczęło wiać coraz cieplejszym powietrzem w środku. Termostat się otworzył, później wiatraki się włączyły. Zgasilem autko. poczekałem aż ostygnie i dolałem płynu wg poziomu który powinnien być. Teraz wszystko ok. Cieplutko i temp silnika prawidłowa. pozdrawiam.Diabeł_1313 pisze:Witam. Mam problem ze swoja audiczka, a mianowicie gdy ja kupilem temperature pokazywal mi budzik max 50 stopni, wymienilem 3 razy czujnik temperatury, 2 termostaty ktore sa w 100% sprawne oryginalne do tego modelu (dodam ze gdy pokazuje mi troszeczke ponad 50 stopni to wentylator sie załancza) , wymienilem plyn chlodniczy, przeplukałem nagrzewnice, wymienilem licznik od temperatury, mechanik troche poprzepinał weze od parownika bo to tez moglo byc przyczyna i nadal mam zimno w aucie, temperature pokazuje mi 50 stopni i nie wiem co sie dzieje. Ma ktos moze jakas koncepcje???
Podłącze się jeśli można z małym pytankiem. Czy w 1.6TD ze wspomaganiem trzeba ściągać pompę od wspomagania, czy można poradzić sobie bez tego? W ''sam naprawiam...'' jest napisane po po prostu odkręć kołnierz termostatu, ale wydaje mi się że pompa będzie przeszkadzać nawet bardzo. Musze się przygotować zanim ustawie się z kolegą na wizytę na kanale;p
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 gru 2008, 23:21
Gucio_1989 pisze:Wentylator załącza się już przy 50st? Coś zdecydowanie za wcześnie. Wymieniłeś może czujnik od włączania się wentylatorów który jest w prawym dolnym roku w chłodnicy? Przepłukałeś tylko samą nagrzewnice? Ja przepłukałem cały układ wraz z wyciągnięciem chłodnicy na zewnątrz. Termostat jaki masz? Wahlera? Układ chłodzący jest dobrze odpowietrzony? To że masz ciągle zimno w samochodzie może być prawdopodobnie tym że układ jest nieodpowietrzony.
Wentylator załancza się przy 60st. a termostat otwiera przy ok 50st według wskazań licznika temp. Przepłukałem tylko nagrzewnice, drugi termostat Wahlera, ukł. Chlodzenia był odpowietrzany wielokrotnie i teraz tak, letnie powietrze leci z górnych nawiewów i w sumie cieple z tych na nogi a na zegarze max 60st. Z tego co sam zauważyłem to króciec wodny przy głowicy jest do wymiany bo trochę cieknie i dla tego tez śmierdzi w kabinie plynem przy otwartym nawiewie, byłem u mechanika, przepinane zostały weze od gazu koło nagrzewnicy i to nic nie dalo, odłączył nawet chlodnicę i specjalistycznym przyrządem laserowym temperatura samego silnika pokazywała 60st, teraz jestem w kropce i jak ktoś mi powie gdzie lezy przyczyna to stawiam flaszkę hehe bo mechanik nie ma póki co koncepcji a ja marznę w aucie :cry: