[b4 1.9tdi] zimny krótko grzeje swiece a ciepły wogóle
[b4 1.9tdi] zimny krótko grzeje swiece a ciepły wogóle
Witam
mam nadzieje ze tu ktoś mi pomoze bo mam taki problem ze rano autko grzeje siwece moze 5sec i kontrolka gasnie słuchać jak sie rozłancza przekaźnik, ale zeby zapalił to musze chwile kręcić i gazowac zeby złapał.
Jeżeli jest ciepły to łąpie bez problemu, jeżeli rano zpale to przez cały dzień kotrolk ad grzania swiec sie już nie zapali i tak to po jakichs 3godz mam nadal problem z odpaleniem ciągle musze długo kręcić i gazować
Czy w każdym tdi jest tak, mam w domu także 1.6d i on za każdym razem grzeje swiece czy ciepły czy zimny i nie 5sec tylko prawie min
Wie ktoś jak mozena zaradzić temu problemowi?
mam nadzieje ze tu ktoś mi pomoze bo mam taki problem ze rano autko grzeje siwece moze 5sec i kontrolka gasnie słuchać jak sie rozłancza przekaźnik, ale zeby zapalił to musze chwile kręcić i gazowac zeby złapał.
Jeżeli jest ciepły to łąpie bez problemu, jeżeli rano zpale to przez cały dzień kotrolk ad grzania swiec sie już nie zapali i tak to po jakichs 3godz mam nadal problem z odpaleniem ciągle musze długo kręcić i gazować
Czy w każdym tdi jest tak, mam w domu także 1.6d i on za każdym razem grzeje swiece czy ciepły czy zimny i nie 5sec tylko prawie min
Wie ktoś jak mozena zaradzić temu problemowi?
Re: [b4 1.9tdi] zimny krótko grzeje swiece a ciepły wogóle
Z grzaniem świec to normalna sprawa. TDI grzeja swiece dopiero poniżej +5 stopni, jak jest cieplej w ogole nie grzeja a z ciezkim odpalaniem to zacznij VAG'a i sprawdzenia kąta wtrysku. Kat wtrysku musi być w przedziale 49-54 :!: i u Ciebie to jest przyczyna. Co jakiś czas warto kontrolnie podpiac auto do kompa i sprawdzić parametry. A kąt wtrysku obowiązkowo trzeba sprawdzić i ustawić po wymianie paska rozrządu :!:hekatek pisze:Witam
mam nadzieje ze tu ktoś mi pomoze bo mam taki problem ze rano autko grzeje siwece moze 5sec i kontrolka gasnie słuchać jak sie rozłancza przekaźnik, ale zeby zapalił to musze chwile kręcić i gazowac zeby złapał.
Jeżeli jest ciepły to łąpie bez problemu, jeżeli rano zpale to przez cały dzień kotrolk ad grzania swiec sie już nie zapali i tak to po jakichs 3godz mam nadal problem z odpaleniem ciągle musze długo kręcić i gazować
Czy w każdym tdi jest tak, mam w domu także 1.6d i on za każdym razem grzeje swiece czy ciepły czy zimny i nie 5sec tylko prawie min
Wie ktoś jak mozena zaradzić temu problemowi?
A tak na marginesie to nie odpala sie auta "gazujac"...tak możesz malucha odpalać :mrgreen:
Wilkie dzieki za tak liczną pomoc, jutro spr swiece, a moze mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić ten kont wtrysku i jak sie go ustawia? A tak wg to dziwna sprawa z tym ze nie gdzeje swiec bo jezdziłem róznymi dieslami o wiele młodszymi ale tamte zawsze grzały swiece, ale to w końcu to nie to samo co wypasione tdi 8-) A no i co to jest to VAG??
Sprawa dziwna czy nie, tak jest w tym silniku i nie ma co nad tym dyskutować. Silnik w każdych warunkach powinien palić od kopa.hekatek pisze:Wilkie dzieki za tak liczną pomoc, jutro spr swiece, a moze mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić ten kont wtrysku i jak sie go ustawia? A tak wg to dziwna sprawa z tym ze nie gdzeje swiec bo jezdziłem róznymi dieslami o wiele młodszymi ale tamte zawsze grzały swiece, ale to w końcu to nie to samo co wypasione tdi 8-) A no i co to jest to VAG??
Vag to program do odczytu i analizy parametrów silnika. Widze ze nie miales z tym do czynienia wiec lepiej sie za to nie bierz. Bez VAga sie nie obejdzie. W Basic set. w bolku 000 poz 02 masz wartosc kąta wtrysku - czyli wyprzedzenia zaplonu. Musi być wartośc 49-54. A kąt reguluje sie na pompie wtryskowej, ale lepiej daj to fachmanom, ale takim prawdziwym :mrgreen:
hekatek - wg mnie z grzaniem Twoich świeć wszystko ok. Tak jak ktoś pisał poniżej +5 C kontrolka grzania się pojawia i musisz czekać z odpalaniem. Gdy jest cieplej, grzanie świec następuje zaraz po zamknięciu drzwi kierowcy i dlatego nie musisz czekać (i się nie świeci) kontrolka - taką informację mam w angielskiej wersji książki od Audi 80 B4 1.9 TDi.
ok, wszystko rozumie, tylko dlaczego musze tak długo kręcic, czasem jak podgrzeje swiece bez palenia 2razy to złapie ale musze chcwilke kręcic A jak grzeje raz to krece i krece, Korbą bym szybciej zapalił esa:D Sprawdzałem swiece i wszystkie sa dobre, być moze wina leży po str tego konta wtrysku Po św wybiore sie na diagnostyke :roll:
no i wg mnie to tak powinno wyglądać, pytałem dziś w kilku stacjach diagnostycznych czy maja kompa no i kicha bo nigdzie nie mają( to dopiero autoryzowane stacje obsługi), wiec poszedłem inną drogą, Znalażłem w internecie program VagCom-Release-6073-Installer.exe (chyba o tkaim moza wyżej) i postanowiłem zainst w kompie, teraz pozostje kwestia jaki kabel porzebuje do podpięcia kompa i gdzie go moge dostać bądz od czego mozę podejść zamiennik, i gdize w aucie jest gniazdo :roll:
Wielkie dzieki kolego, na stronie viakena ceny sa dośc niskie nawet całego urządzenia bo zaczynają sie od41zł Coś podobnego na allegro klasuje sie od 99zł Nieźle niektórzy kombinują, No ale kto nie kombinuje nie jedzie Ale skoro mam już tego Vaga to czy musze kupować cały ten zestaw czy wystarcza mi same kabelki??
Co myślicie o ty urządzeniu http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=28 bedzie dobre dla zbadania mojego problemu??
Co myślicie o ty urządzeniu http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=28 bedzie dobre dla zbadania mojego problemu??
musisz miec fejsa (czarne pudełko) dopiero fejs plus oprogramowanie pozwalaja na diagnostyke autka.....
który masz rok autka ???? bo do 1993 roku sa jakies problemy z komunikacja miedzy kompem a autem..
A pozatym polecam kontakt z kolesiami z Viaken.pl bo nie wiem czy nei lepiej kupic fejsa opartego na MAXach a nie transoptorach
który masz rok autka ???? bo do 1993 roku sa jakies problemy z komunikacja miedzy kompem a autem..
A pozatym polecam kontakt z kolesiami z Viaken.pl bo nie wiem czy nei lepiej kupic fejsa opartego na MAXach a nie transoptorach