nie zgodze sie z tym bo to co napisales to tyczy sie cisnienia pilotujacego zas zasadnicze cisnienie wtrysku wynosi 300bar nie wiem czy wiesz ale w 1.9 tdi oprocz 1z z audi z 92r maja wtryski dwusprezynowe o dwuch cisnieniach 190/300bar, a zeby pompa byla wydajniejsza to trzeba z pompy od 1z przeplozyc glowiczke wraz z tlokorozdzielaczem i fala do pompy od tdmuniorek pisze:Najwazniejszy to taki że wtryski w 1Z potrzebują cisnienia ok 190bar
[ALL] Jak rozpoznać która to pompa 1.6 a która 1.9 ?.
ta ktora masz ma tlokorozdzielacz 9mm i bardziej lagodna fale zas w 1z tlokorozdzielacz ma 10mm i inna fale tzn bardziej agresywna ale jak nie strzelasz w jakies tam duze moce to ta od td powinna wystarczycvirus_lx pisze:Witam.
A jaka jest różnica pomiędzy głowiczką 1Z a tą którą mam?
jak z tymi wtryskami?
o co ci chodzi :?:virus_lx pisze:czy są na 160bar pasujące do 1z...?
w starych 1z jak np w mojej audi z 93r sa wtryski jednosprezynowe i maja cisnienie otwarcja 246bar pozniej montowano tylko dwupsrezynowe 190/300 lub 220/300, pompe sprawdz najpierw na stole probierczym bo moze juz wiele nie pociagnie, a jak jest pompa sprawna to powinna poradzic sobie z wtryskami od 1z
[ Dodano: 2008-12-02, 10:40 ]
przy wtrysku bezpośrednim wtryskiwacze maja wysokie cisnienie otwarcja od 180 do 300bar bo musza dawac bardzo dobre rozpylenie paliwa co jest potrzebne do przygotowania odpowiedniej mieszanki, rowniez przez zwiekszenie cisnienia wtrysku zmniejsza sie jednostkowe zuzycje paliwa
[ Dodano: 2008-12-02, 10:40 ]
przy wtrysku bezpośrednim wtryskiwacze maja wysokie cisnienie otwarcja od 180 do 300bar bo musza dawac bardzo dobre rozpylenie paliwa co jest potrzebne do przygotowania odpowiedniej mieszanki, rowniez przez zwiekszenie cisnienia wtrysku zmniejsza sie jednostkowe zuzycje paliwa
Witam.
Zaczne od samego początku , kupiłem audi coupe z silnikiem 1,9tdi 1z bez elektroniki, wsadzona była pompa wtryskowa z chyba 1 zdjęcia.
Auto przyciągłem na holu także nie wiem jak jeździło wcześniej, po ustawieniu kąta autko odpaliło ale jest strasznie mulaste poprostu 1/2 auta, nie da sie jechać , nie mam możliwości sprawdzenia ciśnień na cyl. bo uszkodzone jest koło zamachowe (brak chyba 5 ząbków) :[ i teraz myśle co może być przyczyną takiego mulenia. Ciśnienia sprawdze dopiero jak założe koło (apropos to gdzie tanio kupić takie kółko? może ktoś ma?)
Wiem że to nie wina sprężarki.
Autem lepiej sie jeżdzi na wolnych obrotach do 1500 niż po wkręceniu go na wyższe. zaczełem więc sie zastanawiać nad pompą wtryskową nawet założyłem swoją starą pompe z silnika 1,6td o ile sie nie myle to był SB ale objawy są takie same jak na tej wcześniej 1,9 chyba z 1 zdjęcia, powiedziałbym że praktycznie nie ma różnicy czy to była pompa 1,6 czy 1,9.
Zaczne od samego początku , kupiłem audi coupe z silnikiem 1,9tdi 1z bez elektroniki, wsadzona była pompa wtryskowa z chyba 1 zdjęcia.
Auto przyciągłem na holu także nie wiem jak jeździło wcześniej, po ustawieniu kąta autko odpaliło ale jest strasznie mulaste poprostu 1/2 auta, nie da sie jechać , nie mam możliwości sprawdzenia ciśnień na cyl. bo uszkodzone jest koło zamachowe (brak chyba 5 ząbków) :[ i teraz myśle co może być przyczyną takiego mulenia. Ciśnienia sprawdze dopiero jak założe koło (apropos to gdzie tanio kupić takie kółko? może ktoś ma?)
Wiem że to nie wina sprężarki.
Autem lepiej sie jeżdzi na wolnych obrotach do 1500 niż po wkręceniu go na wyższe. zaczełem więc sie zastanawiać nad pompą wtryskową nawet założyłem swoją starą pompe z silnika 1,6td o ile sie nie myle to był SB ale objawy są takie same jak na tej wcześniej 1,9 chyba z 1 zdjęcia, powiedziałbym że praktycznie nie ma różnicy czy to była pompa 1,6 czy 1,9.
to nie będzie chodzić , ciśnienie i ilość paliwa zbyt mała są mody podnoszące ale to może być ciągle za mało ( są fabryczne mtdi np;Ford , Fiat , Kia itd )karol121 pisze:a czym ustawiles kąt wtrysku :?: skąd wiesz czy napewno dobrze jest ustawiony :?: ile turbina pompuje :?:virus_lx pisze:po ustawieniu kąta autko odpaliło ale jest strasznie mulaste
to moze najwyzszy czas zalozyc glowiczke od tdi :mrgreen: wazne jest tez jakie daje cisnienie pompa przetlaczajaca gdzie w mechanicznych pompach max 6bar a od tdi 9bar, moim zdaniem to najlepiej bylo by sprawdzic taka pompe ma stole probierczym jak dawkuje jakie daje cisnienieVision pisze:ciśnienie i ilość paliwa zbyt mała
Qrcze Panowie mówie że kąt wtrysku kręciłem we w szystkie strony od prawie że kopcenia na biało aż po odgłos grrrrrrr..... kto kręcił na słuch wie o co chodzi, to jest 4 mój diesel i w 3 wcześniej ustawiałem na słuch i było git a w tym jak sie nie ustawi to i tak jest mulasty nawet przy niskich obrotach zanim turbo sie odzywa, wiem jaką moc powinien mieć na niskich i ze to nie wina sprężarki.
Jedyne sensowne wyjaśnienie to takie że jest to silnik 1z z wtryskiem bezpośrednim i dużym ciśnieniem otwarcia wtrysków i że pompa z np AAZ nie radzi sobie, lub jest słaby stopień sprężania czego narazie nie moge sprawdzić(ps. z pycha odpala dosłownie po obrocie wałem nie wydaje mi sie słabe)
ma ktoś głowiczke fale itp od tdi 1z?
Acha jeszcze pytanie jak jest oznaczona głowiczka przystosowana do 1z? bo jedna pompa była tam założona wcześniej i nie wiem czy ktoś wcześniej jej nie przerobił (mod mtdi).
Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam
Jedyne sensowne wyjaśnienie to takie że jest to silnik 1z z wtryskiem bezpośrednim i dużym ciśnieniem otwarcia wtrysków i że pompa z np AAZ nie radzi sobie, lub jest słaby stopień sprężania czego narazie nie moge sprawdzić(ps. z pycha odpala dosłownie po obrocie wałem nie wydaje mi sie słabe)
ma ktoś głowiczke fale itp od tdi 1z?
Acha jeszcze pytanie jak jest oznaczona głowiczka przystosowana do 1z? bo jedna pompa była tam założona wcześniej i nie wiem czy ktoś wcześniej jej nie przerobił (mod mtdi).
Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam