Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/90 B3 1.6TD] Pompka elektryczna

ODPOWIEDZ
mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

[80/90 B3 1.6TD] Pompka elektryczna

Post autor: mar0z » 31 mar 2007, 20:46

Witam wszystkich!
To jest mój pierwszy post i od razu mam pytanie/problem. Niestety nie mam aparatu cyfrowego i nie mogę zrobić zdjęcia mojego silnika, ale wykorzystałem zdjęcie, które już wcześniej było zamieszczone na forum - mam nadzieje, że właściciel owego zdjęcia się nie pogniewa.
Obrazek
Chodzi o pompkę elektryczną (żółta strzałka). Otóż kilka miesięcy temu zaczęła mi ona dość mocno przeciekać, więc ją odłączyłem (zrobiłem przejściówkę z gumowej rurki) i tak przejeździłem zimę, ale że zaczyna robić się coraz cieplej to zastanawiam się czy nie kupić nowej (trudno dostać) i spowrotem wstawić. Więc mam do Was kilka pytań:
1. Do czego służy ta pompka?
2. Kiedy powinna się włączać (gdzieś słyszałem, że po zgaszeniu silnika powinna się włączać i chłodzić turbinę - czy to prawda?)?
3. Czy mogę tej pompki nie zakładać i normalnie dalej jeździć jak do tej pory (Golf II z takim samym silnikiem nie ma takiej pompki)?
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2007, 16:02 przez mar0z, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 kwie 2007, 01:16

Też sam dokładnie nie wiem, wiem jedynie że pompa ta rozdziela ciecz chłodzącą do turbiny i do nagrzewnicy. Ja jednak radziłbym poszukać na szrocie i lepiej mieć tą pompę. Kij tam z nagzrewnicą, ale lepiej nie przegrzać turbinki. Na niej nie warto oszczędzać.

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 02 kwie 2007, 11:04

Labiel pisze:Na niej nie warto oszczędzać.
Też tak myślę, ale strasznie ciężko taką pompkę dostać w sklepie a ze szrotu to już jedną mam i jeszcze bardziej przecieka niż moja. W sklepach to mówią, że albo nie ma albo raz mi się zdarzyło, że chcieli za taką małą pompkę 700zł :shock: . To za 7 stówek to można pół silnika wymienić :mrgreen: . Może spróbuję starą pompkę jakoś uszczelnić - klejem albo silikonem - może pomoże.
Mam jeszcze jedno pytanie. Trochę już o tym czytałem na forum, ale zapytam.
Temperaturę silnika mam w trasie ok. 80-84 stopnie a w mieście dochodzi do 90 i więcej. Czy to normalne wskazania czy powinny być ok 10 stopni wyższe (wiatrak mi się nie włącza - tzn. działa ale się jeszcze nie włączył. Niby słusznie bo powinien się włączyć dopiero przy ok. 98 stopniach a takiej temperatury jeszcze mój wskaźnik nie pokazał)? Czy tak ma być czy jest coś spierpopsute?

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 02 kwie 2007, 15:47

U mnie po wymianie termostatu po ok.3km nagania na wskaźniku 90*C,a potem na trasie do 80-90*C,ale nie więcej.Po mieście w granicach 90+/-5*C .Przed wymianą termostatu zawsze było powyżej 90* i o wiele później spadała temperatura.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 kwie 2007, 17:47

Termostat jest po to żeby trzymał mniej wiecej stałą temperature w granicach 90 stopni. No czasami jak się długo jedzie na niskim biegu w upał to może temperatura skoczyć ciut do góry, ale raczej w duł to chyba nie bardzo, bo termostat powinien sie wtedy zamknąć i płyn chłodzący powinien krążyć w obiegu kródkim. Myślę więc że przy dobrym termostacie nie powinna temperatura spadać ci do 80.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 02 kwie 2007, 17:49

A u mnie temperatura w trasie jest ok 70 stopni.

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 02 kwie 2007, 18:09

Więc pewnie mój termostat się nie zamyka. A przy jakiej temperaturze włącza się Wam wiatrak?

Awatar użytkownika
mymaney
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 22 sty 2007, 00:34
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: mymaney » 04 kwie 2007, 00:38

Wcześniej miałem uwalony termostat, temp maks to było 80 st. w mieście :cry: Teraz termostat po wymianie otwiera się przy 90 C po 4 minutach jazdy a wiatrak włącza się przy 98 stopniach :-)

PS.
Spoko, za wykorzystanie mojego zdjęcia nie mam żadnych ale:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl