Witam wszystkich!
To jest mój pierwszy post i od razu mam pytanie/problem. Niestety nie mam aparatu cyfrowego i nie mogę zrobić zdjęcia mojego silnika, ale wykorzystałem zdjęcie, które już wcześniej było zamieszczone na forum - mam nadzieje, że właściciel owego zdjęcia się nie pogniewa.
Chodzi o pompkę elektryczną (żółta strzałka). Otóż kilka miesięcy temu zaczęła mi ona dość mocno przeciekać, więc ją odłączyłem (zrobiłem przejściówkę z gumowej rurki) i tak przejeździłem zimę, ale że zaczyna robić się coraz cieplej to zastanawiam się czy nie kupić nowej (trudno dostać) i spowrotem wstawić. Więc mam do Was kilka pytań:
1. Do czego służy ta pompka?
2. Kiedy powinna się włączać (gdzieś słyszałem, że po zgaszeniu silnika powinna się włączać i chłodzić turbinę - czy to prawda?)?
3. Czy mogę tej pompki nie zakładać i normalnie dalej jeździć jak do tej pory (Golf II z takim samym silnikiem nie ma takiej pompki)?
[80/90 B3 1.6TD] Pompka elektryczna
[80/90 B3 1.6TD] Pompka elektryczna
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2007, 16:02 przez mar0z, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Też tak myślę, ale strasznie ciężko taką pompkę dostać w sklepie a ze szrotu to już jedną mam i jeszcze bardziej przecieka niż moja. W sklepach to mówią, że albo nie ma albo raz mi się zdarzyło, że chcieli za taką małą pompkę 700zł :shock: . To za 7 stówek to można pół silnika wymienić :mrgreen: . Może spróbuję starą pompkę jakoś uszczelnić - klejem albo silikonem - może pomoże.Labiel pisze:Na niej nie warto oszczędzać.
Mam jeszcze jedno pytanie. Trochę już o tym czytałem na forum, ale zapytam.
Temperaturę silnika mam w trasie ok. 80-84 stopnie a w mieście dochodzi do 90 i więcej. Czy to normalne wskazania czy powinny być ok 10 stopni wyższe (wiatrak mi się nie włącza - tzn. działa ale się jeszcze nie włączył. Niby słusznie bo powinien się włączyć dopiero przy ok. 98 stopniach a takiej temperatury jeszcze mój wskaźnik nie pokazał)? Czy tak ma być czy jest coś spierpopsute?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Termostat jest po to żeby trzymał mniej wiecej stałą temperature w granicach 90 stopni. No czasami jak się długo jedzie na niskim biegu w upał to może temperatura skoczyć ciut do góry, ale raczej w duł to chyba nie bardzo, bo termostat powinien sie wtedy zamknąć i płyn chłodzący powinien krążyć w obiegu kródkim. Myślę więc że przy dobrym termostacie nie powinna temperatura spadać ci do 80.