Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Problem z silnikiem.

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

Post autor: rudolf199 » 12 gru 2008, 16:47

W końcu doczekałem się naprawy swojej b4 trochę to trwało i kosztowało nie mało bo 1200. Z napraw musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą, plantowanie i frezowanie gniazd, szklanki i do tego nowy rozrząd ale to moja zachcianka bo stary był w porządku, olej, filtr i plyn chłodzący to normalnę. I o , i tyle roboty. Jeżeli ktoś to przeczyta to poradzcie przy okazji dlaczego mi silnik szarpie podczas jazdy jakby tracił przyczepnoś i nagle znowu jechał, a nie było ślisko.

Awatar użytkownika
SzostakP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 06 lut 2008, 00:15
Lokalizacja: Nadbrzeż

Post autor: SzostakP » 12 gru 2008, 18:29

dlaczego mi silnik szarpie podczas jazdy jakby tracił przyczepnoś i nagle znowu jechał, a nie było ślisko
Pewnie to tarcza sprzęgła traci przyczepność z kołem zamachowym.
nie chce być złym prorokiem ale to tez trochę kosztuje. Komplet sprzęgla około 400zl +robocizna

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 12 gru 2008, 18:46

No niestety muszę potwierdzić to co kolega SzostakP mówi. Sprzęgło będzie do roboty :-( pozdro

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

Post autor: rudolf199 » 13 sty 2009, 16:48

I znowu mi się audiczka popsuła. Po spokojnej jeżdzie zgasiłem silnik i po około godzinie czasu próbuję odpalic a tu nic. Padł mi rozrusznik, naprawiłem. Wymieniłem filtr paliwa i nic. Rozrusznik nie kreci silnikie. Rozrząd mam w porządku, nowy, pasek mi nie przeskoczył. Co to może byc?

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 13 sty 2009, 17:04

Co rozumiesz pod pojeciem "rozrusznik nie kreci silnikiem"? rozrusznik się nie załancza? czy kręci ale auto nie odpala?

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

Post autor: rudolf199 » 13 sty 2009, 17:19

Rozrusznik kręci ale silnik stoi i nie odpala. Silnik nie reaguje na rozrusznik

[ Dodano: 2009-01-13, 17:26 ]
Rozrusznk obraca kołem, ale nic po z tym nie ma przeniesienia napedu dalej, nawet pasek rozrzadu nie obraca się

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 13 sty 2009, 17:49

kolego to masz pecha ostatnio, jeżeli dobrze zrozumiałem to rozrusznik obraca silnikiem ale tego nie widać po paskach klinowych ? jeżeli tak to prawdopodobnie został zerwany klin na wale głównym

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 13 sty 2009, 21:46

rudolf199 pisze:Rozrusznik kręci ale silnik stoi i nie odpala. Silnik nie reaguje na rozrusznik

[ Dodano: 2009-01-13, 17:26 ]
Rozrusznk obraca kołem, ale nic po z tym nie ma przeniesienia napedu dalej, nawet pasek rozrzadu nie obraca się
Jeśli rozrusznik obraca kołem zamachowym, to jedyne co przychodzi na myśl to zerwany klin na wale, albo (co raczej nie mozliwe) odkrecone śruby przytrzymujące koło zamachowe do wału.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 13 sty 2009, 21:57

moze zerwało żąbki na pasku????

miałem kiedyś z ojcem taki przypadek

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

Post autor: rudolf199 » 14 sty 2009, 14:09

no nie można tego wykluczyc, pozostaje jeszcze inne wyjscie, poluzowana śruba na tym dolnym kole od rozrządu której nie powinno sie ruszac ale poprzedni właściciel to jakiś wioskowy mechanizator rolnictwa był i wszystko możliwe. Na razie czekam na wieści od mechanika.

[ Dodano: 2009-01-16, 15:38 ]
No i stało się. Panowie muszę wymienic silnik w swoim audi. Ciekaw jestem czy można zamienic silnik z 90 km na ten z 110 km?

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 16 sty 2009, 16:28

Może by się i dało ale dla tych 110KM i auta kilkanostoletniego gra nie warta świeczki.
Taniej wyjdzie kupić używke 1Z bez osprzętu i przełożyć reszte.
Wgrasz soft i będziesz miał 110KM.
Co się stało, podziurawiło tłoki i pogięło korbowody?

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

Post autor: rudolf199 » 16 sty 2009, 16:59

Kolego rczopik2, co do tego taniej to się nie zgodzę bo silnik 1Z też cenowo nie odbiega tak bardzo od tego 110 konnego. A taki silnik właśnie mam dostępny od ręki u mnie w mieście no i za 1400 co prawie wyrówna cenę naprawy poprzedniego do którego już nie będę miał zaufania. I naprawdę to jest jedyne wyjście z tej sytuacji bo jak znowu wylezie coś co ktoś kiedyś zepsuł to się pochlastam i oo. A co do naprawy to mam walnięty wał i zawory poszły w las niestety a wszystko dlatego, że ktoś wcześniej schrzanił sprawę. Szkoda słów. <mur> <krzyk>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 sty 2009, 15:11

Zeby zapakowac "stodziestatke" do B4 trzeba przerobic troche rzeczy m.in ; wiązke, calusienki uklad sterowania cisnieniem doladowania, inny N75, LMM, ECU i wiele innych rzeczy... wiec koszty bedą na pewno wieksze...niż wpakowanie dedykowanego silnika.

Pozdr

rudolf199
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 lis 2008, 13:13

Post autor: rudolf199 » 20 sty 2009, 19:49

A czy ktoś mógł by mi wytłumaczuc różnicę miedzy silnikiem 90 km a 110 km i czy silnik 110 km był montowany w audi b4, bo znalazłem info o tym silniku ale z audi a4,

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 20 sty 2009, 19:59

Do B4 montowali tylko 90KM (1Z), a 110KM (AFN) montowali do a4. Różnica polega na tym że w afn jest turbo ze zmienna geometrią łopatek, wydajniejsze wtryski, inny komp. To takie ważniejsze różnice, choć pewnie nie wszystkie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl