[80 B4 2.6 ABC] problem z odpalaniem, pompa?
[80 B4 2.6 ABC] problem z odpalaniem, pompa?
Witam kolegów.
Przejzałem forum ale nie znalazłem problemu, który dotyczy mojego auta. Mianowicie aby uruchomic silnik trzeba dosc długo kręcic rozrusznikiem. Wygląda to tak jakby nie dostawał paliwa, jakby paliwo po zgaszeniu cofało się z przewodów. Auto posiadam od roku i kiedys takiego czegos nie było. Palił na tzw "cyk". Pomyslałem, ze moze to wina kończącej sie pompy paliwa i wpadłem na pomysł by przed uruchomieniem auta kilka razy przekręcac kluczyk tak by pompa zaczeła podawac cisnienie. Czasami to pomaga.Słyszę kiedy zaczyna pracowac bo z tyłu auta dochodzi takie buczenie. Dodam, ze po odpaleniu wszystko jest OK, auto jezdzi jak trzeba. Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi.
Jesli ten problem był juz poruszany nic sie nie stanie jesli koledzy usuniecie mój.
Pozdrawiam
Przejzałem forum ale nie znalazłem problemu, który dotyczy mojego auta. Mianowicie aby uruchomic silnik trzeba dosc długo kręcic rozrusznikiem. Wygląda to tak jakby nie dostawał paliwa, jakby paliwo po zgaszeniu cofało się z przewodów. Auto posiadam od roku i kiedys takiego czegos nie było. Palił na tzw "cyk". Pomyslałem, ze moze to wina kończącej sie pompy paliwa i wpadłem na pomysł by przed uruchomieniem auta kilka razy przekręcac kluczyk tak by pompa zaczeła podawac cisnienie. Czasami to pomaga.Słyszę kiedy zaczyna pracowac bo z tyłu auta dochodzi takie buczenie. Dodam, ze po odpaleniu wszystko jest OK, auto jezdzi jak trzeba. Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi.
Jesli ten problem był juz poruszany nic sie nie stanie jesli koledzy usuniecie mój.
Pozdrawiam
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Z lewej strony silnika, z tyłu, przy kole zamachowym jest czujnik ustawiony ok 1-2mm od tryba (co jest na kole zamachowym) może on (ten czujnik) za odpalanie odpowiada np.zlicza ile obrotów/min. ma wał korbowy przy odpalaniu i czy są odpowiednie albo ile razy się zakręcił. U mnie też raz zapala od razu a czasami ze 3 razy silnikiem zakręci dopiero odpala. Jak za długo mi kręci to puszczam kluczyk i od razu łapie (odpala)
Dokładnie nie wiem jakie ma zadanie ten czujnik może ktoś zna się na tym lepiej.
Dokładnie nie wiem jakie ma zadanie ten czujnik może ktoś zna się na tym lepiej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 06 wrz 2007, 13:20
.
Jeżeli masz LPG to możesz mieć to samo co ja miałem u siebie, mianowicie uszkodzony reduktor od gazu, który nie trzymał i zostawiał gaz w komorze.
Dopóki tego nie naprawiłem też musiałem długo kręcić zanim silnik pozbył się gazu i wpuścił PB.
Spróbuj na 2-3km przed wyłączeniem silnika przełączyć go na PB i wtedy przy ponownym rozruchu zobacz czy będzie tak samo z odpalaniem.
Dopóki tego nie naprawiłem też musiałem długo kręcić zanim silnik pozbył się gazu i wpuścił PB.
Spróbuj na 2-3km przed wyłączeniem silnika przełączyć go na PB i wtedy przy ponownym rozruchu zobacz czy będzie tak samo z odpalaniem.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Witam panów. Mam instalacje gazową ale nie uzywam jej na codzien. Cały czas jezdze na paliwie i mam ten problem.
Dobra rada tylko jak mam sprawdzic, bez pomocy mechanika cisnienie paliwa?? Co ma czujnik temp cieczy do mojego problemu?? Nie znam sie więc pytam :oops:WOJTEK26 pisze:Na początek do sprawdzenia cisnienie paliwa, czujnik temp cieczy.
- maciex
- Forum Audi 80
- Posty: 109
- Rejestracja: 08 wrz 2008, 11:30
- Imię: Maciek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AAD+lpg
- Lokalizacja: Konin
czesc jesli masz samochód z gazem to może to jest taka sama przyczyna jak u mnie tzn na zimnym jak brałem go z garazu odpalał od pierwszej świeczki ale jak już był rozgrzany to musiałem nakręcic rozrusznikiem i podłaczałem go pod kompa( kompem tego nie zdiagnozujesz bo to częsc mechaniczna ), i wymieniłem kable, pompe, czujnik temeperatury i nic pojechałem do serwisu bosha w gnieznie polecam i koleś znalazł przyczyne jest jeden zawodnik co na silnikach od audi własnie b4 zjazdł zęby i znalazł przyczyne a wiec w membrance regulatora ciśnienia paliwa w kolektorze była mała dziurka która zalewała samochód czy chodził na benzynie czy na gazie dostawał zawsze dodatkową dawke paliwa i nie mógł przepalić. I w koncu skonczyły sie moje problemy z odpalaniem powodzenia. AAA koszt tego 300 zł ale co sie nie robi dla AUDI
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Witam do łącze się mi też nie pali ten zimno. otwór na membranie to jest logiczne Pyt. gdzie jest ten regulator Ciśnienia paliwa i ta membrana??? a może w ABT tego nie ma???
[ Dodano: 2008-12-21, 21:23 ]
a zapytam jeszcze jak się go wymienia???
[ Dodano: 2009-01-09, 23:34 ]
witam czy ktoś może mi pomóc jak wymotować pompe paliwa w ABT ??? nie wiem jak to zrobić. Szukałem w szukajce ale i tam nic nie ma
[ Dodano: 2008-12-21, 21:23 ]
a zapytam jeszcze jak się go wymienia???
[ Dodano: 2009-01-09, 23:34 ]
witam czy ktoś może mi pomóc jak wymotować pompe paliwa w ABT ??? nie wiem jak to zrobić. Szukałem w szukajce ale i tam nic nie ma
koledzy odgrzeje kotleta troszke , mam problem jak z rana czy po jezdzie, i po jakies 1 do 2h
to auto ciezko zapala znaczy musze krecic z 5 sekundi i czasem załapi albo i dłużej trzeba to na benzynie jak jade tez jak go zgasze na beznynie :roll: czy to pompa albo zawór zwrotny, i dzieje sie tak na ciepłym i na zimnym, ale czasem na ciepłym czasem odrazu odpali
to auto ciezko zapala znaczy musze krecic z 5 sekundi i czasem załapi albo i dłużej trzeba to na benzynie jak jade tez jak go zgasze na beznynie :roll: czy to pompa albo zawór zwrotny, i dzieje sie tak na ciepłym i na zimnym, ale czasem na ciepłym czasem odrazu odpali