[80 B4] Blad E6 klimatronik.
[80 B4] Blad E6 klimatronik.
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum. Trochę głupio ze odrazu proszę o wasza pomoc, ale do rzeczy. Od 2 lat posiadam Audi B4 2,0E 92r do tej pory spisywalo sie bez zarzutu. Od jakiegoś czasu klimatronik- nadmuch działał tylko na najwyższym biegu a dzisiaj pojawił się błąd E6 Service. Miał ktoś odczynienia z takim czymś ? Bezpieczniki sprawdziłem. Klima byla niedawno nabijana. Z góry dzięki za wskazówki.
Pojechac mozna zawsze. Ale moze ktos mial taki blad i za te 50zl mozna kupic np. zepsuty czujnik. Na jakiejs stronie znalazlem kody klimatronika tylko ze tam sa numery bledow bez zadnej Litrey (E), nie wiem czy ona jest domyslnie czy nie.
wg. tej strony - 6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) - czy ten czujnik nie jest przypadkiem w lewym lusterku?
wg. tej strony - 6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) - czy ten czujnik nie jest przypadkiem w lewym lusterku?
Znalazłem kody błędów klimatronika w A4 i pod 6 jest opisany jako Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia), tylko ze mój pokazuje temperaturę zewnętrzna bez problemu. Nie wiem czy te kody sa takie same w 80 i w tym włoskim wynalazku.
Nie wiem co sie dzieje ze dmuchawa.Nie działa na żadnym biegu. Czasami zaczyna dmuchać ale ze zmienna siłą samoczynnie. Klapki niby chodzą bo je słychać.
Czy w audi jest jakis dodatkowy rezystor od klimatyzacji (miałem coś takiego w innym samochodzie) i gdzie go można szukać?
Zdjęcia klimatronika:
[center][/center]
[center][/center]
[center][/center]
[ Dodano: 2008-12-14, 22:14 ]
Koledzy nie macie żadnych pomysłów co z tym zrobić ?
Nie wiem co sie dzieje ze dmuchawa.Nie działa na żadnym biegu. Czasami zaczyna dmuchać ale ze zmienna siłą samoczynnie. Klapki niby chodzą bo je słychać.
Czy w audi jest jakis dodatkowy rezystor od klimatyzacji (miałem coś takiego w innym samochodzie) i gdzie go można szukać?
Zdjęcia klimatronika:
[center][/center]
[center][/center]
[center][/center]
[ Dodano: 2008-12-14, 22:14 ]
Koledzy nie macie żadnych pomysłów co z tym zrobić ?
Mam kilka mądrych programów ale niestety nic mi nie podpowiedziały.
Na mój nos to możesz spróbować rozebrać ten sterownik , czyli ten cały element z wyświetlaczem . Na płytce drukowanej są tranzystory jako końcówki sterujące dmuchawą i innymi siłownikami klap.
Możliwe, że z czasem porobiły się zimne luty. Musisz to wszystko przelutować ale nie kolbą do rynien bo wypalisz to do końca. Zwykła lutownica transformatorowa i kalafonia .
Mam w swoim autku wprawdzie normalne typowe sterowanie a nie taki za przeproszeniem wynalazek, lecz jestem pewien, że problem jest pospolity i w tym tkwi cały sens awarii.
Te falowanie prędkości dmuchawy jest typowe dla "złego styku". Miałem to w swojej audiczce, kiedy już byłem całkiem zdesperowany to tak właśnie zrobiłem i nastąpił cud - to ja na powrót stałem się Panem sterowania temperaturą - ale trauma
W ESI-tronicu np. często przy wyjaśnieniach danej awarii jest podany sposób jej usunięcia. Wiele razy już przeczytałem taki dziwny opis
"mimo pozytywnego badania wymienić czujnik".
Uwierz mi , wymieniałem i problem znikał, no może na 90% .
E 6, czyli problem z temp. zewn. jak ktoś napisał może też należy tak potraktować.
tylko zimne
pozdrawiam
Na mój nos to możesz spróbować rozebrać ten sterownik , czyli ten cały element z wyświetlaczem . Na płytce drukowanej są tranzystory jako końcówki sterujące dmuchawą i innymi siłownikami klap.
Możliwe, że z czasem porobiły się zimne luty. Musisz to wszystko przelutować ale nie kolbą do rynien bo wypalisz to do końca. Zwykła lutownica transformatorowa i kalafonia .
Mam w swoim autku wprawdzie normalne typowe sterowanie a nie taki za przeproszeniem wynalazek, lecz jestem pewien, że problem jest pospolity i w tym tkwi cały sens awarii.
Te falowanie prędkości dmuchawy jest typowe dla "złego styku". Miałem to w swojej audiczce, kiedy już byłem całkiem zdesperowany to tak właśnie zrobiłem i nastąpił cud - to ja na powrót stałem się Panem sterowania temperaturą - ale trauma
W ESI-tronicu np. często przy wyjaśnieniach danej awarii jest podany sposób jej usunięcia. Wiele razy już przeczytałem taki dziwny opis
"mimo pozytywnego badania wymienić czujnik".
Uwierz mi , wymieniałem i problem znikał, no może na 90% .
E 6, czyli problem z temp. zewn. jak ktoś napisał może też należy tak potraktować.
tylko zimne
pozdrawiam
Witam klubowiczów. Również posiadam climatronik "włoski" w swoim audiku. Od wczoraj po wymianie nagrzewnicy mam problem: na wyświetlaczu E6 i nadmuch na auto... wieje zimne powietrze, mogę zmieniać ustawienie kierunku powietrza ale nie mogę zmienić temperatury i siły nadmuchu. Polutowałem wszystkie zimne luty na panelu oraz sterowniku i dalej to samo. Sprawdziłem bezpieczniki i przewody i dalej lipa Ma ktoś jakiś pomysł. Ja mam taki oto panel.
Przyczyna prawdopodobnie mojego problemu są albo zimne luty albo coś nie łączy. Od pięciu dni klimatronik działa i nie wyświetla błędu. Ale dalej jest problem z regulacja nadmuchu. Bylem u mechanika podłączył VAG-a ale jak podłączyć się klimatronika nie wiedział. Jakiś tam niby wyprowadzenie czy coś takiego było. Powiedział mi ze problem z dmuchawą to uszkodzony rezystor dmuchawy. Gdzie tego szukać ? Powiedział tez ze nowy rezystor musi się idealnie zgadzać numerami starego. Ile w tym prawdy to nie wiem bo koleś jakoś w wzbudził mojego zaufania i sprawiał wrażenie jak by nie wiedział o czym mówi.
Hmmm, jak jest w tym włoskim to nie wiem dokładnie. Rezystor to i owszem jest, ale przy okazji klimatyzacji manualnej. W oryginalnym klimatroniku rolę regulatora obrotów silnika dmuchawy spełnia tranzystor mocy, który jest kluczowany impulsami o regulowanym współczynniku wypełnienia. Ten tranzystor jest nawet zamontowany w miejscu przeznaczonym na klasyczny rezystor.
Sądzę, że w tym klimatroniku jest podobnie, bo przełączników o dużej obciążalności prądowej nie widzę.
Spisz wszelkie oznaczenia z obudowy klimatronika i podaj na forum.
Sądzę, że w tym klimatroniku jest podobnie, bo przełączników o dużej obciążalności prądowej nie widzę.
Spisz wszelkie oznaczenia z obudowy klimatronika i podaj na forum.
Hejka !
Rezystor jest na końcu sterowania prędkością silnika dmuchawy czyli za sterowaniem ale tylko w przypadku klimy "ręcznej". Rezystor ma tyle odczepów ile jest "cyferek" czyli prędkości na pokrętle dmuchawy. Pozycja 1 to najwolniej a ostatnia cyfra to bieg bezpośredni czyli na maxa. W klimatroniku sterowanie odbywa się poprzez bezstopniową zmianę napięcia przez układ elektroniczny. Koleś z warsztatu chyba rzeczywiście trochę zbłądził w swojej diagnozie. VAG mógł się nie połączyć – czasami tak jest i daremnie się doszukiwać dlaczego tak jest. Na co dzień używam KTS-a i CDIF-a i też bywa ,że np. dzisiaj nie nawiązuje transmisji z jakimś sterownikiem aby np. jutro z rana połączyć się bez zarzutu. Aby rozwiązać ten dylemat trzeba mieć dużo wolnego czasu tylko po to, aby go roztrwonić.
Reasumując przelutuj Danielu te końcówki i może a nuż ?
Teraz do Czarka :
Digifant – taki sterownik silnika jest w większości Audi benzynowych z tych roczników. Transmisja danych do kompa diagnostycznego jest w porównaniu z jakimkolwiek młodszym oprogramowaniem strasznie wolna i mało dająca wyjaśnień. Sterownik ABS też jest takim kuriozum. Niestety stare to jest dobre tylko wino i skrzypce, ja też zaczynam już się o tym przekonywać po mału, czyli na sobie.
Napisałem , że mnie wkurza i tak jest naprawdę, ale cóż - jest jak żona do mnie przypisany na zawsze i kocham się w nim na zabój.
Pozdrawiam
Rezystor jest na końcu sterowania prędkością silnika dmuchawy czyli za sterowaniem ale tylko w przypadku klimy "ręcznej". Rezystor ma tyle odczepów ile jest "cyferek" czyli prędkości na pokrętle dmuchawy. Pozycja 1 to najwolniej a ostatnia cyfra to bieg bezpośredni czyli na maxa. W klimatroniku sterowanie odbywa się poprzez bezstopniową zmianę napięcia przez układ elektroniczny. Koleś z warsztatu chyba rzeczywiście trochę zbłądził w swojej diagnozie. VAG mógł się nie połączyć – czasami tak jest i daremnie się doszukiwać dlaczego tak jest. Na co dzień używam KTS-a i CDIF-a i też bywa ,że np. dzisiaj nie nawiązuje transmisji z jakimś sterownikiem aby np. jutro z rana połączyć się bez zarzutu. Aby rozwiązać ten dylemat trzeba mieć dużo wolnego czasu tylko po to, aby go roztrwonić.
Reasumując przelutuj Danielu te końcówki i może a nuż ?
Teraz do Czarka :
Digifant – taki sterownik silnika jest w większości Audi benzynowych z tych roczników. Transmisja danych do kompa diagnostycznego jest w porównaniu z jakimkolwiek młodszym oprogramowaniem strasznie wolna i mało dająca wyjaśnień. Sterownik ABS też jest takim kuriozum. Niestety stare to jest dobre tylko wino i skrzypce, ja też zaczynam już się o tym przekonywać po mału, czyli na sobie.
Napisałem , że mnie wkurza i tak jest naprawdę, ale cóż - jest jak żona do mnie przypisany na zawsze i kocham się w nim na zabój.
Pozdrawiam