[All B4] Co sadzicie o Quattro, czy jest awaryjne
[All B4] Co sadzicie o Quattro, czy jest awaryjne
Witam
Jak widac jestem tu nowy. Przymierzam sie do zakupu B4. Myslalem nad benzyniakiem 2,0 albo 2,8. Troche poczytalem juz to o tych silnikach o LPG do nich. Ale zastanawia mnie jedna rzecz. Co sie stanie jak padnie quatro, czym sie to objawia. Jak czesto pada ten rodzaj napedu. I czy w ogule warto sie nakrecac zeby szukac samochodu z quatro. Jezdze glownie po miescie, nie mieszkam w jakiejs dziurze gdzie piaskarka nie dojezdza. Takze quatro jest mi w sumie zbedne, ale chcialem sie czegos dowiedziec o awaryjnosci. Druga sprawa nie moge sie doszukac diesla w quatro.
			
			
													Jak widac jestem tu nowy. Przymierzam sie do zakupu B4. Myslalem nad benzyniakiem 2,0 albo 2,8. Troche poczytalem juz to o tych silnikach o LPG do nich. Ale zastanawia mnie jedna rzecz. Co sie stanie jak padnie quatro, czym sie to objawia. Jak czesto pada ten rodzaj napedu. I czy w ogule warto sie nakrecac zeby szukac samochodu z quatro. Jezdze glownie po miescie, nie mieszkam w jakiejs dziurze gdzie piaskarka nie dojezdza. Takze quatro jest mi w sumie zbedne, ale chcialem sie czegos dowiedziec o awaryjnosci. Druga sprawa nie moge sie doszukac diesla w quatro.
					Ostatnio zmieniony 13 gru 2008, 11:34 przez flgmnft, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									
						- 
				
				vwcorjacek
 - Forum Audi 80

 - Posty: 94
 - Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
 - Lokalizacja: dolny śląsk
 
Jak ci padnie napęd  to poznasz to po napisie na tylnej klapie...wypadnie jedno ''t'' 
:mrgreen:
a jak chcesz szukac diesla 4x4 to w szukajke wpisz DIESEL QUATTRO, pewnie znajdzie wiecej... 8-)
edit:
mój post jest nieco kąśliwy z powodu wielokrotnego błędu w pisowni słowa Quattro...
przepraszam
 wstałem lewą nogą  
			
			
													:mrgreen:
a jak chcesz szukac diesla 4x4 to w szukajke wpisz DIESEL QUATTRO, pewnie znajdzie wiecej... 8-)
edit:
mój post jest nieco kąśliwy z powodu wielokrotnego błędu w pisowni słowa Quattro...
przepraszam
					Ostatnio zmieniony 13 gru 2008, 10:36 przez vwcorjacek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						Witaj naped quattro rzadko ulega awariom jeżeli sie o niego dba jak o każdy inny układ. Nie moze byc zadnego wycieku z mostu, układ musi pracowac cicho. Nic dziwnego ze nie znajdziesz diesla z Q poniewaz nie był dostepny ten naped z dieslem. Jeżeli padnie układ to w ostatecznosci mozna wyjąc wał i dalej jeździc.
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 13 gru 2008, 16:30 przez WOJTEK26, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						- 
				
				vwcorjacek
 - Forum Audi 80

 - Posty: 94
 - Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
 - Lokalizacja: dolny śląsk
 
- 
				
				vwcorjacek
 - Forum Audi 80

 - Posty: 94
 - Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
 - Lokalizacja: dolny śląsk
 
OK wielkie dzieki. Czyli w sumie nie ma co sie tego bac. Znajomy kumpla ma s3. Nie wiem ktory rocznik tego ma ale na pewno po 97-98 roku. Padlo mu wlasnie quattro. I jest troche kasy w plecy, stad moje pytania. Swoja droga silnik w nim byl krecony. Ale dzieki za informacje
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, 20:15 przez flgmnft, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						Od półtora roku posiadam autko z napędem quatro (guattro kolego a nie quatro  :mrgreen: ) i czasami lubię tyłem zarzucić  i póki co nie ma z nim żadnego problemu, a jazda z tym napędem jest piękna w szczególności zimową porą :mrgreen:
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 19 mar 2009, 20:17 przez żaba174, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						Czyli reasumujac nie ma sie o co bac. Tylko kupowac z guatro i sie cieszyc frajda z jazdy zima.
Poczytalem teraz troche o tych dwuch systemach. W Torsenie w sumie nie ma co sie zepsuc (jest calkowicie mechniczny), ale w Haldex'ie juz jest co wlasnie (hydraulika). Duzo mi to wyjasnilo.
Audi stosowalo moze jakies inne rodzaje napedu quattro?
PS. dzieki za wlasciwe umiejscowienie tematu.
			
			
									
									
						Poczytalem teraz troche o tych dwuch systemach. W Torsenie w sumie nie ma co sie zepsuc (jest calkowicie mechniczny), ale w Haldex'ie juz jest co wlasnie (hydraulika). Duzo mi to wyjasnilo.
Audi stosowalo moze jakies inne rodzaje napedu quattro?
PS. dzieki za wlasciwe umiejscowienie tematu.
z tym że haldex to syf to się nie zgodzę.... zważ że każde auto z koncernu audi/vw nawet z bardzo mocnym tdi które jest robione na 1/4 mili jest na haldexie..... to chyba jest jakaś rekomendacja dla napędu...PawelG pisze:W S3 jest haldex-dziadoski syfflgmnft pisze:Znajomy kumpla ma s3. Nie wiem ktory rocznik tego ma ale na pewno po 97-98 roku.
W B4 jest torsen. to zupełnie inne bajki i nie ma co porówntwać
- Skuciok
 - Forum Audi 80

 - Posty: 1404
 - Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
 - Imię: Sebastian
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan
 - Silnik: 2.0 ABT
 - Lokalizacja: Jelenia Góra
 - Kontakt:
 
Jeden kolega z forum pokazał na filmiq zmielonego torsena, a co zrobił? ano zrobił tam silnik 2.0 TDI z paska na sterydach i pewnie nieładnie się bawił na asfalcie
A tak z innej beczki to w quattro wymieniacie koła między osiami np. raz na pół roku? czy nikt tego nie praktykuje, kiedyś wyczytałem że chyba w subarkach goście polecali zmieniać koła między osiami żeby się równo ścierały i nie było różnicy obwodów kół a tym samym obciążeń na mechanizmach różnicowych ...
praktykujecie takie ruchy w waszych autach :?:
			
			
									
									
						A tak z innej beczki to w quattro wymieniacie koła między osiami np. raz na pół roku? czy nikt tego nie praktykuje, kiedyś wyczytałem że chyba w subarkach goście polecali zmieniać koła między osiami żeby się równo ścierały i nie było różnicy obwodów kół a tym samym obciążeń na mechanizmach różnicowych ...
praktykujecie takie ruchy w waszych autach :?:
							









