[1.9TDI 1Z] Wyrzuca płyn, proszę o pomoc.
[1.9TDI 1Z] Wyrzuca płyn, proszę o pomoc.
Witam wszystkich, mam problem ze swoją audiczka, może ktos mi jest w stanie pomóc mechanik rozkłada rece , ja tez. Po wymianie uszczelki pod głowica(przepalona) 2 razy termostatu(oba wahler jeden zaciety drugi max rozwarty i tak juz pozostał, załozony tez wahler ale uzywany otwiera sie nie wiem jak duzo musi być rozwarty ale działa, sprawdzane w szklance z wrzątkiem) wyrzuca płyn chłodniczy po rozgrzaniu do ok 90st, oba węże gorace, chłodnica tez a płyn wywala. Podczas pompowania ręką węża tego grubego na górze chłodnicy zauwazyłem syczenie spod korka wyrównawczego zbiorniczka, zupełnie tak jakby nie trzymał cisnienia, sprawdzałem w passacie 1,9 td i tam nie ma takiego objawu a kolo nie narzeka na temp, pomyslałem ze zaslepie na głucho ten korek i sprawdze co sie bedzie działo. nawinąłem torbe foliowa na zbiorniczek i zakreciłem korek, po 30 km temp tylko 2 kreski sie podniosła normalnie jest ok 70 i wiecej i ogrzewanie jakies słabe, zaczeła migac kontrolka temp, efekt zabiegu: cisnienie było tak duże iz nie mogłem scisnąc tego grubego węza a płyn wygnało węzykiem cienkim tym co do zbiorniczka od powrotu jest. Już nie wiem co mam robic , mam zamiar załozyc nowy korek od zbiorniczka i sprawdzic czy syczenia nie bedzie oraz po raz kolejny wymienic termostat. Głowica podobno splanowana i sprawdzona na szczelnosc, nie mam podstaw by nie wierzyc. Prosze o pomoc na tym forum bo już nie wiem co mam robic.
Pozdrawiam i przyjemnej jazdy zycze wszystkim uzytkownikom życze
Pozdrawiam i przyjemnej jazdy zycze wszystkim uzytkownikom życze
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:26 przez camel 25, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
Re: [80,1,9 tdi,92 r] wyrzuca płyn, prosze o pomoc
sprawdz pompę płynu chłodniczego. zakładając że głowica jest ok to tylko pozostaje zamienic korek na zbiorniku i sprawdzic pompę .
tak jak pisze Kolega wyżej. Może być niezbędna wymiana korka od zbiorniczka wyrównawczego. Pompę wody oczywiście też warto sprawdzić. Rozumiem, że płyn ze zbiorniczka wywala Ci przez korek, a nie po jego odkręceniu na rozgrzanym silniku. Nie odkręcaj korka gdy w układzie jest rozgrzany płyn. Zakładam również, że układ chłodzenia masz prawidłowo odpowietrzony.
Jest spore prawdopodobieństwo, że gdzieś w układzie jest drobna nieszczelność przez co po rozgrzaniu układu może się dostawać do niego powietrze. Sprawdź połączenia węży oraz króćce czy nie ma nigdzzie śladów po płynie chłodniczym. Jeśli bowiem jest gdzieś drobna niedzczelność, to układ będzie zasysał powietrze przez co będzie powstawało podciśnienie, które w efekcie będzie wywalało płyn ze zbiorniczka.
Kolejna opcja, to termostat. Wiem, że go wymieniałeś ale to wcale nie oznacza, że nowy jest dobry - niestety tak jak z czujnikami nowy nie zawcze oznacza sprawny. Termostat musi otwierać przy odpowiedniej temperaturze. Jesteś pewien, że otwiera od obieg przy odpowiedniej temperaturze dla Twojego silnika?
Jest spore prawdopodobieństwo, że gdzieś w układzie jest drobna nieszczelność przez co po rozgrzaniu układu może się dostawać do niego powietrze. Sprawdź połączenia węży oraz króćce czy nie ma nigdzzie śladów po płynie chłodniczym. Jeśli bowiem jest gdzieś drobna niedzczelność, to układ będzie zasysał powietrze przez co będzie powstawało podciśnienie, które w efekcie będzie wywalało płyn ze zbiorniczka.
Kolejna opcja, to termostat. Wiem, że go wymieniałeś ale to wcale nie oznacza, że nowy jest dobry - niestety tak jak z czujnikami nowy nie zawcze oznacza sprawny. Termostat musi otwierać przy odpowiedniej temperaturze. Jesteś pewien, że otwiera od obieg przy odpowiedniej temperaturze dla Twojego silnika?
dzięki za zainteresowanie, jak mam sprawdzic pompę? Zrobie tak: wymienie termostat na nowy, sprawdze wczesniej czy działa, wymienie korek i podociskam wszystkie rury opaskami(wszystko mam zachlapane płynem to nie wiem nawet gdzie moze byc nieszczelnosc, jesli jest a moze wymienic wszystkie rury na nowe?) Zakładam iz głowica jest sprawdzona, tłoki tez widziałem z góry nic pękniete nie było co tez mechanik stwierdził ze wszystko gra(byłem przy montazu) pozostaje zastosowac sie do waszych porad i czekac na efekt, oby pozytywny.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Przede wszystkim bez paniki.
Zrób tak jak napisałem wyżej.
Na początek zmień korek od zbiorniczka, bo może faktycznie jest uszkodzony. Korek jest bardzo ważny. Utrzymuje odpowiednie ciśnienie w układzie.
Układ masz na pewno dobrze odpowietrzony? Nie masz przypadkiem zalanego płynu w układzie powyżej poziomu maksymalnego w zbiorniczku?
Czy chłodnica się równomiernie nagrzewa?
Lepiwj nie dociskaj węży w ciemno, bo możesz coś uszkodzić = niepotrzebne koszty i nerwy.
lepiej zajmij się termostatem. sprawdź czy otwiera obieg przy właściwiej tempetaturze. czasami niestety nowy termostat może być felerny. Sprawdź przy jakiej temperaturze dla Twojego typu silnika termostat powinien się otwierać - czy masz właściwy termostat
Może tam gdzie masz nalot od płynu na połączeniach jest gdzieś mała nieszczelność? Jeśli wszystko masz zafajdane płynem, to obmyj węże mokrą szmatą z osadów od płynu żebyś mógł zaobserwować gdzie pojawi się nowy osad.
Zrób tak jak napisałem wyżej.
Na początek zmień korek od zbiorniczka, bo może faktycznie jest uszkodzony. Korek jest bardzo ważny. Utrzymuje odpowiednie ciśnienie w układzie.
Układ masz na pewno dobrze odpowietrzony? Nie masz przypadkiem zalanego płynu w układzie powyżej poziomu maksymalnego w zbiorniczku?
Czy chłodnica się równomiernie nagrzewa?
Lepiwj nie dociskaj węży w ciemno, bo możesz coś uszkodzić = niepotrzebne koszty i nerwy.
niezwykle rzadko zachodzi konieczność wymiany wszystkich węży na nowe - wszystkie jednocześnie raczej nie pękają. więc z tym też się lepiej wstrzymaj bo się tylko w koszty wpędzisz.camel 25 pisze:a moze wymienic wszystkie rury na nowe?
lepiej zajmij się termostatem. sprawdź czy otwiera obieg przy właściwiej tempetaturze. czasami niestety nowy termostat może być felerny. Sprawdź przy jakiej temperaturze dla Twojego typu silnika termostat powinien się otwierać - czy masz właściwy termostat
Może tam gdzie masz nalot od płynu na połączeniach jest gdzieś mała nieszczelność? Jeśli wszystko masz zafajdane płynem, to obmyj węże mokrą szmatą z osadów od płynu żebyś mógł zaobserwować gdzie pojawi się nowy osad.
Re: [80,1,9 tdi,92 r] wyrzuca płyn, prosze o pomoc
To był błąd i przez to mogły powstać jakieś nieszczelności. Korek służy do wyrównywania ciśnienia. Nie wolno go zatykać. Jeśli normalnie masz temperaturę około 70° to albo termostat otwiera się zbyt szybko (przy zbyt niskiej temperaturze) lub wskaźnik temperatury źle wskazuje. Przez to samochód może więcej spalać paliwa bo komputer samochodowy "wzbogaca mieszankę". Jest dużo postów na ten temat na forum:)camel 25 pisze:pomyslałem ze zaslepie na głucho ten korek i sprawdze co sie bedzie działo. nawinąłem torbe foliowa na zbiorniczek i zakreciłem korek, po 30 km temp tylko 2 kreski sie podniosła normalnie jest ok 70 i wiecej i ogrzewanie jakies słabe, zaczeła migac kontrolka temp, efekt zabiegu: cisnienie było tak duże iz nie mogłem scisnąc tego grubego węza a płyn wygnało węzykiem cienkim tym co do zbiorniczka od powrotu jest.
Tak więc korek powinien syczeć przy ściskaniu węża:) Sprawdź może za pomocą VAG-a jaką temperaturę odczytuje komputer i jeśli wskaźnik wskazuje Ci 70° a na VAG-u masz około 90° to pozostaje ci sprawdzić wskaźnik lub czujnik temperatury.
Re: [1.9TDI 1Z] Wyrzuca płyn, proszę o pomoc.
Witam mam problem z audi B4 1.9 TDI Avant, wyrzuca mi płyn przez korek najprawdopodobniej z powodu dużego ciśnienia w wężach bo są twarde jak kamień. Zauwarzyłem jeszcze że chłodnica nie grzeje się cała, górna jej część jest gorąca a dolnia zimna jak lód. Korek jak tu wcześniej pisaliście jest dobry bo jak się domyślam przy zbut dużym ciśnieniu w zbiorniczku powinien chyba przepuszczać i wtedy wrzuca ten płyn. Miałem jeszcze kiedyś problem z rozrządem ponieważ po zakupie auta dałem samochód do mechanika w celu wymiany rozrządu i tak mi wymienili że mi przeskoczył ponieważ nawet skręcony dobrze nawet nie był. To był przeskok ok dwa ząbki stwierdził mi to już zaufany mechanik po tym zdarzeniu. Silnik posprawdzał i stwierdził, Ze po tym rozrządzie nie ma żadnego ubytku. Czy mógł ten ubytek się teraz ukazać proszę o pomoc jeśli ktoś miał podobny przypadek. Dziękuję