Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Mega problem z silniem.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[80 B4 2.0 ABT] Mega problem z silniem.

Post autor: Kokolino » 31 mar 2007, 22:11

Witam wszystkich.
Pewnie zaraz mnie zrypiecie bo temat nieprawidłowej pracy silnika był już poruszany kilka razy ale niestety ja tam swojego problemu nie znalazłem.
Mój problem polega na tym że mój kochany silniczek chodzi gorzej niż niż źle. Mianowicie po odpaleniu na zimnym chodzi jak młocarnia tzn nierówno, po złapaniu temperatury ok 40 stopni zaczyna szarpać, dusić się a nawet potrafi zgasnąć. Pwozwyżej 60 stopni tak do ok 75 zaczyna bardzo szrpać i pojawia się dziura podczas przyśpieszania. Na rozgrzanym silniku jest dziura w mocy i strasznie wypadające zapłony w zakresie obr od 1200 do 2200. Walczę z tym już jakieś 2 miechy i zaczynam się poddawać. Teraz co zrobiłem. Ustawiłem zapłon, sprawdziłem ustawienie rozrządu chyba ze 30 razy, Wymieniłem na nowe: świece, przewody, kopułkę, palec, filtry, podstawę pod wtrysk, potencjometr przepustnicy, sonde lambda. Sprawdziłem wszystkie czujniki, instalację elektryczną, połączenia poszczególnych elementów układu wtryskowego i zapłonowego z centralką szczelność układu dolotowego, sprawość układu wydechowego, ciśnienie sprężania. Próbowałem korzystać już z kilku serwisów od układów wtryskowych i każdy rozkłada ręce. Tutaj pragnę podziękować za cierpliwość i pomoc koledze CzarekJ gdyż zabrałem mu chyba ze dwie godziny z jego cennego czasu. W chwili obecnej już nie mam pomysłu zostało jeszcze próba z podmianą zespołu wtryskowego bądź centrlką tylko nie mam skąd tego wziąść. Proszę o jeszcze jakieś sugestie może coś pominąłem. Sory za tak długiego posta ale ręki mi już opadają.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2007, 16:01 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 31 mar 2007, 22:35

jak juz wszystkiego probowales to moze podmien urzadzenie sterujace ;-)

[ Dodano: 2007-03-31, 22:36 ]
a podlaczenie masy do silnika :-(

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 31 mar 2007, 23:10

Cześć Kokolino1. Mam na uwadze załatwienie Ci mapy pamięci, ale nie mam na razie dojścia do oryginału. Moim zdaniem to wina sterownika/ komputera. Dziś co prawda robiłem ABK i podczas ustawiania zapłonu zauważyłem bardzo szeroki i rozmyty znacznik na kole. Zapłon dało sie jakoś ustawić, ale to nie była ta "muzyka" co potrzeba. Wyobraź sobie, że włożyłem drugą kość z wgraną nową mapą i wspomniane objawy zniknęły. Na razie nic nie dokładaj do silniczka, bo i tak sporo zainwestowałeś. Poczekaj na nowe mapy. Według mnie stara pamięć już sie wysypała. Mam oryginalną mapę, ale od nowszego sterownika ( na 45 pin) i nie gwarantuję, że w Twoim będzie chodzić. Jeżeli ktoś z was jest w posiadaniu pliku z mapą do monowtrysku 2,0 do 1993 roku jest proszony o podesłanie do mnie na PW a ja zrobię kokolino1 nowy scalaczek. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc dla kokolino1.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 kwie 2007, 20:52

Witam ponownie. Mam pytanie czy ktoś spotkał się z kiedyś aby wszystkie pomiary i testery sond lambda wykazywały że sonda działa prawidłowo a była ona w rzeczywistości uszkodzona? Nurtuje mnie to bo moja mimo iż jest nowa i pomiary wskazują że jest dobra to dzisiaj poprostu ją odłączyłem żeby sprawdzić czy będzie jakaś różnica i praktycznie wszystkie objawy zniknęły oprócz wypadania zapłonów. Nie chcę kupować już w ciemno bo to kolejne 250 zeta a nie spotkałem się z takim przypadkiem.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 01 kwie 2007, 21:32

Może podłączając nowa sondę np. uniwersalną nieopatrznie zamieniłeś przewody? Jeżeli masz sondę bez masy to spróbój na chwilę połączyć kawałkiem przwodu jej obudowę z silnikiem, tam gdzie jest pewna masa. Może masz zakłócenia w połaczeniu masy. Z tego powodu nowsze sondy są min. 4-o przewodowe.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 01 kwie 2007, 21:43

jak wczesniej pisałem kolega po odłaczeniu jezdził zadowolony a sonde kupił uzywana ale sprawna za 40pln na szrocie (mu udało sie trafic na dobra) a co do uniwersalnej tez chciał kupic i zrezygnowałbo kosztowała 250pln i niewiadomo jak to sie ma ;-) ale cieszy mnie ze jak odłaczysz jest lepiej .juz jakies wnioski można wyciagnąc ;-) pozdrawiam

[ Dodano: 2007-04-01, 21:45 ]
aaa i u niego tez na kompie pokazywalo ze jest sprawna a nie była

DX-man
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 gru 2006, 09:08
Lokalizacja: Kielce

Post autor: DX-man » 02 kwie 2007, 15:53

Lepiej jest dlatego, że komp wtrysku pracuje w trybie awaryjnym. Auto będzie dużo palić. Sprawdzenie sondy nie polega tylko na pomiarze napięcia woltomierzem (na pewno nie multimetrem cyfrowym), jedynie pomiar oscyloskopem daje gwarancję poprawności diagnozy. Ważny jest kształt napięcia, stromość zboczy sygnału. To jednak wymaga doświadczenia.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 02 kwie 2007, 17:13

DX-man pisze:Sprawdzenie sondy nie polega tylko na pomiarze napięcia woltomierzem (na pewno nie multimetrem cyfrowym), jedynie pomiar oscyloskopem daje gwarancję poprawności diagnozy. Ważny jest kształt napięcia, stromość zboczy sygnału
Zgadza się pisząc testery miałem namyśli też między innymi oscyloskop i podobne urządzenia ryryjącew wykres pracy z przebiegami napięciowymi i wierzcie odczyty były w 100%poprawne.
Dziś podmnieniłem sonde z Fiata Uno i wszystkie objawy minęły. Zakupiłem więc nową założyłem i autko śmiga że hej, a tamta poszła do reklamacji. Dzięki wszystkim za pomoc i mam nadzieje że moja niunia mnie już tak nie będzie ćwiczyła.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 02 kwie 2007, 17:15

ach te sondy :-/ długiej i bezawaryjnej jazdy życze :lol:

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 03 kwie 2007, 19:46

kokolino1 widze ze dalej walczysz z tymi wypadajacymi zaplonami, ja tez :-( ,

ostatnio jak walla mi kostka od stacyjki to podlaczylem zaplon na krotko i to albo to byl przypadek albo juz nie wiem w silniku nie wypadaly zaplony. Zalozylem nowa kostke i znowu to samo, nieraz jak ruszam kablami w komorze silnika to tez silnik kuleje (m.in. od silniczka krokowego, czy od czujnika halla).

Ostatnio jedac do domu w silniku jakby sie na 5 minut wypadajace zaplony sie nasilily, a dzialo sie to na duzych dziorach. Tzn. silnik nie chcial pracowac woogole na gazie, na benzynie chodzil, ale na gazie nie chcial (tak jakby nie bylo gazu). Podjechalem pod dom przelaczylem z benzyny na gaz i chodzi do tej pory.

Jak ja nie lubie pradu w starym samochodzie.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2007, 20:08 przez krychu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 03 kwie 2007, 20:01

tu jest racja najgorszy jest stary samochód i elektryka w nim.... ale cóz musimy sobie z nimi radzić.... ja przy swojej niuni wymieniłem aparat zapłonowy i uspokoiło sie... a też miałem problemy z zapłonem i mechanicy sobie poradzic nie mogli hehe pozdrawiam.... ;-) fakt ze jest to stary układ zaplonowy ale może coś sie przyda z tego co napisałem....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl