Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe B3 2.3 NG] brak ładowania po kręceniu na wysokich ob

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
czarna k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2008, 08:22

[coupe B3 2.3 NG] brak ładowania po kręceniu na wysokich ob

Post autor: czarna k » 18 gru 2008, 17:45

Witam mam problem odnośnie ładowania aku po jeździe z prędkością ok 150 km/h :evil: na dość wysokich obrotach samochód stracił ładowanie lecz lampka od akumulatora na desce się nie zapaliła, ta sytuacja powtórzyła się już kilka razy zawszę po kręceniu na wysokich obrotach ok 5500 nie wiem czy to może być spowodowane uszkodzeniem diód czy uszkodzeniem uzwojenia alternatora, proszę też o porade jak zdjąć alternator.

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 18 gru 2008, 20:29

Jezdzij ponizej 150 <rotfl>

tak na powaznie moe sie okazac ze w alternatorze cos ci lata (urwalo sie ). na poczatku posprawdzaj styki od akumulatora, do alternatora, obejzyj regulator itd jak nic to nie da to trzeba bedzie wykrecic alternator zobaczyc czy w srodku cos gruchocze i oddac do regeneracji (koszt to ok 250 zl) - Mialem te same objawy i okazal sie ze w alternatorze lata sobie kawalek nitu od mostka prostowniczego. ladowanie bylo..... jak przypalowalem znikalo - jezdzilem tak tydzien.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Re: [coupe B3 2.3 NG] brak ładowania po kręceniu na wysokich

Post autor: ppawlo » 19 gru 2008, 18:23

czarna k pisze:na dość wysokich obrotach samochód stracił ładowanie lecz lampka od akumulatora na desce się nie zapaliła
Dzięki czemu wiesz, że nie było ładowania skoro kontrolka akumulatora się nie zapaliła?

Gdyby był problem z diodą to myślę, że kontrolka w co najmniej jakimś zakresie obrotów silnika zapalałaby się.
Uszkodzone uzwojenie alternatora mogło by powodować zwarcie, wtedy kontrolka zaświeciłaby się, lub dostać "skrótu" co w dłuższym okresie eksploatacji doprowadziłoby do zwarcia.
Proponuję zmierzyć napięcie na akumulatorze na pracującym silniku przy standardowych obrotach i po przegazówce, może to coś wyjaśni.
Być może zawieszają się tylko szczotki lub się kończą ale to też powinna wskazać kontrolka ładowania.

Awatar użytkownika
czarna k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2008, 08:22

Post autor: czarna k » 19 gru 2008, 23:35

ppawlo, napięcie aku na włączonym silniku wynosiło 12,1 V aku był już prawie całkiem wyładowany napięcie teraz nawet przy ostrym przegazowaniu wogóle nie rośnie i cały czas nie ma ładowania a lampka od aku nie pali się, dodam że kilka dni temu z rana po odpaleni lampka ta chwile się paliła ok 5 s lecz po lekkim dodaniu gazu gasła.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 20 gru 2008, 09:20

Do głowy przychodzą mi trzy możliwe usterki, pierwsza to wspomniana wcześniej dioda w alternatorze (jej uszkodzenie wcale nie musi objawiać się paleniem się kontrolki ładowania, miałem taki przypadek kiedyś w swojej B2), druga opcja to kończące się szczotki na regulatorze napięcia (przy wysokich obrotach słabiej stykają się z komutatorem i nie doładowuje).
Trzecia to uszkodzenie samego regulatora, kiedyś (też w B2) padł mi regulator (rozerwało element elektroniczny wewnątrz regulatora) i kontrolka też się nie zapaliła. Po wysokości napięcia wygląda na całkowity brak ładowania, ewentualnie padnięty jest akumulator (zwarcie wewnętrzne) i stąd ten spadek napięcia.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 gru 2008, 09:26

czarna k, Czym sprawdzałeś to napięcie? Bo jeśli sprawdzałeś na wskaźniku w aucie to sprawdź to porządnie miernikiem, to raz a dwa sprawdź czy niebieski kable wzbudzający alternator nie jest przypadkiem urwany.

Awatar użytkownika
czarna k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2008, 08:22

Post autor: czarna k » 20 gru 2008, 09:45

Solskier, napięcie sprawdziłem miernikiem, na innym dobrym aku napięcie było ok 12,7 V czyli wogóle nie mam ładowania dobrze że usterka jest teraz cały czas a nie tylko przy piłowaniu na wysokich obrotach,jak autko dzisiaj wróci od mechanika który wymienia przewody hamulcowe wezmę się za sprawdzenie kabli a potem jak nic nie znajde zdejmuje alternator tylko dojście do niego nie jest zbyt łatwe :roll:

[ Dodano: 2008-12-23, 15:09 ]
mam problem wie ktoś jaki reg napięcia kupić do mojego alternatora (alternator bosch) audi 2.3 89 r coupe bo są dwa do wyboru 14,1 i 14,5 a na moim reg nie pisze a blacha na alternatorze jest nieczytelna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl