Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4/8B] Wariujące wspomaganie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

[B3/B4/8B] Wariujące wspomaganie

Post autor: jmm » 15 gru 2008, 12:45

Witam

Od dłuższego czasu męcze się ze wspomaganiem w Coupecie, zaczęło się od pękniętego węża, potem magiel do wymiany, 3 pompy i cały czas to samo :(

Mianowicie wspomaganie chodzi OK dopóki audik się nie rozgrzeje lub gdy nie zacznę jeździć po parkingu. Wtedy zazwyczaj przy skręcie w prawo zaczyna byś słyszalne coś w rodzaju buczenia i po kilku ruchach kierownicą diametralnie spada siła wspomagania.


Ma ktoś koncepcje co i jak sprawdzić? :-/

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 gru 2008, 13:42

A jaki jest wlany olej do wspomagania :?:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 gru 2008, 18:20

Z tego co piszesz to ewidentnie po rozgrzaniu się płynu (czyli po jego rozrzedzeniu) następuje problem. Hyyy czyżby spadało ciśnienie w układzie na tyle iż objawia się to spadkiem skuteczności wspomagania. W takim przypadku winne mogą być albo pompa albo przekładnia. Ewentualnie to co pisze Wojtek - zły płyn w układzie. :-?

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 15 gru 2008, 23:20

WOJTEK26 pisze:A jaki jest wlany olej do wspomagania :?:
Febi zielony 6262 czy jakoś tak.

A jak wyeliminować czy to magiel czy pompa?:(

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 gru 2008, 08:12

Skoro wym pompy i przekładnie to liczba rozwiazań drastycznie spadła, musiałbys sprawdzic cisnienie w układzie wspomagania ale cięzko to zrobic, sprawdź drożnośc jeszcze przewodu zasilajacego pompe ze zbiorniczka. U ciebie jak dobrze kojarze powinna byc chłodniczka płynu wspomagania

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 16 gru 2008, 17:04

Sprawdź dwupinową wtyczkę pod spodem maglownicy i układ serwotronic jeżeli masz takowy. Ponadto trzeba pomierzyć ciśnienie wytwarzane przez pompę, być może zawiesza się zaworek upustowy w pompie.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 17 gru 2008, 20:33

A co ewentualnie sprawdzić w servotronicu? Czy odwrotne połączenie kabli od niego robi jakąś róznicę?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 gru 2008, 22:43

jmm pisze:A co ewentualnie sprawdzić w servotronicu? Czy odwrotne połączenie kabli od niego robi jakąś róznicę?
Nie mam pojęcia. Mam taką maglownicę, ale nie mam reszty by "zrezać" cały układ. Jeszcze nie wnikałem czy tam jest zawór, który po prostu otwiera i zamyka kanał, czy też jest tam cewka regulująca w sposób ciągły cisnienie wspomagania. Jak zdobędę "elektrykę" do tego to sprawdzę, ale na razie nic pewnego nie wiem.

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 18 gru 2008, 20:18

Pierwsze slysze by coupe 7a mialo servotronic (chyba za dokladany) jesli nie masz servotronica to mozesz sobie darowac szukanie kabi. Ten sam objaw mialem gdy pienil sie plyn w zbiorniczku przez co pompa dostawala go zbyt malo i sie przycierala. Jmm Sprawdzales jak po jezdzie z rozgrzanym silnikiem na parkingu zachowuja sie hamulce?

W serwisach sa specjalne urzadzenia do sprawdzenia sily wspomagania, montuje sie je zamiast kierownicy... wiec trwa to do godziny (wjazd i badanie i wyjazd). jesli danie otrzymane beda poza zakresem tolerancji to bedziesz mial pare pierdolek do wymiany (zbieraj kase)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 gru 2008, 22:11

Mam coupe z silnikiem AAH i tam jest ten układ. Maglownica wygląda tak samo jak w innych modelach lecz ma dodatkową wtyczkę.
Według ETKA maglowanica z układem servotronic była dostępna niezależnie od zastosowanego silnika i rodzaju nadwozia.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 gru 2008, 23:27

servotronic nie jest nic winny.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 gru 2008, 00:22

Leo pisze:servotronic nie jest nic winny.
Proszę wyjaśnij dlaczego tak uważasz. Chętnie poznam Twoje zdanie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 gru 2008, 05:58

ponieważ jmm napisał, że działo się to także na poprzedniej maglownicy. servotronik to tylko głupi zaworek, nie ma bata żeby przez niego nagle znikało wspomaganie, bo zwyczajnie nie jest w stanie zablokować całkowicie wspomagania.

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 19 gru 2008, 17:23

Ciekawe czy winny moze byc waz, podejzewam ze do pompy zbyt malo plynu dochodzi. Weże powrotne (magiel - zbiornik, zbiornik-pompa) tez zmieniales czy pozostaly te same?

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 19 gru 2008, 23:13

Wąż zmieniałem jeden, pozostałych nie ruszałem bo przed strzałem było OK.

Servotronica nie było w 7A, ale u mnie już jest. :-P

@czarekj instalacja elektryczna do tego jest dziecinnie prosta, jak coś wal na priv, działa na zasadzie cewki z rdzeniem, w ktorej indukuje się pole elektromagntyczne, <ok>


Czy na działanie wspomagania ma wpływ uszkodzony wzmacniacz siły wspomagania? Ale to z kolei cały czas by nie domagało

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl