Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - czy można podkręcić turbo?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - czy można podkręcić turbo?

Post autor: audi1993 » 14 wrz 2008, 13:31

witam chciałem podkręcić audiczke na turbinie tak do 1 bara max, ponieważ słyszałem że wymiana programu dużo mi nie da bo mam przepływke boscha... czy można podkręcić na turbo troszke...
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 17:45 przez audi1993, łącznie zmieniany 1 raz.

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

Post autor: Wolf b4 » 14 wrz 2008, 14:30

Wymiana softu w Audi na boschu moze dac góra 115km zalezy od kondycji silnika.Moim zdaniem z chipuj fure zawsze to lepsze niz seria

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 23 wrz 2008, 19:05

a może ktoś sie orientuje i przerabiał taki temat ,mianowicie chodzi o chip i inne turbo niz Garrett T2 np T3 lub K24 bądź inne na WG i do tego większe doładowanie
T2 to malutka dmuchawka T3/K24 to juz troche wieksze wiec można wiecej wycisnać,probował ktoś takiego zabiegu już?? czy raczej nic nie pomoże 1Z na Boschu ;-)

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

Post autor: Wolf b4 » 24 wrz 2008, 17:48

Ja tez dorzuce swoje 3 grosze czy turbo z "Pierburga" jest takie samo jak w "Boschu"? Róznia sie wygladem a sprawnoscią?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 wrz 2008, 20:00

Krzylu, Jak załozyc T3 to bedziesz miał taaaaaaką turbo dziure ze szok. T2 ma swoje zalety to ze jest mala to nie znaczy ze jest zła, mała turbina jest moze nei bardzo wydajna (chociaz w tym wypadku 1.5bara to zaden problem) to ma taka zelate iz jest szyba czego nie mozna juz powiedziec o T3, która pewnie nie wiele wiecej dmuchnie maxymalnie. Pozatym co Ci z wielkiego doładowania jak nie masz paliwa, auto na samym powietrzu nie pojedize, a z tych wtryskiwaczy to za duzo tez nie poleci ;-) Wg mnie zmiana softu i nic wiecej tu nie warto robić. Pod uwage proponuje wziaść jeszcze jedna warzan lecz czesto pomijana rzecz, mianowicei to iz zwiekszajac doładownie drastycznie zwiekszamy temperature w dolocie, im wieksze doładowanie tym wieksza temperatura i tak np ja miałem u sibie przy ori IC przy palowaniu w upalny dzien (doładowanie 1.4bara) prawie 100 stopni C, co raczej zamiast dac moc ja zabiera <mikolaj> ale to tak na marginesie ;-)

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 24 wrz 2008, 22:30

miałem obie turbiny w golfie TD na podobnym doładowaniu i jednak turbo dziury wielkiej nie było w przypadku K24 byłem bardziej zadowolony niż z T2 w przypadku doładowania 1,5b w T2 to zabójstwo.Mi głównie chodzi o to żeby miał tak ze 115km i jeździł ciut szybciej niż teraz bo teraz jest katastrofa.Co do ic to raczej odpada budowa Fmic bo za dużo rzeźby jest

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 25 wrz 2008, 09:17

Krzylu pisze:Mi głównie chodzi o to żeby miał tak ze 115km
Do tych mocy nie trzeba wogóle nic modzić, wystarczy sam soft i bedzie nawet z zapasem <ok>

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 25 wrz 2008, 17:14

Solskier,no niewiem na forum sa egzemplaze ktore ledwo dociagaja 100km,ale jesli sie sam nie przekonam to nie będe wiedział.
Jeszcze jedno takie pytanie poza marginesem czy wtryski od 110km podejda i czy nie będzie problemów??

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 25 wrz 2008, 17:23

Wiesz co do przepływki boscha z tego co sie orjentuje trzeba dobrać nieco inaczje wtryski niz do pierburga gdzie biezesz sobie z czego chcesz i jest ok, tu napewno pomgóby Ci dobry pompiarz który bedzie sie orjentował jak to bedzie działało (czy nie bedzie problemu z ustawienienm i praca takiego wtryskiwacza.)

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 19 gru 2008, 20:32

co do wtrysków to ja mam załozone wtryski od Rogala JAKIEŚ MADE IN FRANCEEEEE na 300barów na wcześniejszych wtryskach auto miało 59koni mierzone na hamowni
po zmianie wtrysków odrzyło auto ale nie mierzyłem mocy
a co do podnoszenia mocy to poządny tuner powie wam tak
NAJPIERW DOPROWADŻ AUTO DO SERI A PUŻNIEJ TUNINGUJ
ja mam avanta z 93 roku na boshu i wiem ze te auta maja kaprysy niewiadomo czemu raz super za.... a innym razem jak muł i wcale nie prawda ze to auto pali 6 litrów w miescie
bo moje ponize 8 nie zchodzi


Proszę nie pisać drukowanymi literami.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2008, 09:33 przez gruszek01, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 20 gru 2008, 10:31

Solskier ale 1.5 bara z małej dmuchawy i 1.5 bara z dużej nie są sobie równe <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 gru 2008, 17:52

labek pisze:Solskier ale 1.5 bara z małej dmuchawy i 1.5 bara z dużej nie są sobie równe <ok>
A czym się różnią, bo z mojego doświadczenia wynika że z małej turbiny szybciej osiągane jest niższe ciśnienie niż docelowe przypuśćmy 1bar jest szybciej w małej suszarce niż w dużej, natomiast po przekroczeniu tej granicy duża nadrabia i wg mnie wychodzi na jedno i to samo, ba nawet jestem w stanie powiedzieć iż duża traci bo sporego doła. Wiadomo duża może więcej :-D

zozol2111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 25 mar 2009, 17:04

Post autor: zozol2111 » 25 mar 2009, 17:22

Witam,
wracając do tematu chciałbym zapytać jak podnieść ciśnienie doładowania? zwiekszyłem dawkę paliwa i potrzebuję większą dawkę powietrza bo lekko kopci jak sie depnie.. :mrgreen:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 mar 2009, 19:10

albo oszukać MAPsensor, czyli mała dziurka w wężyku do MAPsensora ewentualnie rezystor 18k ~(+100mbar) a 27k ~(+200mbar) zamiast rezystora 10k idącego od środkowej nóżki MAPa w przypadku Pierburg'a albo zmienić mapę doładowania (CHIP) ;-)

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 25 mar 2009, 19:35

Solskier, masz racje co do startu mała szybciej nadmucha,choć długo nie trzeba czekać żeby wieksza nadmuchała w gary ciśnienia i odrobiła straty.Najbardziej jest to widoczne przy wyprzedzaniu gdzie mamy wyższe obroty,zreszta tak jak pisałeś "duży może więcej" ;-) :lol:
osobiście miałem obie turbiny w silniku SB i sposób rozwijania mocy na większej bardziej mi odpowiadał ale z dołu obrotów troche stracił wgniatania w fotel.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl