Witam!
Posiadam Audi 80 B4 z 1992 roku. Autko sprawuje się nieźle, z tym, że jest to benzyna bez gazu. Beczka ma przejechane około 170 000km (mam nadzieje ze nie wiecej )
Ile kosztowała by instalacja gazowa do tego samochodu i czy jest sens zakładać ją jeżeli robie okolo 10 000km rocznie, zwazajac ze samochod ma juz prawie 17 lat??
Dzieki za spostrzezenia i uwagi <ok>
[80 B4 2.0 ABT 66kW 90KM] Czy opłaci się LPG?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czy jest sens, to zależy jaki czas zamierzasz jeszcze jeździć tym samochodem. Po około roku przy kolegi przebiegu bilans kosztu instalacji + zaoszczędzone pieniądze na paliwie osiągnie zero i zacznie się oszczędność.
Co do kosztów instalacji i spraw technicznych to niech się wypowiedzą bardziej kompetentni
Co do kosztów instalacji i spraw technicznych to niech się wypowiedzą bardziej kompetentni
Ostatnio zmieniony 21 gru 2008, 16:13 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
2 gen ok 1300-1600zł butla w kole oczywiście bo to już standard jest
sekwencja ok 2000-2500zł
ps. nie pisać ze sekwencja za 2k to lipa bo za tyle wwali np staga 300 czyli bardzo wporzo instalke a z tym silnikiem nawet 2gen dobrze sobie radzi wiec na tekiej sekwencji bedzie pięknie
ale czy cała ta zabawa się oopłąca to już ci nie powiem usiądź podlicz wszystko i się dowiesz
sekwencja ok 2000-2500zł
ps. nie pisać ze sekwencja za 2k to lipa bo za tyle wwali np staga 300 czyli bardzo wporzo instalke a z tym silnikiem nawet 2gen dobrze sobie radzi wiec na tekiej sekwencji bedzie pięknie
ale czy cała ta zabawa się oopłąca to już ci nie powiem usiądź podlicz wszystko i się dowiesz
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Myślę że po pierwsze powinieneś poprawić temat bo masz "prawie dobrze". [B4 ABT] Czy opłacalny LPG byłby bardziej na miejscu
Po drugie zawsze można użyć szukajki i poczytać trochę o problemach jakie mają ludzie z lpg, to może trochę rozjaśnić w głowie.
Po trzecie spróbuję odpowiedzieć na Twoje pytanie.
W silnikach ABT montujemy gaz II generacji (sekwencji w ABT nie montujemy), ceny zależą od warsztatu, firmy która zrobiła instalację oraz wielkości zbiornika na gaz. Ceny wahały się jak montowałem w granicach 1400-2000 zł Wydałem na instalację 1900 zł. Zbiornik 62 litry w kole, mieści się idealnie. Instalacja dobrej firmy LandiRenzo.
Instalacja gazowa zwróciła mi się po przejechaniu 13 tys. km co odpowiada u mnie 5-6 miesiącom jazdy, więc uważam że bardzo szybko. Oszczędności liczyłem przyjmując że auto spala 25% więcej gazu niż benzyny i przy każdym tankowaniu oprócz tego ile zatankowałem lpg jaki miałem przebieg i ile kosztował lpg, notuję również ile kosztowała wtedy benzyna.
W okresie tych 13 tys km cena benzyny oscylowała w granicach 4,2-4,5 zł gaz kosztował 1,9-2,2 zł.
Na jednym tankowaniu gazu do pełna zyskiwałem 50-70 zł w stosunku do tego za ile musiałbym nalać benzyny.
Teraz sytuacja wygląda troszkę inaczej 1,9 zł gaz i 3,45 zł benzyna na jednym tankowaniu gazu zyskuje się tylko około 30 zł.
Butla gazu 62 litry (wchodzi 50) pozwala na bezstresowe pokonanie co najmniej 400 km (mój rekord 490 km).
Myślę że wnioski powyciągasz sobie sam, co do opłacalności tego przedsięwzięcia. Przy obecnych "kryzysowych" cenach benzyny można powiedzieć pi razy drzwi że taka instalacja może się zwrócić dopiero po 20 tys km co u Ciebie odpowiada 2 latkom jazdy.
Zauważ też że instalacja gazowa przy przebiegach dziennych w jedną stronę (od zapalenia do zgaszenia) małych (do 5 km) absolutnie się nie opłaca i nigdy nie będzie dobrze działać. Zakładam że dopiero robiąc trasy rzędu 10 i więcej km na raz gazik staje się opłacalny.
Ps.
Spalanie mojej ABT na gazie znajdziesz w podpisie, można kliknąć i zobaczyć szczegółowo.
Po drugie zawsze można użyć szukajki i poczytać trochę o problemach jakie mają ludzie z lpg, to może trochę rozjaśnić w głowie.
Po trzecie spróbuję odpowiedzieć na Twoje pytanie.
W silnikach ABT montujemy gaz II generacji (sekwencji w ABT nie montujemy), ceny zależą od warsztatu, firmy która zrobiła instalację oraz wielkości zbiornika na gaz. Ceny wahały się jak montowałem w granicach 1400-2000 zł Wydałem na instalację 1900 zł. Zbiornik 62 litry w kole, mieści się idealnie. Instalacja dobrej firmy LandiRenzo.
Instalacja gazowa zwróciła mi się po przejechaniu 13 tys. km co odpowiada u mnie 5-6 miesiącom jazdy, więc uważam że bardzo szybko. Oszczędności liczyłem przyjmując że auto spala 25% więcej gazu niż benzyny i przy każdym tankowaniu oprócz tego ile zatankowałem lpg jaki miałem przebieg i ile kosztował lpg, notuję również ile kosztowała wtedy benzyna.
W okresie tych 13 tys km cena benzyny oscylowała w granicach 4,2-4,5 zł gaz kosztował 1,9-2,2 zł.
Na jednym tankowaniu gazu do pełna zyskiwałem 50-70 zł w stosunku do tego za ile musiałbym nalać benzyny.
Teraz sytuacja wygląda troszkę inaczej 1,9 zł gaz i 3,45 zł benzyna na jednym tankowaniu gazu zyskuje się tylko około 30 zł.
Butla gazu 62 litry (wchodzi 50) pozwala na bezstresowe pokonanie co najmniej 400 km (mój rekord 490 km).
Myślę że wnioski powyciągasz sobie sam, co do opłacalności tego przedsięwzięcia. Przy obecnych "kryzysowych" cenach benzyny można powiedzieć pi razy drzwi że taka instalacja może się zwrócić dopiero po 20 tys km co u Ciebie odpowiada 2 latkom jazdy.
Zauważ też że instalacja gazowa przy przebiegach dziennych w jedną stronę (od zapalenia do zgaszenia) małych (do 5 km) absolutnie się nie opłaca i nigdy nie będzie dobrze działać. Zakładam że dopiero robiąc trasy rzędu 10 i więcej km na raz gazik staje się opłacalny.
Ps.
Spalanie mojej ABT na gazie znajdziesz w podpisie, można kliknąć i zobaczyć szczegółowo.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Sekwencja do ABT? Po kiego grzyba? :mrgreen: Może najpierw kolego trochę poczytaj na temat LPG i silnika ABT, a potem dopiero zabieraj głos.MP pisze:sekwencja ok 2000-2500zł
ps. nie pisać ze sekwencja za 2k to lipa bo za tyle wwali np staga 300 czyli bardzo wporzo instalke a z tym silnikiem nawet 2gen dobrze sobie radzi wiec na tekiej sekwencji bedzie pięknie