[80 B4 Avant 1.9TDI] wycieraczka tylna
[80 B4 Avant 1.9TDI] wycieraczka tylna
Mam problem z tylną wycieraczką w Audi 80 Avant 1.9TDI jak włączę ją to nie wraca powrotem na swoje miejsce zatrzymuje się w różnych pozycjach na tylniej szybie i co jakiś czas się włącza przesunie się troszkę zatrzyma się i znowu po pewnym czasie robi to samo <mur> jest to troche dobijające i rysuję mi tylną szybę jak jest sucha, przestaje jak zgaszę (wyłączę) samochód i pozostaje w pozycji w której się zatrzyma nie powraca na swoje miejsce.
pozdrawiam wesołych świąt
pozdrawiam wesołych świąt
witam i dołączam się do tematu tylko że u mnie jest ten sam problem w audi coupe, a w dodatku jak rozebrałem klape z tyłu żeby dostac sie do silniczka i go przeczyścic oraz nasmarować a później wszystko złozyłem spowrotem to teraz nie mogę odpalić auta.. po przekręceniu stacyjki wszystko jest ok zapalają się odpowiednie kontrolki ale jak juz chcę zakręcic silnikiem to kontrolki przygasają a z tyłu auta cos jakby zaskakuje (nie jestem pewien czy właśnie w miejscu wycieraczki tylnej czy tam gdzie jest zbiornik do płynu spryskiwaczy-od kupna nic tam nie było dopiero teraz postanowiłem zalać) a silnik nawet nie drgnie.. koledzy pomóżcie bo nie jestem mechanikiem ani nie znam nikogo kto mógłby pomóc a przygodę z samochodami dopiero zaczynam aha mam jeszcze pytanie gdzie znajduje się bezpiecznik od tej wycieraczki lub pompy tylniego spryskiwacza jeśli wogóle jest? :oops:
wycieraczka tylna
Witam, miałem ten sam problem co koledzy, niekontrolowane zatrzymywanie się wycieraczki w rożnych położeniach, w moim przypadku usterką nie był przeciekający palec spryskiwacza, zabrudzony mechanizm czy uszkodzony cieplnie silniczek (uzwojenie silniczka). Problem był leciwy jak moja audiczka rocznik 94 a mianowicie wytarta jedna kostka węglika (szczotka) na komutatorze wirnika silniczka, przez co nie dolegała i nie przewodziła napięcia na twornik wirnika, druga była dłuższa i mocniej dolegała, ja rozciągnąłem sprężynkę na bardziej wytartej i krótszej kostce która jest dopychana do twornika silniczka i złożyłem do całości. Wszystko jest ok wycieraczka pracuje prawidłowo.
Wycieraczkę da się rozebrać przez wymontowanie całego mechanizmu z szyby, rozwierceniu nitów zasklepiających mechanizm zębatki i ośki slimaka silniczka. wyciągnięciu koła zębatego innaczej nie wyciągniemy samego silniczka z obudowy odgięciu kombinerkami czterech blaszek i ściągnięciu płytki czołowej na której są zamocowane dwie kostki węglowe ze szczotkotrzymaczami i kondensator czerwony... przy okazji mozna przeczyścić komutator i sprawdzić czy nie jest powypalany i czy nie ma przebić. Najlepiej szczotki wymienić na nowe, ja jedną miałem długą na 8 mm drugą na 5 mm na tej rozciągnąłem sprzężynkę dociskową. Trochę problemu jest założeniem twornika między szczotki ale da się... Mam słabe fotki z telefonu spróbuje je później wrzucić i opisać...
DLATEGO STAWIAM NA WYTARTE SZCZOTKI...
Wycieraczkę da się rozebrać przez wymontowanie całego mechanizmu z szyby, rozwierceniu nitów zasklepiających mechanizm zębatki i ośki slimaka silniczka. wyciągnięciu koła zębatego innaczej nie wyciągniemy samego silniczka z obudowy odgięciu kombinerkami czterech blaszek i ściągnięciu płytki czołowej na której są zamocowane dwie kostki węglowe ze szczotkotrzymaczami i kondensator czerwony... przy okazji mozna przeczyścić komutator i sprawdzić czy nie jest powypalany i czy nie ma przebić. Najlepiej szczotki wymienić na nowe, ja jedną miałem długą na 8 mm drugą na 5 mm na tej rozciągnąłem sprzężynkę dociskową. Trochę problemu jest założeniem twornika między szczotki ale da się... Mam słabe fotki z telefonu spróbuje je później wrzucić i opisać...
DLATEGO STAWIAM NA WYTARTE SZCZOTKI...
Dziękuję za porady.
Zrobiłem to wcześniej nim się załogowałem na tym forum zdemontowałem całkowicie zbiornik spryskiwacza, przeczyściłem silniczek i mechanizm (był zalany płynem ze spryskiwacza i było trochę korozji), ale czyściłem w powietrzu bo śruba mocująca mechanizm do szyby stoi na ament i nie mogłem jej odkręcić obawiałem się na chama odkręcać ( klucz + 2 metry rurki w pewnych przypadkach wyciągarka 10 ton ręczna i mocowana na końcu rury i słupa lub jakiegoś elementu stałego danej maszyny urządzenia idą wszystkie śruby jak jest podejście) żeby szyba nie pękła.
Wcześniej przed czyszczeniem prawie w ogóle wycieraczka nie chodziła ruszyła się zaledwie na 2 cm i stała przesz pewien zanim się ruszyła na kolejne 2 cm.
Co dowiedział się ze mogę mieć problemy ze stykami ale tam nie mogę się dostać z powodu braku miejsca i tej ch..... śruby co nie chce drgnąć.
Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi
Zrobiłem to wcześniej nim się załogowałem na tym forum zdemontowałem całkowicie zbiornik spryskiwacza, przeczyściłem silniczek i mechanizm (był zalany płynem ze spryskiwacza i było trochę korozji), ale czyściłem w powietrzu bo śruba mocująca mechanizm do szyby stoi na ament i nie mogłem jej odkręcić obawiałem się na chama odkręcać ( klucz + 2 metry rurki w pewnych przypadkach wyciągarka 10 ton ręczna i mocowana na końcu rury i słupa lub jakiegoś elementu stałego danej maszyny urządzenia idą wszystkie śruby jak jest podejście) żeby szyba nie pękła.
Wcześniej przed czyszczeniem prawie w ogóle wycieraczka nie chodziła ruszyła się zaledwie na 2 cm i stała przesz pewien zanim się ruszyła na kolejne 2 cm.
Co dowiedział się ze mogę mieć problemy ze stykami ale tam nie mogę się dostać z powodu braku miejsca i tej ch..... śruby co nie chce drgnąć.
Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi
nie wiem co sie stało ale jusz działa jak powinna po tych przymroskach stało sie coś niewiarygodnego wyczieraczka działa jak powina i regulacja świateł działa wcześniej nie działała wogule myślałem przełącznik wysokości swiateł mam spalony ale to była wina lęząca w czymś innym nie dochodziłem do tego i nie będe pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 sty 2009, 22:14
Re: wycieraczka tylna
Witam,
Dzisiaj właśnie uporałem się z tym problemem. Wszyscy mówili że to silniczek bo płyn ze spryskiwacza leci na tryby i takie tam, więc rozkręciłem wszystko zaglądam do środka a tam jak nówka, żadnych uszkodzeń. Podłączam na krótko i działa oki, robi pełne ruchy, bez niepotrzebnych zatrzymać. Skręciłem i znowu zatrzymuje się gdzie chce i co się okazało... pokrywka od silniczka była za mocno skręcona poluzowałem trochę śrubki i śmiaga więc spróbuj tego
a ja mam inny problem.... spryskiwacz tynej szyby nie działa,i nie wiem jak do tego się zabrać... pompka słychać jak pompuje ale zero płynu z tyłu z wężyka. Ma ktoś jakiś pomysł?? wiecie którędy dokładnie leci wężyk od zbiorniczka?? aa dodam że mam A4 i tam est chzba tzlko jeden zbiornik na płyn od spryskiwacza, z przodu. Ktoś się orientuje??
Dzisiaj właśnie uporałem się z tym problemem. Wszyscy mówili że to silniczek bo płyn ze spryskiwacza leci na tryby i takie tam, więc rozkręciłem wszystko zaglądam do środka a tam jak nówka, żadnych uszkodzeń. Podłączam na krótko i działa oki, robi pełne ruchy, bez niepotrzebnych zatrzymać. Skręciłem i znowu zatrzymuje się gdzie chce i co się okazało... pokrywka od silniczka była za mocno skręcona poluzowałem trochę śrubki i śmiaga więc spróbuj tego
a ja mam inny problem.... spryskiwacz tynej szyby nie działa,i nie wiem jak do tego się zabrać... pompka słychać jak pompuje ale zero płynu z tyłu z wężyka. Ma ktoś jakiś pomysł?? wiecie którędy dokładnie leci wężyk od zbiorniczka?? aa dodam że mam A4 i tam est chzba tzlko jeden zbiornik na płyn od spryskiwacza, z przodu. Ktoś się orientuje??
u mnie problem z wycieraczka polegal na tym ze masa idaca do silniczka miala przebicie i jak np klapa byla zamknieta to nie dzialalo a jak otwarta to chodzil elegancko znalazlem problem i wszystko juz gra. a co do spryskiwaczy to u mnie tez nie chodzil ale od czasu kiedu go kupilem postanowilem sie za to zabrac i u mnie wezyk ktory idzie od pompy do tego zraszacza byl poprostu zaslepiony ale u Ciebie mogl sie poprostu zatkac wtedy tez bedzie slychac prace pompy ale plyn nie poleci wiec proponuje wziac igielke na poczatek i przetkac jesli nie podziala to trzeba juz wyjac zraszacz i po przewodzie sprawdzac co sie stalo.
pozdrawiam
pozdrawiam