Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 92 benzyna] Pali sie ładowanie,gasną światła, gaśnie.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
szulcowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2008, 13:54

[80 B4 92 benzyna] Pali sie ładowanie,gasną światła, gaśnie.

Post autor: szulcowa » 18 gru 2008, 14:11

Witam i proszę o pomoc, sprawa dotyczy audi 80 b4 92r.benzyna.tydzień temu przestał palić i został wymieniony regulator w alternatorze i akumulator.Przez tydzień wszystko było ok. nic nie dawało sygnałów , ze coś jest nie tak-aż do wczoraj.Auto dopaliło ale jakoś dziwnie ,podczas jazdy zaczęła palić się kontrolka ładowania szczególnie na wolnych obrotach,po zgaszeniu silnika nie odpalił. Po poprawieniu klemów na akumulatorze znów odpalił ale jakby chciał a nie mógł, i podczas jazdy znów zaczęła palić się kontrolka ładowania ,zaczęły gasnąć światła, zaczął się jakoś dławić , szarpac , następnie zapaliły się po kolei wszystkie kontrolki abs, air bag ,i wszystkie inne oprócz kontrolki ręcznego ,potem auto zgasło i koniec trzeba było na parking wepchnąć bo już nie odpali.
najbardziej przygnębiąjace jest to ze za 2 dni mamy wracać do Polski na stałe 600km...a tu taki numer ...
Błagam czy ktoś jest w stanie na podstawie opisanych zdarzeń coś mi doradzić , co się mogło porobić... jaka przyczyna może byc??
Czy można samemu coś na to poradzić ,coś wymienić??
Proszę o pomoc i dziękuje !! :-( :-(

[ Dodano: 2008-12-18, 16:23 ]
czy moze mi ktos cos odpisac błagam
Ostatnio zmieniony 18 gru 2008, 23:08 przez szulcowa, łącznie zmieniany 1 raz.

y_aro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 maja 2008, 19:12
Lokalizacja: śląskie

Post autor: y_aro » 18 gru 2008, 17:55

witam koleżankę,niestety moje prognozy na temat autka nie są dobre ponieważ przyczyną twoich kłopotów jest słabe ładowanie lub jego całkowity brak,a wina ewidentnie leży po stronie alternatora (przyczyn może być wiele regulator, komutator szczotek ,uzwojenie lub wirnik)Jak widzisz sprawa nie jest prosta wiec raczej bez warsztatu się nie obejdzie!Pozdrawiam i życzę powodzenia!

szulcowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2008, 13:54

Post autor: szulcowa » 18 gru 2008, 18:39

Drogi Jarku dziekuje serdecznie za odpowiedz ,czyli jednym słowem załamka :cry: !!!!
czyli mówisz ,ze to ze wymieniliśmy regulator w alternatorze to nic nie dało....czyli jeśli dobrze Cie zrozumiałam ze najprawdopodobniej trzeba wymienić cały alternator, tak??
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 18 gru 2008, 20:38

trzeba obejzec polaczenia elektryczne na alternatorze ew odkrecic kable wyczyscic wszystko itp. Naladowac akumulator, sprawdzic napiecie na wylaczonym silniku, sprawdzic napiecie na uruchomoinym silniku pozniej zrobic to samo z wlaczonymi wszystkimi odbiornikami pradu i bedzie wiadomo czy jest ladowanie czy nie. jesl bedzie brak ladowania to do regeneracji alternator.

y_aro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 maja 2008, 19:12
Lokalizacja: śląskie

Post autor: y_aro » 18 gru 2008, 20:42

nie koniecznie wystarczy zlokalizować usterkę alternatora i ją usunąć ,nie znaczy to ze trzeba całość zmieniać od razu,chociaż używany alternator nie raz jest tańszy od remontowania starego .wybór należy do was.jeżeli nie nie macie w pobliżu warsztatu to proponuję szukać jakiegoś używanego alternatorka.powodzenia!

Awatar użytkownika
padawi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:16
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: padawi » 18 gru 2008, 21:57

Witaj, najpierw wymień szczotki, miałem ten sam problem i on właśnie był rozwiązany w ten sposób.

szulcowa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 gru 2008, 13:54

Post autor: szulcowa » 18 gru 2008, 22:48

Kochani Dizekuje za podpowiedzi...co do Padwi --To pisałam na poczatku ze regulator ze szczotkami mamy nowy , w tamtym tygodniu kupilismy i wymienialismy , a ze nie palił to wymienilismy akumulator na nowy --z tym ze zamiast 45 kupilismy 55..... i przez tydzien i przez tydzien było wsio dobrze ---i wczoraj sie......
Mówię Wam chłopaki ze juz mi ręce opadaja bo mamy 2 dni zeby wrócić do Polski... bo zdajemy mieszkanie z dniem 20-go grudnia .... A tu jakies fatum chyba....
Znalezlismy warsztat u turków był najblizej nas...Niewiem co z tego wyjdzie...bo jutro trzeba go jakos za holować tzn. jakos go zapchac... bo niestety nie ma kto pomóc --tacy bardzo uczynni sa polacy w niemczech... Szkoda gadac...
Poprostu kula w łeb .....Ciekaw jesli okaze sie ze to czły alternator bedzie do wymiany(w sumie na warsztacie moga powiedziec ze cuda na kiju robili ) ile sobie zazyczą....Pewnie nie mało .., juz mi sie odechciewa wszystkiego!!! ....A MIAŁO BYC TAK PIĘKNIE.... boje sie jutra..... :cry:
Ostatnio zmieniony 19 gru 2008, 20:32 przez szulcowa, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 18 gru 2008, 23:06

Poszukajcie jeszcze ewentualnych luźnych połączeń (coś nie dokręcone/naderwane) przy alternatorze lub przy akumulatorze.

Awatar użytkownika
czarna k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 04 paź 2008, 08:22

Post autor: czarna k » 23 gru 2008, 23:42

szulcowa pisze:podczas jazdy zaczęła palić się kontrolka ładowania szczególnie na wolnych obrotach,po zgaszeniu silnika nie odpalił
z kąd ja to znam u mnie też tak jest jak nie ma ładowania jutro jadę do wuja sprawdzić alternator na jakimś testerze bo już nie mam siły na ten alternator wymiana szczotek pomogła tylko chwilowo

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 24 gru 2008, 00:07

komutator szczotek tworzy najczesciej tego typu problemy łatwo zlokalizowac, wyciagnac regulator i sprawdzic czy na wirniku tam gdzie dotykaja szczotki nie ma wytarcia. na szybkiego szukac wirnik wraz z całym przodem alternatora tj. ta czesc z kołem pasowym.
naprawic mozna poprzez wymiane samego komutatora ale jak w DE jestes to cienko to widze...

Awatar użytkownika
pasiak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 26 paź 2008, 18:28
Lokalizacja: Ziemia Święta
Kontakt:

Post autor: pasiak » 25 gru 2008, 21:03

proponuje wykręcić regulator i zobaczyć jak wyglądaja szczotki, niby regulator nowy , ale zakładaja rożne wynalazki , więc lnajprosciej zacząć od tego. Wiem to z doswiadczenia, bo mnie niunia zaniamogła w czasie jazdy. pozdr. a jak przekręcisz zapłon to świeci kontrolka od akumulatora?? Jesli nie to na 102% regulator. pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl