[80 B4 92 benzyna] Pali sie ładowanie,gasną światła, gaśnie.
[80 B4 92 benzyna] Pali sie ładowanie,gasną światła, gaśnie.
Witam i proszę o pomoc, sprawa dotyczy audi 80 b4 92r.benzyna.tydzień temu przestał palić i został wymieniony regulator w alternatorze i akumulator.Przez tydzień wszystko było ok. nic nie dawało sygnałów , ze coś jest nie tak-aż do wczoraj.Auto dopaliło ale jakoś dziwnie ,podczas jazdy zaczęła palić się kontrolka ładowania szczególnie na wolnych obrotach,po zgaszeniu silnika nie odpalił. Po poprawieniu klemów na akumulatorze znów odpalił ale jakby chciał a nie mógł, i podczas jazdy znów zaczęła palić się kontrolka ładowania ,zaczęły gasnąć światła, zaczął się jakoś dławić , szarpac , następnie zapaliły się po kolei wszystkie kontrolki abs, air bag ,i wszystkie inne oprócz kontrolki ręcznego ,potem auto zgasło i koniec trzeba było na parking wepchnąć bo już nie odpali.
najbardziej przygnębiąjace jest to ze za 2 dni mamy wracać do Polski na stałe 600km...a tu taki numer ...
Błagam czy ktoś jest w stanie na podstawie opisanych zdarzeń coś mi doradzić , co się mogło porobić... jaka przyczyna może byc??
Czy można samemu coś na to poradzić ,coś wymienić??
Proszę o pomoc i dziękuje !!
[ Dodano: 2008-12-18, 16:23 ]
czy moze mi ktos cos odpisac błagam
najbardziej przygnębiąjace jest to ze za 2 dni mamy wracać do Polski na stałe 600km...a tu taki numer ...
Błagam czy ktoś jest w stanie na podstawie opisanych zdarzeń coś mi doradzić , co się mogło porobić... jaka przyczyna może byc??
Czy można samemu coś na to poradzić ,coś wymienić??
Proszę o pomoc i dziękuje !!
[ Dodano: 2008-12-18, 16:23 ]
czy moze mi ktos cos odpisac błagam
Ostatnio zmieniony 18 gru 2008, 23:08 przez szulcowa, łącznie zmieniany 1 raz.
witam koleżankę,niestety moje prognozy na temat autka nie są dobre ponieważ przyczyną twoich kłopotów jest słabe ładowanie lub jego całkowity brak,a wina ewidentnie leży po stronie alternatora (przyczyn może być wiele regulator, komutator szczotek ,uzwojenie lub wirnik)Jak widzisz sprawa nie jest prosta wiec raczej bez warsztatu się nie obejdzie!Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Drogi Jarku dziekuje serdecznie za odpowiedz ,czyli jednym słowem załamka :cry: !!!!
czyli mówisz ,ze to ze wymieniliśmy regulator w alternatorze to nic nie dało....czyli jeśli dobrze Cie zrozumiałam ze najprawdopodobniej trzeba wymienić cały alternator, tak??
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
czyli mówisz ,ze to ze wymieniliśmy regulator w alternatorze to nic nie dało....czyli jeśli dobrze Cie zrozumiałam ze najprawdopodobniej trzeba wymienić cały alternator, tak??
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
trzeba obejzec polaczenia elektryczne na alternatorze ew odkrecic kable wyczyscic wszystko itp. Naladowac akumulator, sprawdzic napiecie na wylaczonym silniku, sprawdzic napiecie na uruchomoinym silniku pozniej zrobic to samo z wlaczonymi wszystkimi odbiornikami pradu i bedzie wiadomo czy jest ladowanie czy nie. jesl bedzie brak ladowania to do regeneracji alternator.
nie koniecznie wystarczy zlokalizować usterkę alternatora i ją usunąć ,nie znaczy to ze trzeba całość zmieniać od razu,chociaż używany alternator nie raz jest tańszy od remontowania starego .wybór należy do was.jeżeli nie nie macie w pobliżu warsztatu to proponuję szukać jakiegoś używanego alternatorka.powodzenia!
Kochani Dizekuje za podpowiedzi...co do Padwi --To pisałam na poczatku ze regulator ze szczotkami mamy nowy , w tamtym tygodniu kupilismy i wymienialismy , a ze nie palił to wymienilismy akumulator na nowy --z tym ze zamiast 45 kupilismy 55..... i przez tydzien i przez tydzien było wsio dobrze ---i wczoraj sie......
Mówię Wam chłopaki ze juz mi ręce opadaja bo mamy 2 dni zeby wrócić do Polski... bo zdajemy mieszkanie z dniem 20-go grudnia .... A tu jakies fatum chyba....
Znalezlismy warsztat u turków był najblizej nas...Niewiem co z tego wyjdzie...bo jutro trzeba go jakos za holować tzn. jakos go zapchac... bo niestety nie ma kto pomóc --tacy bardzo uczynni sa polacy w niemczech... Szkoda gadac...
Poprostu kula w łeb .....Ciekaw jesli okaze sie ze to czły alternator bedzie do wymiany(w sumie na warsztacie moga powiedziec ze cuda na kiju robili ) ile sobie zazyczą....Pewnie nie mało .., juz mi sie odechciewa wszystkiego!!! ....A MIAŁO BYC TAK PIĘKNIE.... boje sie jutra..... :cry:
Mówię Wam chłopaki ze juz mi ręce opadaja bo mamy 2 dni zeby wrócić do Polski... bo zdajemy mieszkanie z dniem 20-go grudnia .... A tu jakies fatum chyba....
Znalezlismy warsztat u turków był najblizej nas...Niewiem co z tego wyjdzie...bo jutro trzeba go jakos za holować tzn. jakos go zapchac... bo niestety nie ma kto pomóc --tacy bardzo uczynni sa polacy w niemczech... Szkoda gadac...
Poprostu kula w łeb .....Ciekaw jesli okaze sie ze to czły alternator bedzie do wymiany(w sumie na warsztacie moga powiedziec ze cuda na kiju robili ) ile sobie zazyczą....Pewnie nie mało .., juz mi sie odechciewa wszystkiego!!! ....A MIAŁO BYC TAK PIĘKNIE.... boje sie jutra..... :cry:
Ostatnio zmieniony 19 gru 2008, 20:32 przez szulcowa, łącznie zmieniany 3 razy.
z kąd ja to znam u mnie też tak jest jak nie ma ładowania jutro jadę do wuja sprawdzić alternator na jakimś testerze bo już nie mam siły na ten alternator wymiana szczotek pomogła tylko chwilowoszulcowa pisze:podczas jazdy zaczęła palić się kontrolka ładowania szczególnie na wolnych obrotach,po zgaszeniu silnika nie odpalił
komutator szczotek tworzy najczesciej tego typu problemy łatwo zlokalizowac, wyciagnac regulator i sprawdzic czy na wirniku tam gdzie dotykaja szczotki nie ma wytarcia. na szybkiego szukac wirnik wraz z całym przodem alternatora tj. ta czesc z kołem pasowym.
naprawic mozna poprzez wymiane samego komutatora ale jak w DE jestes to cienko to widze...
naprawic mozna poprzez wymiane samego komutatora ale jak w DE jestes to cienko to widze...
proponuje wykręcić regulator i zobaczyć jak wyglądaja szczotki, niby regulator nowy , ale zakładaja rożne wynalazki , więc lnajprosciej zacząć od tego. Wiem to z doswiadczenia, bo mnie niunia zaniamogła w czasie jazdy. pozdr. a jak przekręcisz zapłon to świeci kontrolka od akumulatora?? Jesli nie to na 102% regulator. pozdr.