[B3/B4] Podłaczenie czujnika termometru
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
[B3/B4] Podłaczenie czujnika termometru
Witam, Panowie mam kłopot z termometrem. Otóż wsadziłem teraz czujnik w oryginalne miejsce czyli tam gdzie być powinien - przy wzmocnieniu czołowym i od tamtej pory pokazują mi się jakieś kosmiczne temperatury. Dziś np. 26 stopni mi pokazywało. Czy podłączenie odwrotnie dwóch kabli do czujnika może powodować błędny odczyt?
Aha i dodam iż wyświetlacz jest podłączony prawidłowo czyli wszystkie czujniki, sygnały prędkości itp sa podłączone.
Czekam na wskazówki.
Pozdr.
Aha i dodam iż wyświetlacz jest podłączony prawidłowo czyli wszystkie czujniki, sygnały prędkości itp sa podłączone.
Czekam na wskazówki.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 01:17 przez Krycha, łącznie zmieniany 1 raz.
Krystian a skąd masz masę do czujnika?
Moje auto. Oglądajcie i oceniajcie. https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11735
Może. Jak miałem podłączone bezpośrednio do nadwozia to też głupoty pokazywał. Teraz mam masę wpiętą w przewód mosowy od wentylatorów chłodnicy i jest okej. Tzn trochę mi zaniża ale to inna bajka.
Moje auto. Oglądajcie i oceniajcie. https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11735
Czujnik jest "opornikiem", który w zależności od temperatury zmienia rezystancję więc nie ma znaczenia sposób jego podłączenia. Jeden z jego przewodów musi iść na masę a drugi do wyświetlacza. Jeśli pokazywał za wysoką temperaturę to stawiałbym na kabelek idący do wyświetlacza. Pewnie jest gdzieś przytarty i styka do masy przez co wyświetlacz pokazuje wyższą temperaturę. Czujnik przy obniżaniu temperatury zwiększa rezystancję.Oofol pisze:Sprawdź biegunowość podłączenia,
- maniekmac
- Forum Audi 80
- Posty: 520
- Rejestracja: 15 paź 2008, 17:41
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Kodeń
Nie kupuj drugiego czujnika poprostu masę weź z pewnego miejsca czyli np tam gdzie masa jest przykręcona przy przekaźnikach i będzie chodzić. Masa brana z komory silnika lub z innych miejsc będzie właśnie objawiać się takimi warjacjami (czujnik musi być czuły)
jest: AudiA8/AudiCabrio
https://audi80.pl/b4-23ngmoje-cabrio ... htm#428287
https://audi80.pl/b4-23ngmoje-cabrio ... htm#428287
Zapewne kabel lub czujnik złapał jakiś syf/wodę, itp. i stąd takie głupoty.
Zresztą ja już temu nie wierze, czujniki miałem chyba z 4, jeden nawet sobie sam zrobiłem przy użyciu odpowiedniego termistora. Ten od klimatronica pokazuje mi co innego, a ten od termometru też co innego
Zresztą ja już temu nie wierze, czujniki miałem chyba z 4, jeden nawet sobie sam zrobiłem przy użyciu odpowiedniego termistora. Ten od klimatronica pokazuje mi co innego, a ten od termometru też co innego
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V
Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga