Filtr tak ale istnieje jeszcze poza filtrem a w jego oprawie zaworek podgrzewacza,duzo nie kosztuje wymien go.wujo1 pisze:ale filtr był wymieniany 2 razy
[1.9TDI AFN] Zapowietrza się.
wujo,spróbuj filtr podmienic na taki z golfa jedynki BEZ PODGRZEWACZA!probowalbym jeszcze pojeździc z banką pod maska zeby wykluczyc czesc ukladu zasilania,gdzies ta przyczyna musi byc.wujo1 pisze:wymieniony został, samochód został przetrzepany 3 razy i nie wiadomo co mu jest :-|tk74 pisze:Filtr tak ale istnieje jeszcze poza filtrem a w jego oprawie zaworek podgrzewacza,duzo nie kosztuje wymien go.wujo1 pisze:ale filtr był wymieniany 2 razy
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Da rade, wszystko da rade :mrgreen: ale nie jest to na zasadzie wyjmujesz i wsadzasz Różnice widoczne na pierwszy rzut oka to inaczej umiejscowione łapy oraz zupełnie inaczej wykonane kolektory głównie ssące chociaż i wydechowy jest zmodyfikowany. Dalej inaczej umiejscowiony zespół zdawczy mocy co za tym idzie w innym miejscu alternator i pompy.chciałem spytać czy 1Z z B4 da radę podmienić z 1Z z B5?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 mar 2009, 17:53
- Lokalizacja: warszawa
Pewnie temat już dawno zamknięty ale w Swojej czarnej strzale przerabiałem ostatnio temat zapowietrzania się i udało mi się go rozwiązać. U mnie wyglądało to tak że po dłuższym postoju (noc) samochód nie do odpalenia , trzeba było łechtać kilka dobrych chwil - w wężykach sporo bąbelków paliwa. Po odpowietrzeniu się wszystko OK (na chwilę).
Zabawę zacząłem od sprawdzenia wężyków - niby ok, ale nadal to samo.
Następnie wymieniłem plastikowy zaworek zwrotny (podgrzewacz) w kopułce filtra (koszt około 35 zł) - jeszcze gorzej.
Następnie wymieniłem filtr paliwa, wymieniłem wszystkie cabaniki na wężykach, podociskałem wszystkie cabaniki również od strony pompy - tam było luźno.
I co bardzo ważne - poprawiłem wymieniony wcześniej zaworek - okazało się, że nowy sprzedano bez gumowgo oringa stary oring miałem dobry ale nie zauważyłem że przy wymiane tego zaworku on zostaje w środku i łatwo go przeoczyć.
Ten oring jest bardzo ważny - wymiary 15,4x1,8 -> cena około 1 zł.
Po zalaniu filtra paliwem, dociśnięciu wszystkiego, dokręceniu kopułki filtra, - zero bąbelków silniczek śmiga. Obwód sam się odpowietrzył bez odkręcania przewodów zasilanijąch wtryski itp.... (gdzieś czytałem na forum o takich zabiegach)
Z tego co widzę u mnie (oryginalnie albo co najmniej od 8 lat jest założony dodatkowy zawór zwrotny na wężyku za filtrem do baku - być może u co niektórych może on pomóc w rozwiązaniu problemu. Umieszczony jest w następującym miejscu : przewód zasilający filtr -> filtr -> pompa -> przewód zwrotny -> filtr -> zawór zwrotny -> wężyk do metalowego przewodu prowadzącego do baku.
Gdyby u mnie jeszcze były problemy pewnie wymieniłbym ten zaworek... ale udało się.
Zabawę zacząłem od sprawdzenia wężyków - niby ok, ale nadal to samo.
Następnie wymieniłem plastikowy zaworek zwrotny (podgrzewacz) w kopułce filtra (koszt około 35 zł) - jeszcze gorzej.
Następnie wymieniłem filtr paliwa, wymieniłem wszystkie cabaniki na wężykach, podociskałem wszystkie cabaniki również od strony pompy - tam było luźno.
I co bardzo ważne - poprawiłem wymieniony wcześniej zaworek - okazało się, że nowy sprzedano bez gumowgo oringa stary oring miałem dobry ale nie zauważyłem że przy wymiane tego zaworku on zostaje w środku i łatwo go przeoczyć.
Ten oring jest bardzo ważny - wymiary 15,4x1,8 -> cena około 1 zł.
Po zalaniu filtra paliwem, dociśnięciu wszystkiego, dokręceniu kopułki filtra, - zero bąbelków silniczek śmiga. Obwód sam się odpowietrzył bez odkręcania przewodów zasilanijąch wtryski itp.... (gdzieś czytałem na forum o takich zabiegach)
Z tego co widzę u mnie (oryginalnie albo co najmniej od 8 lat jest założony dodatkowy zawór zwrotny na wężyku za filtrem do baku - być może u co niektórych może on pomóc w rozwiązaniu problemu. Umieszczony jest w następującym miejscu : przewód zasilający filtr -> filtr -> pompa -> przewód zwrotny -> filtr -> zawór zwrotny -> wężyk do metalowego przewodu prowadzącego do baku.
Gdyby u mnie jeszcze były problemy pewnie wymieniłbym ten zaworek... ale udało się.
Warto też wymienić miedzianą podkładkę pod śrubą do odpowietrzania filtra, która jest umieszczona na górze podstawy filtra paliwa. Węże gumowe często robią się twarde na końcach gdzie są ściśnięte cybantem i nie trzymają szczelności. Czasem wystarcza ściąć końcówkę węża o 2cm i osadzić na nowo na króćcu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 16
- Rejestracja: 24 maja 2013, 17:14
Witam panowie mianowicie mam taki problem
zaczeło sie od tego że samochód po postoju miał trudności z paleniem po niedawnych mrozach, powietrze przewodami od filtra leciało, wymieniłem: filtr, przewody, ten cały oring przy tym niby podgrzewaczu, zaciski i wszystko ok. Problem zniknął jak ręka odjął, tyle że przy wymontowaniu filtra ułamałem czujnik wody ten od dołu co wchodzi, polutowałem ale widocznie źle bo miga mi kontrolka od świec. Pytanie brzmi czy i gdzie dostane taki nowy czujnik i czy wogole.
zaczeło sie od tego że samochód po postoju miał trudności z paleniem po niedawnych mrozach, powietrze przewodami od filtra leciało, wymieniłem: filtr, przewody, ten cały oring przy tym niby podgrzewaczu, zaciski i wszystko ok. Problem zniknął jak ręka odjął, tyle że przy wymontowaniu filtra ułamałem czujnik wody ten od dołu co wchodzi, polutowałem ale widocznie źle bo miga mi kontrolka od świec. Pytanie brzmi czy i gdzie dostane taki nowy czujnik i czy wogole.
podłącz go i skasuj błędy powinno przestać mrugać, chyba ze serio spartoliłeś robotęAmynophylina pisze:Witam panowie mianowicie mam taki problem
zaczeło sie od tego że samochód po postoju miał trudności z paleniem po niedawnych mrozach, powietrze przewodami od filtra leciało, wymieniłem: filtr, przewody, ten cały oring przy tym niby podgrzewaczu, zaciski i wszystko ok. Problem zniknął jak ręka odjął, tyle że przy wymontowaniu filtra ułamałem czujnik wody ten od dołu co wchodzi, polutowałem ale widocznie źle bo miga mi kontrolka od świec. Pytanie brzmi czy i gdzie dostane taki nowy czujnik i czy wogole.
-
OnlineKrzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko