Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI AFN] Zapowietrza się.

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 25 gru 2008, 21:12

wujo1 pisze:ale filtr był wymieniany 2 razy
Filtr tak ale istnieje jeszcze poza filtrem a w jego oprawie zaworek podgrzewacza,duzo nie kosztuje wymien go.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 25 gru 2008, 23:11

tk74 pisze:
wujo1 pisze:ale filtr był wymieniany 2 razy
Filtr tak ale istnieje jeszcze poza filtrem a w jego oprawie zaworek podgrzewacza,duzo nie kosztuje wymien go.
wymieniony został, samochód został przetrzepany 3 razy i nie wiadomo co mu jest :-|

Awatar użytkownika
gniado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 394
Rejestracja: 08 mar 2008, 10:47
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: gniado » 25 gru 2008, 23:15

słuchajcie, Panowie... jest sprawa... z racji że moja Niuńka nie będzie już prowadzona, chciałem spytać czy 1Z z B4 da radę podmienić z 1Z z B5?

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 25 gru 2008, 23:34

po zdjęciach silnika b4 a a4 niczym się nie różni chyba :shock:

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 26 gru 2008, 00:19

oj niebył bym taki pewien ;-) tam są te różne sprzęty pochowane i niema na wieszchu zaworu egr :mrgreen: ale chyba pogejdzie przecierz a4 to następca b4 :mrgreen:

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 26 gru 2008, 15:40

wujo1 pisze:
tk74 pisze:
wujo1 pisze:ale filtr był wymieniany 2 razy
Filtr tak ale istnieje jeszcze poza filtrem a w jego oprawie zaworek podgrzewacza,duzo nie kosztuje wymien go.
wymieniony został, samochód został przetrzepany 3 razy i nie wiadomo co mu jest :-|
wujo,spróbuj filtr podmienic na taki z golfa jedynki BEZ PODGRZEWACZA!probowalbym jeszcze pojeździc z banką pod maska zeby wykluczyc czesc ukladu zasilania,gdzies ta przyczyna musi byc.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 26 gru 2008, 17:44

chciałem spytać czy 1Z z B4 da radę podmienić z 1Z z B5?
Da rade, wszystko da rade :mrgreen: ale nie jest to na zasadzie wyjmujesz i wsadzasz ;-) Różnice widoczne na pierwszy rzut oka to inaczej umiejscowione łapy oraz zupełnie inaczej wykonane kolektory głównie ssące chociaż i wydechowy jest zmodyfikowany. Dalej inaczej umiejscowiony zespół zdawczy mocy co za tym idzie w innym miejscu alternator i pompy. ;-)

Awatar użytkownika
gniado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 394
Rejestracja: 08 mar 2008, 10:47
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: gniado » 26 gru 2008, 18:21

czyli nie warte zachodu?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 26 gru 2008, 18:33

gniado pisze:czyli nie warte zachodu?
Zależy dla kogo wiec sobie sam daj odpowiedź. A tak w ogóle chyba nie na ten temat jest ten post wiec kończymy zbędne OT i pomóżmy koledze z jego problemem.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 26 gru 2008, 18:39

Solskier pisze:
gniado pisze:czyli nie warte zachodu?
Zależy dla kogo wiec sobie sam daj odpowiedź. A tak w ogóle chyba nie na ten temat jest ten post wiec kończymy zbędne OT i pomóżmy koledze z jego problemem.
nic się nie stało :-P jutro tata będzie się z nią wojował zobaczymy co to będzie :mrgreen:

michal_wat1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 mar 2009, 17:53
Lokalizacja: warszawa

Post autor: michal_wat1 » 22 sty 2014, 12:45

Pewnie temat już dawno zamknięty ale w Swojej czarnej strzale przerabiałem ostatnio temat zapowietrzania się i udało mi się go rozwiązać. U mnie wyglądało to tak że po dłuższym postoju (noc) samochód nie do odpalenia , trzeba było łechtać kilka dobrych chwil - w wężykach sporo bąbelków paliwa. Po odpowietrzeniu się wszystko OK (na chwilę).
Zabawę zacząłem od sprawdzenia wężyków - niby ok, ale nadal to samo.
Następnie wymieniłem plastikowy zaworek zwrotny (podgrzewacz) w kopułce filtra (koszt około 35 zł) - jeszcze gorzej.
Następnie wymieniłem filtr paliwa, wymieniłem wszystkie cabaniki na wężykach, podociskałem wszystkie cabaniki również od strony pompy - tam było luźno.

I co bardzo ważne - poprawiłem wymieniony wcześniej zaworek - okazało się, że nowy sprzedano bez gumowgo oringa :-( stary oring miałem dobry ale nie zauważyłem że przy wymiane tego zaworku on zostaje w środku i łatwo go przeoczyć.

Ten oring jest bardzo ważny - wymiary 15,4x1,8 -> cena około 1 zł.

Po zalaniu filtra paliwem, dociśnięciu wszystkiego, dokręceniu kopułki filtra, - zero bąbelków silniczek śmiga. Obwód sam się odpowietrzył bez odkręcania przewodów zasilanijąch wtryski itp.... (gdzieś czytałem na forum o takich zabiegach)

Z tego co widzę u mnie (oryginalnie albo co najmniej od 8 lat :-) jest założony dodatkowy zawór zwrotny na wężyku za filtrem do baku - być może u co niektórych może on pomóc w rozwiązaniu problemu. Umieszczony jest w następującym miejscu : przewód zasilający filtr -> filtr -> pompa -> przewód zwrotny -> filtr -> zawór zwrotny -> wężyk do metalowego przewodu prowadzącego do baku.

Gdyby u mnie jeszcze były problemy pewnie wymieniłbym ten zaworek... ale udało się.

Orzeł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 10 lip 2011, 15:25
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Orzeł » 22 sty 2014, 14:48

Warto też wymienić miedzianą podkładkę pod śrubą do odpowietrzania filtra, która jest umieszczona na górze podstawy filtra paliwa. Węże gumowe często robią się twarde na końcach gdzie są ściśnięte cybantem i nie trzymają szczelności. Czasem wystarcza ściąć końcówkę węża o 2cm i osadzić na nowo na króćcu :-)

Amynophylina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 2013, 17:14

Post autor: Amynophylina » 07 lut 2014, 01:21

Witam panowie mianowicie mam taki problem
zaczeło sie od tego że samochód po postoju miał trudności z paleniem po niedawnych mrozach, powietrze przewodami od filtra leciało, wymieniłem: filtr, przewody, ten cały oring przy tym niby podgrzewaczu, zaciski i wszystko ok. Problem zniknął jak ręka odjął, tyle że przy wymontowaniu filtra ułamałem czujnik wody ten od dołu co wchodzi, polutowałem ale widocznie źle bo miga mi kontrolka od świec. Pytanie brzmi czy i gdzie dostane taki nowy czujnik i czy wogole.

Awatar użytkownika
Erbi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 wrz 2012, 18:14
Lokalizacja: Ełk

Post autor: Erbi » 07 lut 2014, 13:50

Amynophylina pisze:Witam panowie mianowicie mam taki problem
zaczeło sie od tego że samochód po postoju miał trudności z paleniem po niedawnych mrozach, powietrze przewodami od filtra leciało, wymieniłem: filtr, przewody, ten cały oring przy tym niby podgrzewaczu, zaciski i wszystko ok. Problem zniknął jak ręka odjął, tyle że przy wymontowaniu filtra ułamałem czujnik wody ten od dołu co wchodzi, polutowałem ale widocznie źle bo miga mi kontrolka od świec. Pytanie brzmi czy i gdzie dostane taki nowy czujnik i czy wogole.
podłącz go i skasuj błędy :) powinno przestać mrugać, chyba ze serio spartoliłeś robotę :)

Online
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 lut 2014, 15:08

Zamiast tego czujnika ,możesz wkręcić nakrętke, zawsze jak kupujesz nowy to jest na dole filtra taka nakrętka, a czujnik możesz odłączyć sobie i zamontujesz przy następnej wymianie jak znajdziesz sobie drugi do tego czasu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl