[B3/B4/8B] Kabel od czujnika ABSu naprawialny???
[B3/B4/8B] Kabel od czujnika ABSu naprawialny???
Witam
Od paru miesięcy nie działa mi ABS, czujnik jest sprawny, a wina leży we wtyczce, która idzie od czujnika - kawałek styka jest wyrwany. Mam natomiast popsuty czujnik z dobrą wtyczką i mógłbym z dwóch zrobić jeden.
Pytanie jest następujące, czy można lutować te kable? Czy ewentualnie tylko skręcić? Czy pozostaje mi tylko wymiana czujnika na nowy :?:
Od paru miesięcy nie działa mi ABS, czujnik jest sprawny, a wina leży we wtyczce, która idzie od czujnika - kawałek styka jest wyrwany. Mam natomiast popsuty czujnik z dobrą wtyczką i mógłbym z dwóch zrobić jeden.
Pytanie jest następujące, czy można lutować te kable? Czy ewentualnie tylko skręcić? Czy pozostaje mi tylko wymiana czujnika na nowy :?:
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Nie no koszulki termokurczliwe obowiązkowo, w sumie i tak nie mam nic do stracenia, bo nie działa. Ale ewentualna zmiana rezystancji mu nie zaszkodzi?Grzegorzbielsko pisze:jmm, ja bym lutował!! Absolutnie nie na skretkę i obowiązkowo dał opaski termokurczliwe na kable(wilgoć sól i inne zanieczyszczenie).
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Jak dla mnie on tylko zbiera sygnał/impulsy z poszczególnych kół a nie mierzy różnicy w oporze, przy połączeniu lutowanym nie będziesz miał zmiany rezystancji w czujniku gdyby to miało wpływ na moc sygnału. A jak sam piszesz nie masz nic do stracenia 15 min i po robocie, jedynie dobrze zabezpieczyć miejsce połączenia przed wilgocią i złamaniem/urwaniem.
A tak przy okazji postu z administratorem mój opis nad avatorem "O Audi 80 wie wszystko" powinien poprawnie brzmieć"Wydaje mu się że o Audi 80 wie wszystko" :lol:
A tak przy okazji postu z administratorem mój opis nad avatorem "O Audi 80 wie wszystko" powinien poprawnie brzmieć"Wydaje mu się że o Audi 80 wie wszystko" :lol:
Nie wiem na jakiej zasadzie dokładnie działa czujnik ABSu, ale gdyby nawet działało na zasadzie zmiany oporności to przy tylko 1-2 lutach na przewodzie nie zauważysz praktycznie żadnej różnicyjmm pisze:Nie no koszulki termokurczliwe obowiązkowo, w sumie i tak nie mam nic do stracenia, bo nie działa. Ale ewentualna zmiana rezystancji mu nie zaszkodzi?Grzegorzbielsko pisze:jmm, ja bym lutował!! Absolutnie nie na skretkę i obowiązkowo dał opaski termokurczliwe na kable(wilgoć sól i inne zanieczyszczenie).
wie ktoś może jak wymienić czujnik abs??? jak się odkręca go przy kole to spoko ale dalej jest problem boprzewód wchodzi gdzieś w samochód i nie wiem gdzie jest złączka i jak się do niej dobrać chodzi mi o audi b3
[ Dodano: 2008-12-28, 13:03 ]
a i jeszcze jedno, gdzie można pomierzyć rezystancję poszczególnych czujników lub indukowane napięcie, pewnie na złączkach ale gdzie one są???
[ Dodano: 2008-12-28, 13:03 ]
a i jeszcze jedno, gdzie można pomierzyć rezystancję poszczególnych czujników lub indukowane napięcie, pewnie na złączkach ale gdzie one są???
Kable wchodzą do komory silnika a złączki są na nadkolach, jedna pod zbiornikiem spryskiwaczy a druga analogicznie na drugim nadkolu. Popatrz dokładnie napewno znajdziesz.bieniek13 pisze:wie ktoś może jak wymienić czujnik abs??? jak się odkręca go przy kole to spoko ale dalej jest problem boprzewód wchodzi gdzieś w samochód i nie wiem gdzie jest złączka i jak się do niej dobrać chodzi mi o audi b3
[ Dodano: 2008-12-28, 13:03 ]
a i jeszcze jedno, gdzie można pomierzyć rezystancję poszczególnych czujników lub indukowane napięcie, pewnie na złączkach ale gdzie one są???