[CABRIO b4 2.0E] Słabe ogrzewanie
[CABRIO b4 2.0E] Słabe ogrzewanie
Witam! Od niedawna mam samochód jak w temacie. Ogólnie jest w bardzo dobrym stanie, wszystko co było do zrobienia już doprowadziłem do porządku. Jedno z czym nie mogę sobie poradzić to słabe ogrzewanie. Temperatura wody jest blisko 90 stopni a niestety z nawiewu wieje lekko ciepłe powietrze... Ostatnio zmieniałem termostat i płyn. Płyn już dwa razy za każdym razem wylatuje pełno syfu (poprzedni właściciel jeździł przez pewien czas na wodzie). Zastanawiam się co zrobić. Czy płukać to jakimś płynem który rozpuszcza rdzę, kamień itp, czy od razu zabrać się za szukanie nowej nagrzewnicy. Jaka nagrzewnica podejdzie do tego modelu? Miałem już kiedyś cabrio innej marki i wiem że nagrzewanie w cabrio powinno być naprawdę mocne (w tamtym aucie nagrzewnica była większa, nie wiem jak w audi). Z góry dziękuję za pomoc!
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Jeśli nagrzewnica jest drożna to powodów słabego grzania może być kilka:
- tak jak wyżej wspomniano uszkodzenie mechanizmu nawiewu (klapka , cięgna)
- zapowietrzona nagrzewnica
- źle wpięta w układ chłodzenia - u mnie były zamienione węże po zainstalowaniu LPG - i kiepsko grzało
Odnośnie czyszczenia to po kilku eksperymentach z octami , Flush'ami i innymi środkami doszedłem do zdania ,że najlepszym środkiem jest Kret z wrzątkiem. Odpinam dwa węże -wylotami do góry , zlewam to co pozostało w układzie nagrzewnicy , wkładam lejek , zasypuje kretem ( tyle co się wsypie) i zalewam wrzątkiem aż wypłynie z drugiej strony . Czekam około 1 min i przepłukuje wodą i tak kilka razy . Płukać należy raz w jedną , raz w drugą stronę .
Przetestowane u mnie w audiku 2 razy( nagrzewnica nie miała wogóle drożności) oraz kilkanaście razy w wszelakich oplach ,peugotach i innych. Nie należy przesadzać z kretem No i nie wdychać po wlaniu wrzątku !!!
- tak jak wyżej wspomniano uszkodzenie mechanizmu nawiewu (klapka , cięgna)
- zapowietrzona nagrzewnica
- źle wpięta w układ chłodzenia - u mnie były zamienione węże po zainstalowaniu LPG - i kiepsko grzało
Odnośnie czyszczenia to po kilku eksperymentach z octami , Flush'ami i innymi środkami doszedłem do zdania ,że najlepszym środkiem jest Kret z wrzątkiem. Odpinam dwa węże -wylotami do góry , zlewam to co pozostało w układzie nagrzewnicy , wkładam lejek , zasypuje kretem ( tyle co się wsypie) i zalewam wrzątkiem aż wypłynie z drugiej strony . Czekam około 1 min i przepłukuje wodą i tak kilka razy . Płukać należy raz w jedną , raz w drugą stronę .
Przetestowane u mnie w audiku 2 razy( nagrzewnica nie miała wogóle drożności) oraz kilkanaście razy w wszelakich oplach ,peugotach i innych. Nie należy przesadzać z kretem No i nie wdychać po wlaniu wrzątku !!!
procedurę czyszczenia zrobiłem jak szantis tyle że zamiast kreta użyłem preparatu Szop firmy Atlas (7 zł)szantis pisze: Odnośnie czyszczenia to po kilku eksperymentach z octami , Flush'ami i innymi środkami doszedłem do zdania ,że najlepszym środkiem jest Kret z wrzątkiem.
zdecydowana poprawa, a dzięki radzie kolegi mechanika na razie zaoszczędziłem czas na zrzucanie deski by wymieniać nagrzewnicę.
- przemas138
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 11 lis 2007, 17:36
- Lokalizacja: Sokoły/Podlaskie
Miałem taki sam problem... Grzało Słaabo... Mam wersję z ogrzewaniem postojowym (webasto) i ono jest podłaczone w szeregu z nagrzewnicą. myslałem ze przez to cos sie piepszyło... wkoncu kupiłem nagrzewnicę przy okazji na giełdzie samochodowej w Białymstoku.. kosztowała mnie 40 zł... oczywiscie jakis noname. Miałem juz nagrzewnice wieć przystąpiłem do wymiany.. moja wersja posiada klime wiec znowu kłopoty... dostęp bardziej utrudniony i trzeba uwazac na przewody... trzeba było wyjąć W S Z Y S T K O. Konsole, kierownicę itp... małem obawę przy odłaczaniu i podłaczaniu poduszki powietrznej zeby nie zdurniał nabój i zeby nie oberwc,,,.. wymiana nagrzewnicy trwała u mnie dwa wieczorki. po załozeniu nowej nagrzewnicy efekt jest D U Ż Y.. grzeje jak farelka:P:P
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
Ja do płukania układu chłodzenia używałem środka o nazwie KAMIX - substancja z dodatkiem jakiegos kwasu przeznaczona do usówania narośli kamieniaz układów tzw. domowego centranlnego ogrzewania. Spuściłem pły zalałem wodą dodałem Kamix smignałem autem około 150 km... zagrzał się kilkukrotnie. Spuściłem wode i przepłukałem układ wodą bierzącą. Dodam że zdemontowany był w tym czasie termostat...
Układ czysty jak nowy... blok się swiecił jak po polerce;-))) Wszystkie przewody wytrzymały i lataja do dzisiaj....
Układ czysty jak nowy... blok się swiecił jak po polerce;-))) Wszystkie przewody wytrzymały i lataja do dzisiaj....
Mam ten sam problem w Renault Kangoo 03 rok, tyle ze u mnie działa jedynie na 4 biegu i powiedziano mi ze w reno to sie zdarza a spowodowane to jest jakim elementem elektrycznym przy silniku. Nie wiem jak to przetłumaczyc z angielskiego ale coś typu opornica... 1,2,3 bieg sa spowalniane przez to cos a 4 to juz normalna predkośc silnika...papaj pisze:podłącze sie do tematu, z tym ze u mnie nie działa dmuchawa na 1i2 biegu a na 3i4 ledwo dmucha, jak zimne tak i cieple powietrze
Być moze masz z tym problem lub posprawdzaj
1. filtr kabinowy a po
2. linki sterowania nawiewem i klapy...
3. a jak nie to silnik ...
Miałem identyczny problem.Według mnie rozwiazanie jest taki odepnij weze idace do nagrzewnicy w wpusc tam wode pod nieduzym cisnieniem zeby jej nie rozwaliloraz raz w jedno raz w drugie i tak kilka razy.Mi to pomoglo (u mnie wogole nie bylo ciepłego ) a teraz wali gorace ze reke parzy jak przyłozysz ;p.Polecam tak zrobic dobra rozwiazanie i bez kosztow