[B3 1.8PM]duze spalanie,wyrzucanie paliwa podczas tankowania
[B3 1.8PM]duze spalanie,wyrzucanie paliwa podczas tankowania
witam mam kilka problemow z moja niunią.
1) Jakis czas temu byly wymieniane poduszki na silniku i skrzyni biegow. po tym zabiegu auto miedzy 2.5-3tys obrotow strasznie buczy(slyszalene mocno na tylnej kanapie) oraz wpada w wibracje,dzieje sie to niezaleznie od biegu i predkosci jakis pomysl co to moze byc?
2) strasznie duzo pali ostatnio zalalem vervy98 za 150zl przejechalem 230km i wzkazowka pokazuje ze zaczyna sie rezerwa, wychodzilo by spalanie jakies 17 litrow ,bez jakiegos ciśnięcia. sprawdzalem sonde lambda napiecie oscylowalo okolo 0.4V wiec raczej sprawna,wymieniony filtr powietrza, rano pali bez najmniejszych problemow,obroty dobrze trzyma tzn. caly czas 900-1000
3) gdy tankuje i wciskam pistolet do konca to lubi mi paliwo wyrzucic nawet kilka krotnie. domyslam sie ze trzeba odpowietrzyc, ale gdzie jest ten zaworek ?!
z gory dziekuje za pomoc
pozdrawiam
_uwaga
1) Jakis czas temu byly wymieniane poduszki na silniku i skrzyni biegow. po tym zabiegu auto miedzy 2.5-3tys obrotow strasznie buczy(slyszalene mocno na tylnej kanapie) oraz wpada w wibracje,dzieje sie to niezaleznie od biegu i predkosci jakis pomysl co to moze byc?
2) strasznie duzo pali ostatnio zalalem vervy98 za 150zl przejechalem 230km i wzkazowka pokazuje ze zaczyna sie rezerwa, wychodzilo by spalanie jakies 17 litrow ,bez jakiegos ciśnięcia. sprawdzalem sonde lambda napiecie oscylowalo okolo 0.4V wiec raczej sprawna,wymieniony filtr powietrza, rano pali bez najmniejszych problemow,obroty dobrze trzyma tzn. caly czas 900-1000
3) gdy tankuje i wciskam pistolet do konca to lubi mi paliwo wyrzucic nawet kilka krotnie. domyslam sie ze trzeba odpowietrzyc, ale gdzie jest ten zaworek ?!
z gory dziekuje za pomoc
pozdrawiam
_uwaga
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 12:02 przez pogromca4, łącznie zmieniany 2 razy.
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
Wszystko zalezy jaka kupiles ta poduszke, poduszka w audi ma w sobie plyn apsorbujacy dodatkowo drgania, jak kupiles poduszke silnika za 70 zl to jest to raczej sama guma i przez te niemile drgania.
Jezeli chodzi paliwo to dziwie sie tobie czemu tankujesz werwe jak silnik jest przystosowany na paliwa o zawartosci oktanowej 91. Niepotrzebne wyzucanie pieniedzy w spaliny. Dla wyjasnienia zawartosc oktanowa nic nie mowi na temat tego ze paliwo im wyzsza liczba oktanowa tym lepsze osiagi. Wrecz przeciwnie im wiecej oktanow posiada paliwo tym jest slabsze, liczba oktanowa informuje tylko o szybkosci zachodzenia spalania stukowego. A w twoim silniku wolnossacym nie oplaca sie takiego drogiego marketingu stosowac.
Wsadz pistolet do konca i lekko przekrec w lewo powinno pomoc.
Jezeli chodzi paliwo to dziwie sie tobie czemu tankujesz werwe jak silnik jest przystosowany na paliwa o zawartosci oktanowej 91. Niepotrzebne wyzucanie pieniedzy w spaliny. Dla wyjasnienia zawartosc oktanowa nic nie mowi na temat tego ze paliwo im wyzsza liczba oktanowa tym lepsze osiagi. Wrecz przeciwnie im wiecej oktanow posiada paliwo tym jest slabsze, liczba oktanowa informuje tylko o szybkosci zachodzenia spalania stukowego. A w twoim silniku wolnossacym nie oplaca sie takiego drogiego marketingu stosowac.
Wsadz pistolet do konca i lekko przekrec w lewo powinno pomoc.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Po odkręceniu korka, we wlewie powinieneś zobaczyć taki czarny "dzyndzel". Zbiornik, odpowietrza się przez naciśnięcie tego dzyndzla w głąb wlewu.pogromca4 pisze:3) gdy tankuje i wciskam pistolet do konca to lubi mi paliwo wyrzucic nawet kilka krotnie. domyslam sie ze trzeba odpowietrzyc, ale gdzie jest ten zaworek ?!
poczytaj ten wątek: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=183572) strasznie duzo pali ostatnio zalalem vervy98 za 150zl przejechalem 230km i wzkazowka pokazuje ze zaczyna sie rezerwa, wychodzilo by spalanie jakies 17 litrow ,bez jakiegos ciśnięcia. sprawdzalem sonde lambda napiecie oscylowalo okolo 0.4V wiec raczej sprawna,wymieniony filtr powietrza, rano pali bez najmniejszych problemow,obroty dobrze trzyma tzn. caly czas 900-1000
IC69 pisze:Po odkręceniu korka, we wlewie powinieneś zobaczyć taki czarny "dzyndzel". Zbiornik, odpowietrza się przez naciśnięcie tego dzyndzla w głąb wlewu.pogromca4 pisze:3) gdy tankuje i wciskam pistolet do konca to lubi mi paliwo wyrzucic nawet kilka krotnie. domyslam sie ze trzeba odpowietrzyc, ale gdzie jest ten zaworek ?!
albo on jest u mnie urwany, albo ja go nie widze. zalaczam foto
zauwazylem ze od tego wlewu,centralnie pod nim brakuje chyba tam czegos, wychodzi od tego rurka biegnąca pod samochod
poduszke na skrzyni sprawdze w najblizszym czasie, calkiem mozliwe ze to ona.
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
czester-11 pisze:skoro pali ci bobrze to ja bym sprawdzil czy czasem nie masz wyciekow paliwa na dole zbiornika, w okolicach laczenia weza z pompa.. ja tak mialem na jednejz fotek widze ze masz podwozie po prawej stronie takie ciemniejsze ciekawe czy to nie paliwko,
przed zrobieniem fotki jezdzilem samochodem i to ciemniejsze to woda. Wycieków napewno nie ma sprawdzalem na kanale wszystkie przewody paliwowe, tylko to odpowietrzenie jak nie ma tego dzyndzla to da sie jakos to odpowietrzyc ?
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
No rzeczywiście, nie masz dzyndzla, widać, w B3 go nie ma. Sorry za zmyłę.pogromca4 pisze:albo on jest u mnie urwany, albo ja go nie widze. zalaczam foto
Wlew z dzyndzlem, wygląda tak:
Spróbuj może tankować, nie dopychając pistoletu do końca, tak aby powietrze miał którędy uchodzić.
Co do tego wężyka, to w/g mnie jest to ściek, którym odprowadzane są ewentualne resztki paliwa i woda zbierająca się na tej gumie okalającej wlew. Powinien on być podłączony, do otworu w dolnej części tej gumy.
tylko jest taki problem ,ze gdy tankuje a mam w baku 3/4 paliwa to wiecej za nic nie chce wejsc wywala mi pistolet ,a wczesniej gdy mialem tyle paliwa to na zakretach wylewalo mi sie przez wlew, ale zmienilem korek i problem znikl. Dlatego wydaje mi sie ze trzeba to odpowietrzyc jakos, chyba ze wzkazowka ktora pokazuje ile jest paliwa jest rozregulowana , mozliwe zeby klamala o 1/4 baku ?!
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 11:51 przez pogromca4, łącznie zmieniany 2 razy.
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może po tej wymianie na nowe niewyrobione poduszki wydech zaczął się opierać o karoserie w którymś miejscu.pogromca4 pisze:1) Jakis czas temu byly wymieniane poduszki na silniku i skrzyni biegow. po tym zabiegu auto miedzy 2.5-3tys obrotow strasznie buczy(slyszalene mocno na tylnej kanapie) oraz wpada w wibracje,dzieje sie to niezaleznie od biegu i predkosci jakis pomysl co to moze byc?