Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 PM] Wolno się rozgrzewa, duże spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Domano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 02 kwie 2008, 23:02

[1.8 PM] Wolno się rozgrzewa, duże spalanie

Post autor: Domano » 29 gru 2008, 02:19

Witam!

Od pewnego czasu mam problem z duzym spalaniem (ok 13-14L gazu, nigdy zima tyle nie palil).
Silnik strasznie wolno sie rozgrzewa, ale w poprzednich latach nawet przy wiekszych mrozach nie mialem tego problemu.
W tej chwili po przejechaniu w miescie jakis 15km, silnik osiaga temp. 90*C. Jednak gdy troche przyspiesze (do jakis 80-100km/h) temp. lekko spada. Utrzymuje sie na poziomie 86*C. Moze nie jest to duza roznica, ale wczesniej tak nie mialem, nawet przy wiekszych mrozach.

To wolne rozgrzewanie jest zastanawiajace - przed chlodnica mam wstawiona tekture. Zawsze bylo tak, ze dzieki niej auto w zime rozgrzewalo sie bardzo szybko, moglem wlaczyc ogrzewanie na drugi czy trzeci stopien, zeby nagrzac w srodku :-) a teraz nic z tych rzeczy.
Tydzien temu zmienilem termostat, myslac ze to jest problem - nowy gotowalem dwa razy w garnku, dzialal bez problemu, wiec chyba to nie on jest winny. Wymienilem tez swiece i kopulke, bo byly zuzyte oraz troche wczesniej pompe wody, ktora tez sie wysluzyla.

Pare dni temu przez moment auto mialo 'dobre chwile' - spalilo mi niecale 8L gazu, czyli jak zawsze i bardzo szybko sie rozgrzalo. Ale potem wszystko znowu sie popsulo i momentalnie spalanie wzroslo do 13-14L (przy pokonywaniu mniej wiecej takich samych odcinkow, podobnej temp. powietrza).
Dzisiaj tez mialo taki 'dobry moment' - rozgrzalo sie szybko i moglem spokojnie ugrzac tylek :-) jednak pare godzin pozniej znowu wszystko bylo zle.

Przeczytalem juz mase tematow na tym forum i sam juz nie wiem co robic.
Nie usmiecha mi sie wymieniac wszystko po kolei, moze dzieki Waszej pomocy uda sie cos zdzialac? :-)

Rozpisalem sie strasznie, ale dodam jeszcze moze jedna wazna rzecz - w tym aucie instalacja byla zamontowana w 2000r. Moze czas najwyzszy wymienic parownik?

Z gory dziekuje bardzo za pomoc! :-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 29 gru 2008, 08:06

Witaj. Piszesz, że przeczytałeś już mnóstwo postów na ten temat. I czego od nas oczekujesz zakładając kolejny temat o tym samym, że napiszemy Ci to samo co już do tej pory było napisane? Proszę bardzo; powodów może być milion. Należy systematycznie eliminować możliwe przyczyny. Na pewno leciwy reduktor nie ograniczy Ci spalania, ja bym go wymienił lub przynajmniej zregenerował. Spuść również syf z reduktora bo być może jest go już tak dużo, że membrany nie dają rady się ruszyć. Być może przy wymianie termostatu nie odpowietrzyłeś dobrze układu i powietrze stoi w reduktorze nie pozwalając na swobodny przepływ płynu. Być może źle zamontowałeś termostat i teraz się przycina pomimo tego, że w czasie testów działał prawidłowo. Co do spalania to zakładam, że podajesz spalanie podczas jazdy w trasie bo jeśli jazda w mieście i 8l/100 to zdecydowanie za mało i na Twoim miejscu nie próbowałbym dążyć do takiego wyniku. Sprawdź też niebieski czujnik temperatury odpowiedzialny za podawanie info do ECU.

Domano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 02 kwie 2008, 23:02

Post autor: Domano » 29 gru 2008, 12:33

Przepraszam, chyba za bardzo liczylem, ze w tym konkretnym przypadku bedzie konkretne rozwiazanie.
Ale i tak dzieki bardzo za wskazowki :-)

Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl