[80 B3 1,8] Głosna praca skrzyni biegów
[80 B3 1,8] Głosna praca skrzyni biegów
Wymienilem w swoim Audiku skrzynie biegow z powodu glosnej pracy. Skrzynia huczala na karzdym biegu nawet po wrzuceniu na luz, zdecydowalem sie na wymiane skrzyni rzekomo na lepsza, i tu klapa nowa lepsza skrzynia huczy tak samo jak poprzednia tylko po wysprzegleniu huczenie ustaje.
Prosze o zdjagnozowanie co to moze byc (moze odezwalo sie lozysko na sprzegle??), osoba od ktorej zakupilem ta skrzynie zapewnil ze jest idealna.
pozdrawiam
Michał
Prosze o zdjagnozowanie co to moze byc (moze odezwalo sie lozysko na sprzegle??), osoba od ktorej zakupilem ta skrzynie zapewnil ze jest idealna.
pozdrawiam
Michał
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2007, 22:38 przez hiszpan82, łącznie zmieniany 1 raz.
W Twojej oryginalnej skrzyni padły łożyska na mechanizmie różnicowym, więc dobrze zrobiłeś że kupiłeś nową, bo jej naprawa to sporawe koszty. Co do montażu drugiej skrzyni to wielkim blędem było niesprawdzenie stanu łożyska wyciskowego sprzęgła oraz łożyska w wale silnika. Przy pracy " na luzie" wałek sprzęgłowy skrzyni obraca się bez obciażenia ze strony silnika i nie słychać żadnych niepokojących dźwięków. Natomiast po sprzęgnięciu wałka z silnikiem (w przypadku luzu i zużycia łożyska w wale) odgłos łożysk bedzie słyszalny gdyż przednia częśc wałka pracuje przy częściowym przekoszeniu. Do obciążeń skręcających do których przenoszenia wałek jest przystosowany dochodzą także obciażenia zginające. Cały wałek jest podparty w sumie na trzech łożyskach. Przy zwiekszaniu mocy silnika i włączonym biegu brak prawidłowego podparcia wałka sprzędłowego w jego przedniej części powoduje że wałek "ucieka" z osi obrotu powodując zwiększenie sie obciążeń na środkowym łożysku, które zaczyna "lamentować". To boczne "uciekanie" wałka odbywa się niestety razem z tarczą sprzęgła, której masa i obroty nie w osi powodują znaczne niewyważenie ruchomych części a w konsekwencji głośna pracę i dodatkowe wibracje. Nadmieniam również, że tulejki ustalające pomiędzy silnikiem a skrzynią są nieodzowne do prawidłowej jej pracy - nie mozna ich wyciągać dla ułatwienia montażu.
Dziekuje za dokladny odis sytuacjiCo do montażu drugiej skrzyni to wielkim blędem było niesprawdzenie stanu łożyska wyciskowego sprzęgła oraz łożyska w wale silnika
Czyli jestem zmuszony znowu sciagac skrzynie i wymioenic te lozyska.
Jeden plus ze skrzynia jest dobra.
czarekj prosze o informacje jaki jest przyblizony koszt tych lozysk
Przed ponownym wyjęciem skrzyni sprawdź jeszcze stan przegubów. Wejdź na stronę firmy MOTOMAX i skorzystaj z ich sposobu diagnozowania uszkodzeń przegubów. Łożyska SKF do mechanizmu różnicowego będą kosztowały łącznie ok. 150 PLN. Jeżeli jeździłeś z tym wyciem nie za długo to wymiana łożysk może pomóc. Natomiast gdy te dźwieki masz od dłuższego czasu to powierzchnie trące zębów wałka atakującego i koła talerzowego sa juz zbyt mocno wytarte i wypracowane w innej pozycji niz nominalna. Jeżeli wrócisz do oryginału to niewykluczone że wycie wcale nie zniknie. Przy normalnej jeździe łożyska w skrzyni powinny się zużyć w miarę równocześnie. Najlepiej jest wyjąć sam mechanizm różnicowy i sprawdzić pozostałą część skrzyni biegów. Jeżeli jest ok to można zaryzykować wymianę łożysk na koszu. Nie wiem czy warto bo jak masz zapłacić za mechanika to łącznie z kosztami łożysk, jazdą, itp wyjdzie z 300 PLN, a to już druga skrzynia za tą kwote by była. Przypomna tylko że skrzynia nie może miec słyszalnych zgrzytów i chrobotania w obu kierunkach obrotów. Co najwyżej jednostajny delikatny szmerek.
Przeguby to raczej nie sa poniewasz huczenie ustaje po wysprzegleniu a samochod sie dalej toczy i przeguby w dalszym ciagu pracuja.
Korzystajac z okazji prosze czarekj napisz mi jak wyregulowac sprzeglo bo troche nisko lapie.
Dzieki
Z tym wyciem jezdze dopiero od wczoraj bo wczoraj ta skrzynia zostala przelozona.czarekj pisze:Jeżeli jeździłeś z tym wyciem nie za długo to wymiana łożysk może pomóc
Korzystajac z okazji prosze czarekj napisz mi jak wyregulowac sprzeglo bo troche nisko lapie.
Dzieki
witam! musze sie dolączyc. mam ten sam problem z tym,ze wycie nie ustaje wogole w czasie jazdy bez wzgledu na to czy jest bieg czy luz i czy jest wcisniete sprzeglo czy nie. mam to juz bardzo dlugo i nikt jeszcze nie umial mi powiedziec co to. chcialbym to w koncu zrobic. nie wyje tylko jak stoje. do tego jak w czasie jazdy przesuwam lewarek zmiany biegow w bok ( i na luzie i na biegu) wycie sie nasila bardzo wyraznie. pozdrawiam
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Witam,
ja mam jeszcze inny przypadek:
u mnie skrzynia wyje tylko pod średnim obciążeniem na 3, 4 i 5 biegu, gdy mam gaz do dechy to nie wyje, gdy hamuje silnikiem też cisza, po wysprzęgleniu, na luzie oraz na 1 i 2 biegu cicho. Wycie występuje tylko przy równej jeździe ze stałą prędkością.
Takie auto kupiłem (50 tysięcy kilometrów temu) ale ostatnio biegi (szczególnie trójka) wchodzą z wyczuwalnym (cichym i lekkim, tylko ja to zauważam) zgrzytnięciem więc chcę się za to zabrać.
Myślę że sprzęgło będzie do wymiany, ale co poza tym?
PS. Mam spore luzy w układzie napędowym, po hamowaniem silnikiem i nagłym wciśnięciu gazu jest wyczuwalne mocne szarpnięcie, w drugą stronę to samo.
Pozdrawiam!
ja mam jeszcze inny przypadek:
u mnie skrzynia wyje tylko pod średnim obciążeniem na 3, 4 i 5 biegu, gdy mam gaz do dechy to nie wyje, gdy hamuje silnikiem też cisza, po wysprzęgleniu, na luzie oraz na 1 i 2 biegu cicho. Wycie występuje tylko przy równej jeździe ze stałą prędkością.
Takie auto kupiłem (50 tysięcy kilometrów temu) ale ostatnio biegi (szczególnie trójka) wchodzą z wyczuwalnym (cichym i lekkim, tylko ja to zauważam) zgrzytnięciem więc chcę się za to zabrać.
Myślę że sprzęgło będzie do wymiany, ale co poza tym?
PS. Mam spore luzy w układzie napędowym, po hamowaniem silnikiem i nagłym wciśnięciu gazu jest wyczuwalne mocne szarpnięcie, w drugą stronę to samo.
Pozdrawiam!
Witam Panowie, nie będe zakładał nowego tematu skoro tutaj wątek był poruszany. W moim b3 NG również występuje wycie skrzyni biegów. Na odpalonym silniku, na postoju jest cisza. Skrzynia wyje z każdym obrotem koła, niezależnie od przełożenia prędkości obrotowej silnika. Wycie nasila się wraz ze wzrostem prędkości pojazdu. Moje pierwsze przypuszczenia to mechanizm różnicowy. Z tego co tu wyczytałem, to mogę mieć racje, ale od czasu ostatniego posta w temacie minęły 4 lata chciałem się zapytać, czy opłaca się to naprawiać, czy lepiej kupić "nową" skrzynie?
Druga sprawa: spisałem numery seryjne mojej skrzyni biegów i wychodzi na to, że to CGT (oznaczenia jeszcze nie znalazłem). Szukając nowej skrzyni CGT wyświetla mi się, że są one od 2.0. I tu moje pytanie: skrzynie biegów od silników 2.0 i 2.3 są wymienne, czy muszę szukać jakiegoś konkretnego modelu? To samo pytanie tyczy się sprzęgła? Wolałbym uniknąć sytuacji w której kupiłbym skrzynie od 2.0, i moje sprzęgło by nie pasowało.
Może niektóre moje pytania tutaj są banalne, ale do tej pory siedziałem w oplach a tam prawie wszystko jest wymienne jak klocki lego.
Na tym forum jestem od niedawna i nie ogarnąłem jeszcze wszystkich działów itp. Szukałem jakiś info na ten temat ale nie znalazłem żadnych konkretów. Jeśli są na forum jakieś tematy które mogłyby mi pomóc to poprosiłbym o odnośniki.
Pozdrawiam.
Druga sprawa: spisałem numery seryjne mojej skrzyni biegów i wychodzi na to, że to CGT (oznaczenia jeszcze nie znalazłem). Szukając nowej skrzyni CGT wyświetla mi się, że są one od 2.0. I tu moje pytanie: skrzynie biegów od silników 2.0 i 2.3 są wymienne, czy muszę szukać jakiegoś konkretnego modelu? To samo pytanie tyczy się sprzęgła? Wolałbym uniknąć sytuacji w której kupiłbym skrzynie od 2.0, i moje sprzęgło by nie pasowało.
Może niektóre moje pytania tutaj są banalne, ale do tej pory siedziałem w oplach a tam prawie wszystko jest wymienne jak klocki lego.
Na tym forum jestem od niedawna i nie ogarnąłem jeszcze wszystkich działów itp. Szukałem jakiś info na ten temat ale nie znalazłem żadnych konkretów. Jeśli są na forum jakieś tematy które mogłyby mi pomóc to poprosiłbym o odnośniki.
Pozdrawiam.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
U mnie takie objawy jak u Ciebie były świadectwem przytartych pierścieni synchronizatorów 3 i 4 biegu - skrzynia musiała pracować jakiś czas bez oleju. Osobiście grzebałem w dwóch skrzyniach CCF i CCE. Remont jest wg mnie dość trudny z fizycznego punktu patrzenia. Do demontażu łożysk trzeba użyć specjalnych ściągaczy a przy montażu luzy ustalać czujnikiem zegarowym i podkladkami (nie dokupisz ich nigdzie) a co do wartości samych luzów to trzeba zgadywać gdyż ja nigdzie nie znalazłem odpowiednich wartości.
Osobiście zaryzykowałem i koniec końców kupiłem w 2013 za 300zł skrzynię i po problemie.
Osobiście zaryzykowałem i koniec końców kupiłem w 2013 za 300zł skrzynię i po problemie.