Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Problem z odpalaniem i obrotami

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

[ABC] Problem z odpalaniem i obrotami

Post autor: 8S3 » 30 gru 2008, 16:49

Jak w temacie.
Auto na zimnym silniku długo kręci (strzela) zanim odpali.
Nasuwa się, że coś jest nie tak z zapłonem.
W związku z tym moje pytanie: czy za zapłon jest odpowiedzialny komp. sterujący silnikiem ?
Nie wiem, czy ma to jakiś wpływ ale ostatnio wymieniany był czujnik Halla i czujnik temperatury.
Po odpaleniu auto wkręca się na jakieś 1400 obr/min i dziwnie reaguje na gaz.
Na luzie obroty wolno spadają po przygazowaniu, na biegu po odpuszczeniu gazu, dopiero po chwili czuć szarpnięcie i zwalnianie.

Zastanawiam się nad zakupem kompa sterującego, tylko chciałbym wiedzieć czy to może pomóc w powyższych problemach.

Jeszcze jedno: czy ktoś zna dobrego mechanika od Audi w Wawie?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2012, 14:10 przez 8S3, łącznie zmieniany 2 razy.

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 31 gru 2008, 11:20

Może już to zrobiłeś ale jak nie to na początek sprawdź (czytaj zdemontuj całkowicie i uszczelnij) układ dolotowy powietrza. Pracy na 2 godzinki a u mnie pomogło. Miałem wydmuchaną uszczelkę spod silnika krokowego (ster. wol. obr.) i duży luz na uszczelce pomiędzy dolotem a przepustnicą. Po uszczelnieniu tych miejsc silniczek zaczął chodzić jak dzwoneczek.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 31 gru 2008, 13:20

Po wymianie czujnika halla ustawiłeś zapłon?

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 31 gru 2008, 16:26

yankes2.8, nie sprawdzałem dolotu ale przed wymianą czujnika było dobrze.
siwusek216 pisze:Po wymianie czujnika halla ustawiłeś zapłon?
Zapłon nie był ustawiany po wymianie czujnika.
Pytałem mechanika, który wymieniał mi czujnik o ten zapłon.
Twierdzi, że nie ustawia się zapłonu, że za to jest odpowiedzialny komp. sterujący silnikiem.

To jak się ustawia zapłon w 2.6?

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 02 sty 2009, 09:57

W ABC nie grzebałem przy hallu ale normalna procedura wygląda tak- popuszczasz śruby mocujące i czujnik powinno dać się obracać po obwodzie. Sprawdz tez przepustnice i linkę gazu czy coś się nie blokuje czy przycina.

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 02 sty 2009, 15:20

siwusek216, dzięki na pewno to sprawdzę.

Mechanik zamontował to na lipe i pewnie dlatego tak się chrzani.

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl