Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] problemi z włączaniem biegów

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Petroniusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:57
Lokalizacja: Poznań

[1.9TDI 1Z] problemi z włączaniem biegów

Post autor: Petroniusz » 22 gru 2008, 22:35

Czy któryś z klubowiczów spotkał się z podobnym problemem? Po wymianie kpl.sprzęgła w mojej Audiczce nagle zaczęły gorzej wchodzić biegi niż przed wymianą. Sytuacja wygląda w ten sposób że, jak samochód jest zimny i silnik jest zimny to biegi załączają się bardzo ciężko, natomiast jeśli się rozgrzeje to wskakują idealnie.Zaglądałem już do skrzyni i sprawdzałem poziom oleju, co prawda troszkę wypadałoby dolać ale to nie to,jest może setka mniej niż powinno być więc to nie jest ta przyczyna.Co prawda wymienię ten olej na taki jaki powinien być bo nie wiem jaki był wcześniej wlany, ale olej to olej,od niego mało co zależy włączanie biegów,on ma tam być po to aby nie zatrzeć skrzyni.Nie wiem czym to jest spowodowane.Dajcie znać jak ktoś już to przerabiał.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 23:53 przez Petroniusz, łącznie zmieniany 2 razy.

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 22 gru 2008, 22:59

I tu sie mylisz,klasa oleju ma potężny wpływ na jakość zmieniania biegów!!!!!!!!Zalej sobie 90w 140 i urwiesz lewarek zanim zapniesz drugi bieg.Powinien być 75w90 syntetic.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 gru 2008, 23:55

temat może nie do końca identyczny ale coś podobnego miałem też troche gorzej wchodziły na zimnym po wymianie kompletu sprzęgła. Napewno musisz kupić olej 75W90 najlepiej mobil1 lub castrola 75W90 pare groszy kosztuje ale warto...daj znać jak olej zmienisz.Jeżeli twierdzisz że olej ma nie duże znaczenie jaki jest to jesteś w błędzie wystarczy że nalejesz mineralny i w temperaturach bliższych zera będziesz mógł urwać lewarek :-D

Petroniusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Petroniusz » 23 gru 2008, 07:44

Oczywiście macie rację twierdząc że rodzaj oleju ma wpływ na zmianę biegów, ale jeśli wcześniej był zalany olej który spełniał wymagania producenta o ile się nie mylę był to 85w90 GL-4 syntetyk i przed wymianą sprzęgła biegi wchodziły jak w masło to ja już wykluczyłem problem z olejem, co nie ulega wątpliwości że powinienem go zmianić na 75w90 Może najpierw to zrobię i wtedy powrócimy do tematu, zobaczymy jaki będzie efekt.
Pozdrawiam

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 23 gru 2008, 09:18

Zalej Mobila SHC Full Syntetyk 75W/90 i bedzie OK ;-)

Petroniusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Petroniusz » 30 gru 2008, 17:28

Panowie, po wymianie oleju w zasadzie nie ma większej zmiany, nadal na zimnym silniku ciężko mi jest zapiąć w szczególności bieg pierwszy i wsteczny. Nie wiem co to może być :-? myślę jeszcze o siłowniku sprzęgła czy aby nie jest zapowietrzony.Czyżby Panowie mechanicy przy wyciąganiu skrzyni biegów do wymiany sprzęgła nie odpowietrzyli porządnie siłownika sprzęgła?chociaż twierdzili że to zrobili i nawet siłownik był mokry od płynu więc...sam już nie wiem.Tłumaczę sobie to tak że rano kiedy pierwszy raz wciskam sprzęgło jest powietrze i dlatego porządnie nie wysprzęgla, a pózniej jak częściej wciskam wciskam to sprzęgło to już bardziej jest odpowietrzony i dlatego później mogą lepiej biegi wskakiwać,chociaż zapowietrzony układ sprzęgła objawia się miękkim pedałem, a on jest dość twardy więc nie wiem czy mam trafną diagnozę. :-/

Awatar użytkownika
Grześko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 15 sty 2007, 18:19
Lokalizacja: Góra

Post autor: Grześko » 31 gru 2008, 14:24

Napisz jakie sprzęgło zamontowałeś i czy o właściwej średnicy. Czasami "spece" w sklepie wciskają sprzęgło od 2.0 benzyny do TDI. Miałem podobnie. Do TDI ma być tarcza o średnicy 228 mm.

Petroniusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Petroniusz » 01 sty 2009, 18:52

Sprzęgło było Sachsa cały kpl.o śr.228mm wymieniałem również od razu łożysko w kole zamachowym,uszczelniacz wału korb.oraz uszczelniacz wałka sprzęgłowego.

Awatar użytkownika
Grześko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 15 sty 2007, 18:19
Lokalizacja: Góra

Post autor: Grześko » 02 sty 2009, 13:58

No to sprzęgiełko pierwsza klasa. Oby nie zakończyło się tak jak u mnie. Wymieniłem sprzęgło i właściwie żadnej poprawy nie było-ciężko wchodziła 1, wsteczny i 5 ze zgrzytem. Zakończyło się wymianą całej skrzyni. Podczas jazdy zablokowało mi koła-dobrze że teren zabudowany i prędkość około 40. Do domu 200 km. Znajomy odholował mnie do warsztatu i pierwsza diagnoza-sprzęgło. Po zwaleniu skrzyni okazało się, że koło talerzowe mechanizmu różnicowego wyleciało z łożysk rozwalając obudowę i skrzynia do wymiany. U Ciebie objawy podobne, więc jak masz możliwość zwalenia skrzyni i dobrego mechanika znającego się na rzeczy to proponuję dobrze ją przeglądnąć.

Petroniusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Petroniusz » 02 sty 2009, 20:41

O rany to fatalnie :-( mam nadzieję że aż tak źle nie będzie,a przy jakim przebiegu padła u Ciebie ta skrzynia?Jeśli można zapytać to ile kosztuje taka skrzynka?
Pozdrawiam <piwo>

Awatar użytkownika
Grześko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 15 sty 2007, 18:19
Lokalizacja: Góra

Post autor: Grześko » 02 sty 2009, 21:04

U mnie przebieg wynosił około 250 000, skrzynie załatwiałem w firmie BCS w Sosnowcu a koszt razem z kurierem 900 PLN. Ale oczywiście to najczarniejszy scenariusz. Miejmy nadzieję że u Ciebie sprawa zakończy się jakąś "pierdołą".

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 03 sty 2009, 19:53

mi skrzynia zdechła po 260.000 km same biegi wchodziły w miarę ale przy oglądaniu zawieszenia jak auto podniosłem do góry okazało się że będąc na luzie nie było możliwości obrócenia kołami i pokusiłem się o wymianę skrzyni z wymianą kosztowała mnie 600zł nie wiem jakie koszta do diesla po kupnie drugiej auto jeździ ale mogło być trochę lepiej 2 bieg po nocy trochę ciężko na początku wchodzi olej nówka mobila1 75w90 stan oleju ok a jednak jest coś nie tak po ujechaniu 2 km max już jest ok ale przy ruszaniu i tak z 1 na 2 bieg nie wpada mi delikatnie tylko tak nie czysto tak bym to nazwał wywalę chyba poduchę z pod skrzyni jakiś zamiennik za ok 27 zł po zmianie na tą gównianą poduchę i na starej mi gorzej wchodziły a było ok

Petroniusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2008, 21:57
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Petroniusz » 06 sty 2009, 19:30

Panowie wymieniłem na wszelki wypadek płyn w ukł.sprzęgła bo stary był brudny i nigdy nie wymieniany,ale raczej nic to nie dało,mechanik twierdzi że następnym krokiem może być regeneracja pompki sprzęgła i wysprzęglika a jeśli to nic nie pomoże to może być docisk sprzęgła trafiony.Nie chce mi się w to wierzyć, nowy i trafiony?mechanik twierdzi że już nie raz takie wymieniał.Normalnie szlak mnie trafi :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl