Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]Gaśnie na luzie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
gw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2008, 12:41
Lokalizacja: łódzkie

[80 B4 2.0 ABK]Gaśnie na luzie

Post autor: gw » 23 cze 2008, 15:28

Zamontowałem niedawno instalację gazową.Wszystko było O.K. tylko za dużo spalał.Raz nawet strzelił w kolektor.Po regulacji okazało się, że gaśnie mi na luzie, gdy wcisnę sprzęgło i puszczę gaz.Dzieje się to, gdy jadę szybciej niż 50km/h, choć nie zawsze.W serwisie od gazu powiedzieli, że to może być wlot powietrza tak usytuowany, że wpycha na siłę powietrze w filtr.
Czy może być jeszcze inna przyczyna.Jeśli ktoś miał podobnie proszę o pomoc.Z góry dziękuję.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 23 cze 2008, 15:42

Tak dupa nie fachowcy od gazu, niech lepiej to wszytko poustawiają itp, ciekawe czy masz jeszcze przepływke sprawną. Tylko żeby ci nie wpychali gąbki do dolotu :-?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 23 cze 2008, 15:45

Zapewne gazownicy źle dobrali i wyregulowali LPG, układ ssący w ABK i nie tylko ma tłumik pulsacji powietrza co ogranicza wahania obrotów podczas jazdy na luzie. Ja tez mam LPG i przy każdej prędkości jak wyrzuce na luz obroty schodza na 850 i trzymaja sie. Pojedx do gazowników i niech Ci powiedza o jakiej srednicy masz mikser i jaki układ sterujacy LPG, no chyba że masz sekwencje. Najbardziej optymalna srednica jest 32mm chociaz ja mam chyba 34 jak dobrze pamietam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 cze 2008, 15:59

Koledzy dobrze radzą. Silnik ABK nie ma prawa gasnąć na LPG. Średnica miksera 32 mm, zamontowany przed przepływomierzem i musi być stabilnie. Sprawdź szczelność całego dolotu oraz stan instalacji wysokiego napięcia a dodatkowo zaworek odpowietrzający na pokrywie rozrządu.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 23 cze 2008, 20:19

A jednak ABK może gasnąc na LPG :mrgreen: w mikserze (przynajmniej u mnie) jest jeszcze nabity w środku mosiężny(mogę sie mylić ale miedz to nie jest) pierścień z dziurkami. Po wystrzale obluzował się i lekko przekrzywił, brak wolnych obrotów problemy przy wkręcaniu na obroty. Po nabiciu go z powrotem w gniazdo wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 cze 2008, 20:34

Grzegorzbielsko, ale Wojtek i Czarek mówią o poprawnie pracującej, dobrze dobranej instalacji, a nie uszkodzonej :-P .

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 cze 2008, 21:01

Grzegorzbielsko pisze:A jednak ABK może gasnąc na LPG :mrgreen: w mikserze (przynajmniej u mnie) jest jeszcze nabity w środku mosiężny(mogę sie mylić ale miedz to nie jest) pierścień z dziurkami. Po wystrzale obluzował się i lekko przekrzywił, brak wolnych obrotów problemy przy wkręcaniu na obroty. Po nabiciu go z powrotem w gniazdo wszystko wróciło do normy.

Tak rozumując możemy napisać i dziwić się, że np. dziurawy tłok powodował niestabilne wolne obroty a po "zaklejeniu"dziury wszystko wróciło do nromy.
Piszemy tu o sprawnej i prawidłowo wyregulowanej instalacji LPG, która nie powinna powodować niestabilnej pracy silnika.
Z drugiej strony wydaje mi sie że taki wystrzał, który spowodował przekrzywienie zwężki/dyfuzora spowodował jeszcze inne poważne uszkodzenia.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 23 cze 2008, 21:27

Danek pisze:Grzegorzbielsko, ale Wojtek i Czarek mówią o poprawnie pracującej, dobrze dobranej instalacji, a nie uszkodzonej :-P .
i tu sie z zgadzam lecz ja zrozumiałem to w ten sposób
gw pisze:Raz nawet strzelił w kolektor.Po regulacji okazało się, że gaśnie mi na luzie
Gdyby gazownik po wystrzale nie posprawdzał dobrze układu dolotowego to może regulować i pół roku i nie wyreguluje. Sami pewno spotkaliście się z pierdołką która podniosła wam mocno ciśnienie.
czarekj pisze:Z drugiej strony wydaje mi sie że taki wystrzał, który spowodował przekrzywienie zwężki/dyfuzora spowodował jeszcze inne poważne uszkodzenia.

Odpukać, całe szczęście nic sie nie stało, po oględzinach stwierdziłem że dyfuzor (dzięki za fachową nazwę) był zaklepany lekko tylko w 2 miejscach. Odnalezienie tej usterki po wystrzale zajęło mi troszkę czasu :-/ .
Po następnych wystrzałach już było znacznie gorzej, winę ponosiły kable WN.

gw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2008, 12:41
Lokalizacja: łódzkie

[80 B4 2.0 ABK]

Post autor: gw » 24 cze 2008, 10:34

Instalacja jest chyba dobrze wyregulowana a i mikser podejrzewam że dobrze dobrany bo mocy nie stracił na gazie, raczej nie ma różnicy czy gaz czy benzyna.Wcześniej tylko dużo spalił mi gazu, a teraz jest dobrze bo na 10 może 11 litrach zrobiłem 105 km.Może gazownik zmniejszył dawkę gazu i gaśnie, nie wiem nie znam się na instalacjach gazowych, dużo tylko czytałem na ten temat.Wystrzał mogłem spowodować sam, bo długo stał odpaliłem go i szybko przerzuciłem na gaz, przydusił się a ja wtedy mu wcisnąłem pedał gazu i bum.Instalację sprawdzałem na analizatorze spalin. Spalanie jest wręcz wzorcowe można powiedzieć przepisowe.Wszystko mieści się w normie.Jest też inny aspekt tej sprawy a mianowicie, jest długi przewód od reduktora do miksera(nie było innej możliwości-brak miejsca blisko filtra powietrza).Czytałem, że można zwiększyć zakres pracy krokowego na wolnych obrotach(tylko na wolnych) i nie będzie strzelać.Jeszcze jedno pytanie przy jakich obrotach powinno być ustawione przełączanie benzyna-gaz.Ja mam powyżej 2000.Za pomoc z góry dziękuję.Pozdrawiam.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 cze 2008, 13:16

przełączanie najlepiej 2500 i to przy schodzeniu z obrotów mniejsze ryzyko strzału. Co do LPG to jednak jest cos źle skoro gasnie, doprowadź żeby auto jeździło dobrze na PB i wtedy weź LPG pod lupe, moze masz gdzies nieszczelnoiść w dolocie po strzale

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 cze 2008, 13:33

Próg przełączania na LPG nie powinien być niższy od 2000 obr/min, a więc masz ok. Jak napisał Wojtek najlepiej przy opadających.
Co do gaśnięcia to na bank regulacja i/lub szukaj dziury w dolocie i "lewego powietrza". Jak już koledzy wspomnieli w tym autku dolot jest tak skonstruowany, że silnik nie może zgasnąć. Tymbardziej przy prędkości nieco powyżej 50/h . Jedyna rada to wsiąść do autka z dobrym gazownikiem i lapkiem na jego kolanach i zobaczyć co się dzieje w czasie jazdy. Podejrzewam, za wysokie PWA (być może nawet włączona autoadaptacja) przy małych widełkach krokowego i mocno skręconym reduktorze.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 24 cze 2008, 18:05

Hej czytam ten post i postanowilem napisac swoja uwage a mianowicie sam mam ABK zalozylem do niego gaz i gazownik przy wymianie gazu zalozyl mi swiece NGK chyba sie nazywaja ale dal ciala bo nie wymienil mi kabli i zanim ja sam je kupilem to mi raz strzelil. Efektem tego jest lekkie wgniecenie na masce jak mi filtr rozpielo i jego obudowa z dolu uderzyla w maske.
Poza tym na gazie chodzi dobrze i raz na jakis czas zdarza mi sie ze gasnie przy 100km/h jak go z 3ciego biego rozpedze i wrzuce lus ale to raz na jakis czas ale NALEZY PAMIETAC i jezdzac na gazie nie powinno sie wrzucac na luz gdyz mozna prowadzic do lekkiego przegrzewania silnika ponieawaz pompa wody pracuje wolno i moze nie wydolic.
Aha jeszcze jedno moj gaz byl ustawiany tylko i wylacznie za pomoca ustawien sondy wlozonej do tłumika iiiiiiii co do mixera to jest usytuowany przed przepływomierzem powietrza.
Aha dodam ze max spalilo mi 12litrow a przy naprawde delikatnej jezdzie 9, pozdro

gw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2008, 12:41
Lokalizacja: łódzkie

[80 B4 2.0 ABK]

Post autor: gw » 24 cze 2008, 22:34

Dolot sprawdziłem i nie znalazłem nieszczelności, mikser zmierzyłem-32mm, przepływomierz też w porządku.Instalacja jest na pełnej elektronice(BINGO's).To co napisał Danek(wysokie PWA i mocno skręcony reduktor) to bardzo możliwe.Silnik na benzynie pracuje rewelacyjnie.Dzisiaj go przetestowałem i okazało się, że jak zdemontuję osłonę reflektora-taka plastikowa pokrywa-to przestaje gasnąć.Skoro ten silnik posiada tłumik pulsacji powietrza to u mnie to ustrojstwo chyba nie działa.Jeśli ktoś wie gdzie się to znajduje proszę niech napisze.A tak na marginesie- na stronie centrum.audi80.pl-jest książka napraw do AUDi 80 ale brakuje stron na temat wtrysku Bosch Digifant.Jeśli ktoś posiada takową książkę lub wie skąd można ją pobrać proszę o pomoc.Dziękuję.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
szczepcio177
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 26 lis 2008, 21:28
Lokalizacja: Mielec

Post autor: szczepcio177 » 01 sty 2009, 21:04

Mi tez gasła przy wiekszej predkosci po wyrzuceniu na luz, w lampie mialem plastikowa rurke ok 15cm ktora przedłużała dolot powietrza do filtra ale nie byla na miejscu, jak ją tam wlożylem i uszczelnilem auto przestalo gasnąć przy wyrzuceni na luz przy wiekszych predkościach. Wiem że mało fachowe ale podziałało. <ok>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 sty 2009, 08:27

Skoro auto gasnie przy wiekszych prędkościach to wina jest tylko i wyłącznie złej regulacji LPG lub źle dobranej. Zatykanie dolotu czy inne "cudowne" sposoby mijaja sie z celem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl