[80 B3 1.6D JK] Akumulator
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
[80 B3 1.6D JK] Akumulator
Witam zakupilem za smieszna cene akumulator centry 80 Ah i nie jestem pewien czy aby szybko mi sie on nie skonczy przez niedoladowywanie bo jest troche pojemnosciowo za duzy. Doradzcie koledzy czy go sprzedac i kupic mniejszy czy tez nic mu sie nie stanie?
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Alternator w dużej mierze zależał od wyposażenia auta i tak ja mam klimę i wsio elektryczne to mam alternator 120A. Na alternatorze powinno być dość wyraźnie zaznaczone ile jest w stanie dostarczyć prądu więc wystarczy mu się przyjrzeć i będziesz wszystko wiedział.
A druga sprawa to jak użytkowany jest samochód. Czy robisz nim krótkie odcinki czy raczej co najmniej raz w tygodniu siedzisz za kółkiem przynajmniej jedną godzinę. Do diesla lepszy jest nieco większy akumulator, bo w czasie rozruchu musi się bardziej namęczyć, a w czasie jazdy prąd z niego pobierają tylko żarówki, bo nie ma układu zapłonowego:), więc ma lepsze ładowanie.
A druga sprawa to jak użytkowany jest samochód. Czy robisz nim krótkie odcinki czy raczej co najmniej raz w tygodniu siedzisz za kółkiem przynajmniej jedną godzinę. Do diesla lepszy jest nieco większy akumulator, bo w czasie rozruchu musi się bardziej namęczyć, a w czasie jazdy prąd z niego pobierają tylko żarówki, bo nie ma układu zapłonowego:), więc ma lepsze ładowanie.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
No wiec tak alternator jest Bosch`a i ma napisane (chyba) 34/90A to chyba podola takiemu akumulatorowi. Najwiekszym problemem okazalo sie zamontowanie bateri poniewaz jest ciut za dluga no ale jak sie popiesci to wszystko sie zmiesci :mrgreen: No i auto pali na dotyk nawet w takim mrozie jak wczoraj w nocy byl
Hej. ja mam 1,6d i aku 78Ah a mój alternator ma tylko 30/55A więc znacznie mniejszy niż Twój. Narazie aku ma 15mies ale smiga ładnie i dobrze kręci. Sądze że jeśli ładowanie jest prawidłowe to nie ma się co martwić. U mnie ładowanie na zapalonym silniku i bez odbiorników to 14,3v a ze światłami radio i itp to 14,1-14,2v więc jest ok i nie sądze, że aku cierpi. pozdrawiam.