We wnętrzu mam wszystko pogaszone.W zapalniczce nie mam nic.W bagażniku żarówka wyjęta w schowku też.Czyli zostaje komputer ale przecież jego nie wyłączone no chyba że coś nie gra z licznikiem.Jeszcze zastanawia mnie moduł od gaszenia świateł może to on .Z tego co pamiętam jest on w pompce czy tak.spiczi pisze:bezpiecznik 4 - zegar pojazdowy,oświetlenie bagażnika, oświetlenie wnętrza
pojazdu,lusterko do makijażu,lampki do
czytania,gniazdko/elektryczna zapalniczka, komputer pokładowy
[B4 1Z ] Pomiar poboru prądu w czasie spoczynku
Mialem podobny problem, okazalo sie, ze pobor pradu na postoju byl spowodowany zamontowanymi w przednich drzwiach podgrzewaczami wkladek zamkow, i tak - w drzwiach na dole znajduje sie taki sprytny sterownik ktory w zaleznosci od temperatury powoduje ze uklad sie wlacza lub nie, a wlaczenie jego powoduje chwilowe podniesienie klamki do gory-uklad przy odpowiednio niskiej temp. i pociagnieciu klamki zalacza sie na chwile, podgrzewa wkladki zamkow i wylacza.
U mnie stalo sie tak, ze z prawej strony zablokowal sie mikrowylacznik w klamce i grzal caly czas, a w lewych drzwiach do sterownika dostala sie woda i spowodowala zwarcie i tez grzal caly czas.
Odlaczylem to zupelnie bo i tak otwieram i zamykam drzwi z pilota, ale warto sprawdzic czy nie masz tego ukladu - nie byl on montowany we wszystkich modelach audi, ja akurat mialem to.
Pozdro.
U mnie stalo sie tak, ze z prawej strony zablokowal sie mikrowylacznik w klamce i grzal caly czas, a w lewych drzwiach do sterownika dostala sie woda i spowodowala zwarcie i tez grzal caly czas.
Odlaczylem to zupelnie bo i tak otwieram i zamykam drzwi z pilota, ale warto sprawdzic czy nie masz tego ukladu - nie byl on montowany we wszystkich modelach audi, ja akurat mialem to.
Pozdro.
PICO Jak sprawdzasz pobor mocy to jak podłączasz miernik to odczekaj chwilke gdyz na poczatku jak ja podłączałem to pobór był około 0.04 - 0.05A gdyż startował komputer i ładowały sie kondensatory po kilkunastu sekundach pobór mocy spadal do 0.00A jak już komputer sie naladowal.
A tak na marginesie pomimo iż niedawno byłem u elektryka by odłączył mi auto alarm bo pobierał niesamowicie duzo pradu to wczoraj i tak zmieniełem akumulator na Centre Standard 55Ah zobaczymy co teraz bedzie sie działo. Miałem akumulator KAGERA bezobsługowy ktory mial by obecnie około 2 lat i totalny łzom jak bym codziennie nie odpalił rano autka i by nie pochodziło z 15 minut to bym go po poludniu juz nie odpalil. Teraz autko postoi kilka dni na parkingu to sie zobaczy czy bedzie krecil odpowiednio. Wiadomo mrozy wilgoc i jazda na krotkich dystansach zabija aku. Myślę że stary akumulator mimo iż dobrej firmy był poprostu zakatowany gdyż kilkakrotnie rozładował sie całkowicie i jeszcze bezprzerwy miał zjadane 1.2 A jak wyjołem alarm zużycie spadło do 0.00 A.
A tak na marginesie pomimo iż niedawno byłem u elektryka by odłączył mi auto alarm bo pobierał niesamowicie duzo pradu to wczoraj i tak zmieniełem akumulator na Centre Standard 55Ah zobaczymy co teraz bedzie sie działo. Miałem akumulator KAGERA bezobsługowy ktory mial by obecnie około 2 lat i totalny łzom jak bym codziennie nie odpalił rano autka i by nie pochodziło z 15 minut to bym go po poludniu juz nie odpalil. Teraz autko postoi kilka dni na parkingu to sie zobaczy czy bedzie krecil odpowiednio. Wiadomo mrozy wilgoc i jazda na krotkich dystansach zabija aku. Myślę że stary akumulator mimo iż dobrej firmy był poprostu zakatowany gdyż kilkakrotnie rozładował sie całkowicie i jeszcze bezprzerwy miał zjadane 1.2 A jak wyjołem alarm zużycie spadło do 0.00 A.
Ani dobrze ani źle,ale ważny jest moment pomiaru,w nowoczesnych autach minimum godzina do sześciu godzin,gdyż dopiero po takim czasie następuje tzw. uśpienie elektroniki i auto pobiera tylko tyle prądu ile musi.Jeżeli auto stoi kilka dni na zimnie(mrozie) i normalnie odpala to nie ma się czym przejmować i szukać dziury w całym.Gorzej ,gdy jest nowy akumulator a auto nie odpala,wtedy trzeba mierzyć,obserwować i szukać.meir pisze:czy to dobrze czy żle
panowie w aucie jest instalacja lpg i alarm który został po poprzednim włascicielu który nie działa ( tak mi sie wydaje ) to raz a dwa jak wyciągam bezpiecznik chyba 32 ( cos tam Taxi policja wasser pumpe manuelles verdeck ) to na mierniku spada do 0.08 moze ktos mi powiedziec od czego ten bezpiecznik jest ??
Temat poawraca.Jestem zdecydowany reklamować akumulator .Powedzcie mi tylko czy to ma sens.Akumulator roczny centra futura 75 Ah ładowany 10 godzin potem jazda 20km .Auto zostawiam na parkingu przez 5 dni .( POBÓR PRĄDU 0,08-0,09 W SPOCZYNKU )Dzisiaj przy minus 10 stopniach (w nocy 16)przekręcam kluczyk grzanie jakies 20 sekund i nagle wszystko przygasa słychać tylko tikanie przekaźników - rozrusznik nie kręci.Prądu starczyło tylko na świece. Na klemach 11,3 volta.Czy to ewidentnie akumulator czy nie .Czy może to mój zawyżony pobór w spoczynku jast za wysoki ?
Powiem tak ja kupiłem nowy aku tydzień temu w piątek przed tymi wielkimi mrozami Centra Standard 55Ah. Pomierzyłem wszystko pobór jak pisałem wcześniej 0.00A akumulator 12.9V (na mierniku). Przejechałem kilka kilometrów i postawiłem samochud na parking postał do poniedzialku w nocy były mrozy okolo -11 w poniedzialek odpalił już dość ciężko ale odpalił pojeździłem trochę i znów został na noc było juz -17 w nocy rano zapalił zledwością wiec na te największe mrozy wyjołem go całkowicie i włożyłem dopiero dziś ale wydaje mi się że nie powinno się tak dziać z nowym akumulatorem. Czy coś jest nie tak. Sprawdzałem ładowanie 14V mam alternator 35-70A może jest za duży do aku 55Ah i go przeładowuje?? Co sądzicie??
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
link do opisu jest w faq elektryka https://audi80.pl/all-czy-to-mozliwe ... htm#259644hackthemilk pisze:podłącze się do tematu - sorki ze tak laicko - ale ktoś może zapodać jak "to się mierzy?" pobór prądu? obrazowo mam miernik - elektrykiem nie jestem - ale może ktoś zdradzi jak co się robi?
obrazowy instruktarz by się przydał :cry: :oops: