Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 All] Problem z podłączeniem BC

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

[80 All] Problem z podłączeniem BC

Post autor: bey » 03 sty 2009, 20:57

tak wiec mam problem na polu {manetka /bc ]

tak wiec od manetki wyhodza mi 4 kabelki napisze kolejno numerami

1 czarny
2 zolty
3siwy
4niebieski

najlepiej by bylo rozebrac przyciski w manetce zeby zobaczyc co gdzie dochodzi no ale probowalem i nie idzie tak szczegolowo rozebrac ,

podlaczam te kabelki do bc czyli (wedlug schematu )
manetka bc
1 6
2 3
3 2
4 4


no podlaczam blue i zolta kostke i mc i

wlaczam swiatla mam bc ale przyciski nie dzialaja niw gore ni w dol , reset nie wiem bo nie mam co zresetowac ...

kolejna sprawa to ze w v6 cabrio / chyba coupe komp jest za nawiewem a nie pod dywanikiem i ten komp ma 4 kostki a nie jak inne jedna wielk kosc listwe tak ze nie wiem gdzie pociagnac ten sygnal pinu .... moze ktos to robil ?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 18:58 przez bey, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 sty 2009, 21:28

Sygnał spalania masz podprowadzony do listwy łączeniowej i przekaźników dodatkowych nad nogami kierowcy.
Oryginalna jasnobrązowa wtyczka przy manetce ma opis wyprowadzeń w postaci od 1 do 6.
Jeżeli ktoś odlutował kabelki lub wypiął piny z jasnobrązowej wtyczki bez zapisania na kartce ich oznaczeń to ma teraz problem.

Manetka żółty - "wspólny" - BC pin 3,
Manetka czarny - "reset" - BC pin 6;
Manetka szary - "góra" - BC pin 2;
Manetka niebieski - "dół" - BC pin 4.

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 03 sty 2009, 21:44

czyli nie musze z kompa szukac tego sygnlu ?

mozesz podac mi dokladniej gzie szukac tego sygnalu jakas kostka czy cos ... bo nie wiem co to listwa laczeniowa i przekazniki dodatkowe

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 03 sty 2009, 23:10

Sygnał spalania,to żółty kabelek,w listwie przyłączeniowej jak pisał kolega czarekj,znajduje sie za półeczką pod kierownicą,ale było to gdzieś na forum,czytałem niedawno.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 sty 2009, 23:12

Poszukaj na forum pliku autorstwa Sylwiastego z Team Audi Suwałki, tam będziesz miał wszystko co potrzeba.

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 04 sty 2009, 12:22

czarekj pisze:Poszukaj na forum pliku autorstwa Sylwiastego z Team Audi Suwałki, tam będziesz miał wszystko co potrzeba.
"Witam! Poszukaj w instalacji pod kierownicą, czy nie masz wyprowadzonego przewodu z sygnałem spalania. Szukaj żółtego przewodu, u mnie w ABT tan przewód był doprowadzony do czarnej kostki, jak zdejmiesz osłonę nad nogami kierowcy to znajdziesz bez problemu zaraz przy kolumnie kierowniczej. Z tego co wyczytałem na Audi Klub Polska to w 1Z sygnał ten nie był wyprowadzony pod deskę więc musisz szukać w samym sterowniku. Który to pin to nie pamiętam ale łatwo go znaleźć. Weź miernik i sprawdzaj wolne miejsca w kostce sterownika, szukany pin to ten, na który będzie Ci się pojawiać napięcie w zakresie 0-1V, czasami nawet więcej (u mnie dochodziło do 1,2-1,3V). Na wolnych obrotach będziesz miał ok.0,2-0,3V, po dodaniu gazu ta wartość będzie się zmieniać. Jak nie chcesz się bawić w takie szukanie to napisz do klubowicza BiLu z AKP (on to przerabiał u siebie chociaż niemcy pisali na stronkach, że w 1Z nie ma sygnału spalania to on udowodnił, że jest ) lub poczytaj na www.rezacze.pl lub www.audiklub.org Jak wygrzebiesz to napisz, który to pin bo robię dokumentację z instrukcją jak to podłączyć i przydadzą mi się informacje.
EDIT: pamiętaj też o odpowiednim zakodowaniu BC bo inaczej będzie Ci herezje pokazywał. Sprawdzę w Etce jaką kartę powinieneś mieć u siebie i jak coś to Ci podeślę fotkę jaka powinna być i jak ją przerobić.
EDIT 2: tu masz ciekawą stronę o module BC
http://www.s2central.net/autocheck_05.html"

o to chodzi ?

sygnal poki co olalem bo jutro zaczyna sie robota 12 h dzienie wiec auto musialem zlozyc :(

a olalem bo po podlaczeniu manetki tak jak pisales przyciski nie dzialaja ani gora ani dol tak wiec nie wiem ? watpie by manetka byla zepsuta .. moze ta kostka w bc jest padnieta ? bc swieci na 1 opcji podswietlenie dziala ale nic po za tym ..

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 04 sty 2009, 16:26

bey pisze:
a olalem bo po podlaczeniu manetki tak jak pisales przyciski nie dzialaja ani gora ani dol tak wiec nie wiem ? watpie by manetka byla zepsuta .. moze ta kostka w bc jest padnieta ? bc swieci na 1 opcji podswietlenie dziala ale nic po za tym ..
Witam! Sprawdzenie, czy manetka jest sprawna czy nie nie powinno zająć więcej niż 5 minut więc nie wiem w czym masz problem. Weź miernik np. najtańszy multimetr, nastaw na pomiar rezystancji, jeden przewód miernika podłącz do jednego z kabelków od manetki (najlepiej do żółtego) a drugi przewód miernika do jednego z pozostałych 3 przewodów. Następnie naciskaj po kolei przyciski w manetce. Jeśli trafisz na dobry przewód miernik powinien pokazać wartości zbliżone do 0. I tak samo robisz z pozostałymi przewodami.

Co do BC to po podłączeniu licznika nawet bez podpiętej manetki powinieneś mieć jakieś wskazania na wyświetlaczu. Jeśli po włączeniu zapłonu masz tylko samo podświetlenie to masz padnięty moduł BC. Na P.W. pisałeś do mnie, że:
bey pisze:witam cie serdeznie ...

... w bc nie mam kostki tylko wystaja piny wiec lutowalem do pinow kabelki ale i tak nic nie dzila ...

dzieki za odp
Jeśli dobrze zrozumiałem to przewody z manetki lutowałeś bezpośrednio do pinów w module BC - jeśli tak to gratuluję pomysłu. Teraz najlepiej będzie rozebrać cały moduł BC i sprawdzić, czy przez to lutowanie nie porobiłeś zimnych lutów z drugiej strony tzn. na połączeniu pinów z płytką drukowaną. Lutując jedną stronę mogłeś rozlutować drugą.

Co do sygnałów spalania to w 2.6 V6 ABC trzeba sygnału szukać bezpośrednio na sterowniku (przynajmniej w C4 tak jest). Jeśli dobrze pamiętam to chyba kostka czerwona, pin nr 8 (ewentualnie żółty przewód).

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 sty 2009, 17:19

A ja nie rozumiem w czym problem aby odnaleźć sygnał spalania, miernik w rękę i nawet przelatując każdy pin po kolej w końcu to znajdziesz wiec maksymalnie zajmie Ci to nie wiem 20minut. <ok>

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 04 sty 2009, 20:38

jeszcze jakbym wiedzial jak ten miernik ustawic :) za duzo ma funkcji ^^

maridk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 02 cze 2007, 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: maridk » 07 sty 2009, 10:40

W manetce niestety nie ma mikroswitchy tylko sa blaszki metalowe, które niestety lubią sobie pękać. Jeśli nie czujesz pod palcem charakterystycznego "pyknięcia" przy naciskaniu manetki może być to problem w blaszkami. Da się ją rozebrać, natomiast jak naprawić nie wiem.

ps. podłączasz bc nie używając miernika??? ostro.... powodzenia.

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 07 mar 2009, 13:28

ok manetke zrobilem wszystko kabelki podlaczylem na nowo i dziala , terz tylko ten sygnal ...

najgorsze jest to ze kabli od sterowika nie mozna wyciganc dalej i trzeba to sprawdzac w ciezkich warunkach .... :(

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 07 mar 2009, 13:34

Wcale nie jest to takie trudne. Proponuję wziąć długą igłę, końcówkę miernika podczepić do tej igły np. za pomocą krokodylka i lecisz po pinach na pracującym siniku. Proponuję sprawdzać wszystkie piny, nawet te zajęte. Kolega ostatnio podłączał BC w C4 z silnikiem ABC i okazało się, że sygnał był wyprowadzony na innym pinie, niż to można było wyczytać ze schematów, miał też inny kolor a nie tak jak w większości "żółty". Ale jeśli się nie mylę to była to kostka czerwona więc od tej zacznij.

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 07 mar 2009, 14:08

mozesz mi podac jeszcze raz wartosci jakie ma miec ten V tomierz i mam go usawic a 20 200 czy 2000 ?

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 07 mar 2009, 14:14

Napięcie na wolnych obrotach powinno być w granicach 0,2-0,3V, przy pełnym wciśnięciu gazu ponad 1V. Miernik nastaw na pomiar napięcia stałego "DC", zakres może być np. 2V lub 20V. Większego nie nastawiaj. Jeśli masz zakres np. 2000mV to też możesz nastawić, jest to zakres odpowiadający 2V, wskazania będą wtedy wynosiły odpowiednio 200-300mV do ponad 1000mV przy pełnym wciśnięciu gazu.

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 08 mar 2009, 12:10

zrobilem jak mowiles ustawilem mV wziolem igle i sprawdzalem na wolnych obrotach

znalazlem zolty kabelek w pinie i w nim wychodzilo 170-200 a przy max gazie 1.4k i wiecej szukalem dalej i w kostce obok (niebiesko bialy kabelek ) mial te same parametry co tamten zolty .... podlaczylem pin 10 do zoltego i nic. ... podlazylem do niebiskobialego i tez nic .... inne piny sprawdzalem i mialy stale parametry ... tylko te 2 mialy takie ze rzy gazie rosly ale na BC nic nie wyswietlalo (bc sprawdzilem dobrze podlaczony pin 10

bc mialem ustawiony na 5 opcji i 1 bo nie wiem ktory to ze pokazuje aktualne spalanie ...

potem podlacyzle pin 10 do igly i sprawdzalem te 2 piny i tez nic ....

co teraz ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl