rotacyjna pompa to nie jest ta sama co rozdzielaczowa ani potocznie ani naukowoMobilek pisze:karol121 napisał/a:
to nie jest pompa rotacyjna tylko rozdzielaczowa
To jest oczywiście określenie potoczne, pełna nazwa to: osiowa roździelaczowa pompa wtryskowa. Myślę że rozwiałem wątpliwości
[1.6TD SB] Problem z rozruchem na zimnym silnku.
Czujnik wraz z przejsciowka
[/img]
Przejsciowka i bolczyk ktory po przykreceniu przejsciowki dotyka tloczka w pompie
[/img]
Wymiary: dlugosc bolczyka ktory sie porusza wewnatrz tuleji 4,5cm , dlugosc gwintu 2cm(gwint w pompie to m8 [10zwoji gwintu na 1cm], i dlugosc tuleji 5cm, z boku tuleji otwor gwintowany na srubke zeby przykrecic na sztywno czujnik
[/img]
[/img]
Regulacje przeprowadzamy tak: najpierw jak stoimy przed maska to podnosimy prawe kolo wrzucamy 5 bieg, otwieramy maske i krecac tym podniesionym kolem[drugie musi dotykac ziemi] ustawiamy kolo zamachowe na 0 [GMP], teraz jezeli jest taka potrzeba z tylu pompy odkrecamy przewody wysokiego cisnienia aby miec dojscie czujnikiem i do sruby po srodku przewodow[ w zwyklym D jest duzo miejsca i da sie bez odkrecania przewodow wysokiego cisnienia tam wcisnac czujnik, a w swoim TD juz musialem wykrecac owe przewody]. Przykrecamy przejsciowke, wsadzamy czujnik tak aby naprezenie wstepne wynosilo 3mm, kontrujemy czujnik ta srubka w boku tulejki aby sie nie ruszal. Teraz obracamy powoli podniesionym kolem tak jakby samochod jechal na wstecznym az do momentu kiedy wskazowka na zegarze przestanie sie poruszac[WAŻNE!]. Teraz zerujemy zegar poprzez przekrecenie tarczy na czujniku tak aby pokryc 0 ze wskazówką, i teraz powoli krecimy kolem tak jakby samochod do przodu az do momentu gdy na kole zamachowym bedzie 0. I w tym momencie na czujniku bedzie nasz pomiar, jezeli zaplon jest zabardzo przyspieszony to moze zrobic wskazowka zrobic wiecej niz jeden obrot dla tego trzeba obserwowac ja jesli samemu sie to robi aby wiedziec czy sie przekrecila czy nie. Po ustaleniu wartosci jaka mamy, luzujemy pompe[3 sruby od strony rozrzadu, i jedna duza z tylu pod pompa] luzujemy bez przesady aby sama pompa nie chodzila, teraz jakies drewienko mloteczek i delikatnie pukamy w pompe (do silnika przyspieszamy zaplon, od silnika opozniamy) trzeba to robic delikatnie. Po ustaleniu danej wartosci skrecamy mocowania pompy, i aby sie upewnic co do ustawionej wartosci wykonujemy ponownie pomiar, jak jest git wykrecamy czujnik. Wkrecamy srubke w pompe. I testujemy, po tym zabiegu pompa sie zapowietrza, trzeba pokrecic z 20sekund aby odpalil[ssanie na maxa i deptanie gazu]. Jakbym sie gdzies pomylil poprawcie mnie
[/img]
Przejsciowka i bolczyk ktory po przykreceniu przejsciowki dotyka tloczka w pompie
[/img]
Wymiary: dlugosc bolczyka ktory sie porusza wewnatrz tuleji 4,5cm , dlugosc gwintu 2cm(gwint w pompie to m8 [10zwoji gwintu na 1cm], i dlugosc tuleji 5cm, z boku tuleji otwor gwintowany na srubke zeby przykrecic na sztywno czujnik
[/img]
[/img]
Regulacje przeprowadzamy tak: najpierw jak stoimy przed maska to podnosimy prawe kolo wrzucamy 5 bieg, otwieramy maske i krecac tym podniesionym kolem[drugie musi dotykac ziemi] ustawiamy kolo zamachowe na 0 [GMP], teraz jezeli jest taka potrzeba z tylu pompy odkrecamy przewody wysokiego cisnienia aby miec dojscie czujnikiem i do sruby po srodku przewodow[ w zwyklym D jest duzo miejsca i da sie bez odkrecania przewodow wysokiego cisnienia tam wcisnac czujnik, a w swoim TD juz musialem wykrecac owe przewody]. Przykrecamy przejsciowke, wsadzamy czujnik tak aby naprezenie wstepne wynosilo 3mm, kontrujemy czujnik ta srubka w boku tulejki aby sie nie ruszal. Teraz obracamy powoli podniesionym kolem tak jakby samochod jechal na wstecznym az do momentu kiedy wskazowka na zegarze przestanie sie poruszac[WAŻNE!]. Teraz zerujemy zegar poprzez przekrecenie tarczy na czujniku tak aby pokryc 0 ze wskazówką, i teraz powoli krecimy kolem tak jakby samochod do przodu az do momentu gdy na kole zamachowym bedzie 0. I w tym momencie na czujniku bedzie nasz pomiar, jezeli zaplon jest zabardzo przyspieszony to moze zrobic wskazowka zrobic wiecej niz jeden obrot dla tego trzeba obserwowac ja jesli samemu sie to robi aby wiedziec czy sie przekrecila czy nie. Po ustaleniu wartosci jaka mamy, luzujemy pompe[3 sruby od strony rozrzadu, i jedna duza z tylu pod pompa] luzujemy bez przesady aby sama pompa nie chodzila, teraz jakies drewienko mloteczek i delikatnie pukamy w pompe (do silnika przyspieszamy zaplon, od silnika opozniamy) trzeba to robic delikatnie. Po ustaleniu danej wartosci skrecamy mocowania pompy, i aby sie upewnic co do ustawionej wartosci wykonujemy ponownie pomiar, jak jest git wykrecamy czujnik. Wkrecamy srubke w pompe. I testujemy, po tym zabiegu pompa sie zapowietrza, trzeba pokrecic z 20sekund aby odpalil[ssanie na maxa i deptanie gazu]. Jakbym sie gdzies pomylil poprawcie mnie