Witam.
Od razu napiszę, że mam Audi 80 B4 Coupe 1,8 benzyna 91rok (oznaczenie silnika DZ).
Mam pytanie do forumowiczów, osób, które znają się na tym modelu auta i silniku jaki posiada. Ja jestem osobą, które ma takie słabe pojęcie na mechanice.
PROBLEM:
Dzisiaj rano odpaliłem samochód ale nie dodawałem mu gazu (TEMPERATURA -15C). Poszedłem go odśnieżać. Wydaję mi się, że pobierał ciągle zasilanie z akumulatora. Lampka od akumulatora paliła się bardzo słabo. Wróciłem do auta po 15-20min. Dodałem mu gazu i zgasł. Chciałem go odpalić ale padł akumulator. Odpaliłem z kabli i ruszyłem w drogę.
Zatankowałem 6,5l przejechałem 25km i mam pusty bak!!! Normalnie przejeżdzałem około 50km. Jak to możliwe?? Czyżby palił tak dużo w tak niskiej temperaturze (-15C) ? Czy coś się rozregulowało w poborze paliwa? Nie rozumiem o co w tym chodzi. Prawdopodobnie nie mam dziurawego baku ani przewodów paliwowych!!!
POMOCY!
Jeszcze Mam PYTANIE? ile powinna palić normalnie ta cupeta z tym silnikiem (patrzeć wyżej) ??
Z góry dziękuję.
_uwaga
[B4 1,8 DZ] 25Litrów\100km POMÓŻCIE czy to możliwe?
[B4 1,8 DZ] 25Litrów\100km POMÓŻCIE czy to możliwe?
Ostatnio zmieniony 06 sty 2009, 22:53 przez roddick, łącznie zmieniany 7 razy.
Ludzie co wy wypisujecie jaki komp w DZ-ecie tam jest sterownik ( tak mozna to jedynie nazwac w mechanicznym wtrysku). Jeżeli chcesz sprawdzic spalanie zatankuj do pełna a nie za 50zł. Musialbys sprawdzic czy wyłacza sie wtryskiwacz rozruchowy, powinien sie wyłaczyc po około 2-5 min od odpalenia. Do tego analizator spalin i regulacja składu na wolnych obrotach i kontrola na wysokich.
No dokładnie komputera to on tam za specjalnego nie ma. Nie wiem, nie możliwe, że z dnia na dzień zaczął tyle palić. Nie muszę tankować do pełna, bo jeżdżę nim na co dzień i kontroluje ile jest w nim paliwa. Często jest tak, że praktycznie do końca go wyjeżdżam. Tankowałem było dno, gdy zatankowałem 6,5l wskazówka podniosła się na pierwszą kreskę rezerwy. Przejechałem 25km i znów jest na samym dnie. Sporo poniżej ostatniej czerwonej kreski. Zazwyczaj przejeżdżałem 50km więc da się zauważyć różnice!
Wie ktoś może gdzie jest jakiś serwis AUDI w okolicach Częstochowy, który potrafiłby profesjonalnie się zająć moją cupetą? Pseudo Mechaników co udają, że coś robią pozwiedzałem już trochę więc podawajcie naprawdę ludzi sprawdzonych, dobrych fachowców.
Wie ktoś może gdzie jest jakiś serwis AUDI w okolicach Częstochowy, który potrafiłby profesjonalnie się zająć moją cupetą? Pseudo Mechaników co udają, że coś robią pozwiedzałem już trochę więc podawajcie naprawdę ludzi sprawdzonych, dobrych fachowców.
Zapraszam na diagnostykę. Albo do Warszawy, albo do Wrocławia - sam sobie wybierz
Generalnie do sprawdzenia: szczelność dolotu, sonda lambda, ustawienie mieszanki w przepływomierzu, czujnik temperatury niebieski.
Czy sprawdzałeś kody błyskowe?
PS: lampka ładowania aku nie ma nic do rzeczy - jeśli się lekko świeciła masz albo gdzieś zaśniedziały styk, albo bardzo stary, zużyty akumulator, ewentualnie alternator może być walnięty (regulator napięcia lub któraś z diod).
Generalnie do sprawdzenia: szczelność dolotu, sonda lambda, ustawienie mieszanki w przepływomierzu, czujnik temperatury niebieski.
Czy sprawdzałeś kody błyskowe?
PS: lampka ładowania aku nie ma nic do rzeczy - jeśli się lekko świeciła masz albo gdzieś zaśniedziały styk, albo bardzo stary, zużyty akumulator, ewentualnie alternator może być walnięty (regulator napięcia lub któraś z diod).