Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,8 DZ] 25Litrów\100km POMÓŻCIE czy to możliwe?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
roddick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Częstochowa

[B4 1,8 DZ] 25Litrów\100km POMÓŻCIE czy to możliwe?

Post autor: roddick » 06 sty 2009, 14:34

Witam.
Od razu napiszę, że mam Audi 80 B4 Coupe 1,8 benzyna 91rok (oznaczenie silnika DZ).
Mam pytanie do forumowiczów, osób, które znają się na tym modelu auta i silniku jaki posiada. Ja jestem osobą, które ma takie słabe pojęcie na mechanice.

PROBLEM:

Dzisiaj rano odpaliłem samochód ale nie dodawałem mu gazu (TEMPERATURA -15C). Poszedłem go odśnieżać. Wydaję mi się, że pobierał ciągle zasilanie z akumulatora. Lampka od akumulatora paliła się bardzo słabo. Wróciłem do auta po 15-20min. Dodałem mu gazu i zgasł. Chciałem go odpalić ale padł akumulator. Odpaliłem z kabli i ruszyłem w drogę.

Zatankowałem 6,5l przejechałem 25km i mam pusty bak!!! Normalnie przejeżdzałem około 50km. Jak to możliwe?? Czyżby palił tak dużo w tak niskiej temperaturze (-15C) ? Czy coś się rozregulowało w poborze paliwa? Nie rozumiem o co w tym chodzi. Prawdopodobnie nie mam dziurawego baku ani przewodów paliwowych!!!
POMOCY!

Jeszcze Mam PYTANIE? ile powinna palić normalnie ta cupeta z tym silnikiem (patrzeć wyżej) ??

Z góry dziękuję.

_uwaga
Ostatnio zmieniony 06 sty 2009, 22:53 przez roddick, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 06 sty 2009, 14:38

Przede wszystkim popraw tema puki administratorzy się nie dopatrzyli bo do kosza poleci.
Być może komp się zresetował w wyniku braku prądu (to moja sugestia a czy tak jest to nie wiem).

Awatar użytkownika
roddick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: roddick » 06 sty 2009, 14:58

Bardzo możliwe bo komputer się zresetował... ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? To co teraz jakby to był komputer?

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 06 sty 2009, 15:04

jak zresetujesz kompa to przewaznie jest objaw systemu awaryjnego czyli wysokie obroty i nie zchodzi nizej niz 1k a jak chce to szczela i zas na 1.5k

po resecie kompa najlepiej zgasic auto i zapalic na nowo

2 strona to ze moze zatankowales se paliwko z woda :)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 sty 2009, 15:21

Ludzie co wy wypisujecie jaki komp w DZ-ecie tam jest sterownik ( tak mozna to jedynie nazwac w mechanicznym wtrysku). Jeżeli chcesz sprawdzic spalanie zatankuj do pełna a nie za 50zł. Musialbys sprawdzic czy wyłacza sie wtryskiwacz rozruchowy, powinien sie wyłaczyc po około 2-5 min od odpalenia. Do tego analizator spalin i regulacja składu na wolnych obrotach i kontrola na wysokich.

Awatar użytkownika
roddick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 03 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: roddick » 06 sty 2009, 19:18

No dokładnie komputera to on tam za specjalnego nie ma. Nie wiem, nie możliwe, że z dnia na dzień zaczął tyle palić. Nie muszę tankować do pełna, bo jeżdżę nim na co dzień i kontroluje ile jest w nim paliwa. Często jest tak, że praktycznie do końca go wyjeżdżam. Tankowałem było dno, gdy zatankowałem 6,5l wskazówka podniosła się na pierwszą kreskę rezerwy. Przejechałem 25km i znów jest na samym dnie. Sporo poniżej ostatniej czerwonej kreski. Zazwyczaj przejeżdżałem 50km więc da się zauważyć różnice!


Wie ktoś może gdzie jest jakiś serwis AUDI w okolicach Częstochowy, który potrafiłby profesjonalnie się zająć moją cupetą? Pseudo Mechaników co udają, że coś robią pozwiedzałem już trochę więc podawajcie naprawdę ludzi sprawdzonych, dobrych fachowców.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 06 sty 2009, 23:20

Zapraszam na diagnostykę. Albo do Warszawy, albo do Wrocławia - sam sobie wybierz :)
Generalnie do sprawdzenia: szczelność dolotu, sonda lambda, ustawienie mieszanki w przepływomierzu, czujnik temperatury niebieski.
Czy sprawdzałeś kody błyskowe?
PS: lampka ładowania aku nie ma nic do rzeczy - jeśli się lekko świeciła masz albo gdzieś zaśniedziały styk, albo bardzo stary, zużyty akumulator, ewentualnie alternator może być walnięty (regulator napięcia lub któraś z diod).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl