Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 2.0E ABK 1988r]Pompka paliwowa

ODPOWIEDZ
slowik77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 kwie 2007, 20:15
Lokalizacja: Suwałki

[80 B3 2.0E ABK 1988r]Pompka paliwowa

Post autor: slowik77 » 06 kwie 2007, 00:54

Mam problem z pompa paliwowa już od dluzszego czasu. Paliwo podaje, ale czasem głośno pracuje. Dwa razy wymieniałem ja. Pierwsza pompka była używana, z jakiegoś merca chyba 190, po wymianie nic się nie zmieniło, drugą miałem tez używaną, ale już z audi tego samego modelu tylko z 90 roku, wymiana niczego nie zmieniła jak głośno pracowała tak i pracuje po dzisiejszy dzien. Mam tez problem z... właściwie nie wiem z czym, nie mam pojęcia czy to właśnie przez pompkę dzieje się tak czy przez cos innego. A wiec objawy są takie- jak jest zimny silnik to idzie do przodu jak opętana, a jak tylko się zagrzeje jest przymulona. Jadąc stałą prędkością po wciśnięciu pedału gazu do dechy ma się uczucie jak by zamiast do przodu to do tylu miała jechać, ale jest to uczucie dosłownie chwilowe, zaraz po tym ostrym przymuleniu czuć jak auto idzie do przodu, ale to nie jest to. Może to jest dziwne co napisałem, ale tak jest. Na postoju gdy wciskam gaz do dechy powoli wchodzi na obroty. Na wolnych obrotach można zauważyć jak wskazówka obrotomierza opada i podnosi się, ale silnik nie gaśnie. Nie wiem co mam robić i myśleć o tym. Mam tez nieszczelny układ wydechowy, przy katalizatorze wyskoczyła dziurka i na jednym łączeniu rur tłumików trochę przepuszcza, ale myślę ze niema to z ty nic wspólnego. Proszę o pomoc :!: :!: :!:
A może wie ktoś jak można sprawdzić sondę :?:
Pozdrawiam!!!™
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2007, 17:40 przez slowik77, łącznie zmieniany 1 raz.
slowik77

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 kwie 2007, 07:27

Wow. Kolejny amator eksperymentów. Pomogę Ci tylko muszę mieć konkretne odpowiedzi na moje pytania. Po pierwsze podaj dokładne dane dotyczące Twojego auta bo w roku 1988 nie montowano silników ABK. Chyba że robiłeś podmiankę silnika.
Oto kilka podstawowych rad, które tyczą sie silnika ABK.
1. Pompa paliwa musi byc oryginalna, lub ewentualnie zamiennik dający identyczne z oryginałem ciśnienie paliwa. Dla ABK to wartość katalogowa 3,0 bar.
2. Regulator ciśnienia musi być sprawny, tj. przy połączonym króćcu podciśnienia ma regulować ciśnienie na wtrskiwaczach do wartości 2,5 bar.
3. Ostatnia rzecz to koniecznie sprawna sonda Lambda i czujnik temperatury silnika, od których w zasadniczy sposób zależy praca motoru.

W Twoim przypadku podejrzewam, że auto jest zasilane zbyt bogatą mieszanką, której po rozgrzaniu nie potrafi przepalić. Dlaczego? Gdy jest zimny pracuje ok dlatego że ma "włączone ssanie" z powodu niedomagań układu paliwowego. Po nagrzaniu się sondy Lambda gdy to jej sygnał decyduje o składzie mieszanki na skutek tych samych przyczyn nie jest ona w stanie wyregulować prawidłowo składu.

To pseudo "ssanie" może miec dwie przyczyny:
1. Zbyt duże ciśnienie tłoczenia pompy paliwowej, które przy tym samym czasie otwarcia wtryskiwaczy powoduje znaczne wzbogacenie mieszanki, bo po prostu więcej paliwa wciśnie się do silnika (komputer nie będzie wstanie otworzyć wtryskiwaczy na tak krótki czas niezbędny do utrzymania prawidłowego składu).
2. Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, który nie potrafi utrzymać nominalnej wartośći ciśnienia, lub ma uszkodzoną membranę i paliwo dostaje się do kolektora dolotowego wężykiem regulacyjnym. Tak przy okazji to podpowiem Ci że regulatory lubią "padać" również od zbyt wysokiego ciśnienia pompy.
3. No i oczywiście wina może być po stronie elektryki - sondy Lambda która nie podaje już napięcia, lub czujnika temperatury silnika, który ma przerwę powodująca że komputer wysterowuje silnik jakby był on zimny.

Jeżeli świece mają dużo czarnego nalotu, są okopcone i jeżeli wylot Twojego tłumika również jest czarny poszukaj przyczyn w nastepujacy sposób:
1. Sprawdź czujnik temperatury silnika.
2. Sprawdź sondę Lambda.
3. Sprawdź ciśnienie paliwa przed i po regulatorze.

Wyniki "zamelduj" na forum.
Chyba się nagadałem jak głupi a za chwilę okaże się że kolega ma całkiem inny motorek. Mam nadzieję, że chociaż inni skorzystają.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 06 kwie 2007, 14:16

czarekj, :mrgreen: dla włascicieli ABK napewno bardzo pomocne :-D pozdrawiam

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 06 kwie 2007, 22:57

na upartego sondę sprawdzisz byle multimetrem
ma pracować w zakresie 0,2 do 0,8V mierzysz na przewodzie czarnym (sonda podłączona silnik powiniem pracować przez kilka minut aby sonda się nagrzała i pracowała prawidłowo)
Pomiar oczywiście przy pracującym silniku.Opisałbym jeszcze dokładniej ale multimetr i tak by tego nie wyłapał więc nie ma sensu

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 kwie 2007, 10:06

regulator ciśnienia jest zespolony z pompa paliwa lub jest przy układzie wtrysku paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga