[80 B3 1.6TD RA/SB] Czy pompa wtryskowa będzie pasować?!
[80 B3 1.6TD RA/SB] Czy pompa wtryskowa będzie pasować?!
Mój problem polega na tym iż dzisiaj po odpaleniu auta po chwili zgaslo i przez jakiś czas nie dalo się ponownie odpalić silnika. Zauważyłem w przewodzie paliwowym powietrze a po zgaśnięciu silnika widać jakby paliwo cofało się do filtra paliwa. Po krótkiej naradzie z znajomymi doszedłem do wniosku że jest to wina filtra paliwa wymieniłem więc go ale problem nie zniknął. Szczerze rzecz biorąc myślę że to wina pompy pisałem nawet wcześniej na forum o tym że silnik nie chce schodzić z obrotów o dopiero po zagrzaniu silnika problem znika, miałem również problem z szarpaniem silnika co tu dużo gadać pompa wtryskowa w mojej niunii nie jest pierwszej świeżości i jakości jako że jest ona z 1988 roku. I tu teraz chciałem zwrócić się o radę czy powinienem wymienić pompe czy radzej oddać do regeneracji poprzednio kolega Solskier polecił regenerację ale mi wydaję się że dni tej pompy są już raczej policzone słyszałem dzisaj nawet jakieś zgrzyty wewnątrz pompy. I tu pojawia się drugie pytanie znalazłem kilka pomp wtryskowych tylko że od silnika 1.6 bez TURBO czy będą pasować do mojego silnika
Numer mojej pompy to
Bosch nr 0 460 494 237
natomiast do odnalezionych przeze mnie pompach sprzedawca nie podaje zazwyczaj numeru tylko w jednym przypadku jest takowy podany oto on
Bosch nr 0 460 494 131
jak widać różnią się tylko trzema ostatnimi numerami idąc tym tropem nie znalazłem jeszcze pompy o identycznym numerze prawie zawsze różnią się trzema ostatnimi cyframi czy to gra jakąś rolę?
Z góry dzięki za pomoc!!!
Numer mojej pompy to
Bosch nr 0 460 494 237
natomiast do odnalezionych przeze mnie pompach sprzedawca nie podaje zazwyczaj numeru tylko w jednym przypadku jest takowy podany oto on
Bosch nr 0 460 494 131
jak widać różnią się tylko trzema ostatnimi numerami idąc tym tropem nie znalazłem jeszcze pompy o identycznym numerze prawie zawsze różnią się trzema ostatnimi cyframi czy to gra jakąś rolę?
Z góry dzięki za pomoc!!!
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Radian, jesteś nowy, ale mogę Ci powiedzieć żę to Forum to istna skarbnica wiedzy, dlatego warto użyć opcji Szukaj był temat już o pompach z grzybem i bez, proszę tu masz temat gdzie kolega Solskier ładnie to wytłumaczył https://audi80.pl/viewtopic.php?t=22211
Mam nadzieje że po przeczytaniu artykułu podejmiesz decyzję, warto jednak chyba dołożyć i kupić z grzybem C'Ya <ok>
Mam nadzieje że po przeczytaniu artykułu podejmiesz decyzję, warto jednak chyba dołożyć i kupić z grzybem C'Ya <ok>
Dokładnie musisz kupić taką samą z grzybkiem. Grzybek w sposób mechaniczny dawkuje paliwo w zależności od ciśnienia doładowania wytwarzanego przez turbinę, więc jest niezbędny. Gość, który chce sprzedać Tobie pompę bez grzybka widocznie nie zna się w temacie pomp i omijaj go z daleka.Radian pisze:Czy w związku z tym muszę kupić identyczną pompę od silnika 1.6td, tak?
Może i masz racje ale jakiś czas temu pytałem się jednego pompiarza czy mi zregeneruje a on powiedział że nie opłaca się za to brać lepiej kupić inną i bedzie zglowy. Problemy z pompą miałem od samego początku ale zdązyłem przejechać 10 tys. kilometrów i do tej pory nic wielkieko sie nie działo oprocz wyższych obrotów aż nagle przyszedł mróz i klapa auto stoi. postaram się poszukać na necie ile kosztowałaby mnie regeneracja ale jeżeli miałbyś jakieś namiary na dobrą pompę do mojej niunii byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc!
Zgadzam sie z tobą Spiczi wiem ze tak byloby najlepiej ale nie mam takiej możliwości a z tego co zdązyłem sie zorientować to wymiana pompy będzie bardziej opłacalna jeden pompiarz powiedział że regeneracja bedzie mnie kosztować 600zł a pompa kosztować będzie 300-400 zł z gwarancją jaką rzekomo dają sprzedawcy na szrotach ale jak pewnie ci wiadomo zazwyczaj taka gwarancja obejmuje część do pierwszego zakrętu (tak miałem z silnikem do opla) a potem radz sobie sam człowieku i dlatego pytam się czy ludzie z forum nie wiedzą czegoś o pewnej pompie (kto pyta nie błądzi) jeżeli nie otrzymam odpowiedzi to też nic się nie stanie. Jednak muszę przyznać że zaczynam się zastanawiać poważnie nad regeneracją bo jeżeli ma mnie wy***** jakiś gostek z allegro i wcisnąć mi kit że pompa "grzybka" jak najbardziej pasuje to ja dziękuje wole zapytać ludzi którzy się na tym znają i tu ukłony dla Marcusa, Mobilka i innych znających sie na temacie <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli kupisz pompę bez grzybka, to równie dobrze możesz wywalić turbo bo nie będzie ci już potrzebne. Tak jak koledzy już wyżej pisali, pompa musi być taka sama. Mało tego, ta od SBeka była najmocniejszą ówczesną pompą montowaną w tych konstrukcjach. Zamiana na cokolwiek innego będzie wiązało się ze stratą mocy. A jeśli pójdziesz w skrajność i kupisz pompę bez grzyba będzie to oznaczało że praktycznie zrobisz ze swojego TD zwykłego diesla bo mimo iż turbo będzie dawało jakieś tam ciśnienie pompa nie poda ci większej dawki paliwa a co za tym idzie nie będzie mocy.
Kolego nie wiem skąd jesteś, ale wejdź sobie na forum golfa i tam są działy regionalne i goście piszą co mają na sprzedaż, może uda Ci się akurat znaleźć coś w swoim regionie.
A co do tego że kupiłeś silnik do opla na szrocie i zaraz się zepsuł to sprzedawca jak porządny to powinien dać co najmniej tydzień gwarancji. Ja miałem brać na szrocie 1.6TD i gość dawał 2 tyg gwarancji na silnik.
powodzenia <ok>
A co do tego że kupiłeś silnik do opla na szrocie i zaraz się zepsuł to sprzedawca jak porządny to powinien dać co najmniej tydzień gwarancji. Ja miałem brać na szrocie 1.6TD i gość dawał 2 tyg gwarancji na silnik.
powodzenia <ok>
Dzięki Spiczi oczywiście napewno zajrzę na to forum ale po przemyśleniu całej sprawy i dzieki waszym radą skłaniam sie w chwili obecnej do regeneracji bo mimo iz kupie pompe może też wymagać regeneracji pomimo zapewnien sprzedawcy i dopiero na tym wyjde a wydaje mi sie że moja pompka może jeszcze mi posłóżyc jeszcze pare latek po regeneracji a że pompa od SB jest najmocniejsza to wiem bo troche o niej czytałem tylko nie wiedziałem czy od zwykłego diesla pasuje :-|