Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 D 1Y] Pęcherzyki powietrza w ukladzie paliwowym.

malika74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:19
Lokalizacja: Gniezno

[1.9 D 1Y] Pęcherzyki powietrza w ukladzie paliwowym.

Post autor: malika74 » 07 sty 2009, 10:30

Witam,dziś rano temperatura -17 Audi odpaliła na kopa,zawiozłem syna do szkoły ok 2 km i na biegu jałowym silnik zaczął się dusic,otwieram maske a tam widzę pęcherzyki powietrza w układzie,potrzymałem chwile auto na wyższych obrotach i pózniej jechał.Wczoraj wlalem dodatek do diesla firmy STP z antyzelem i pózniej przejechałem prawie 15 km,w zbiorniku miałem ok 15 litrów oleju napędowego i wlałem pół zawartosci buteleczki drugą połowe do drugiego auta.TU nasuwa mi się pytanie czy pęcherzyki w układzie mogły być przyczyna oddzielania sie parafiny i zapychania układu paliwowego? Jeżeli tak to co zrobić? jeszcze raz dodac tego samego srodka czy moze cos na przeczyszczenie wtrysków i układu paliwowego np firmy STP?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2009, 21:03 przez malika74, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sty 2009, 13:09

Możesz mieć gdzieś nieszczelność w układzi. Mi dzisiaj rano Audi w ogóle nie odpaliło - zamarzło paliwo :-/ Podczas kręcenia też pojawiły się bąbelki a mam pół zbiornika. Niestety nie pomyślałem o dolaniu czegoś do ropy. Wiem że aby uchronić się przed takim czymś można dolać sobie trochę benzyny. Kolega mówił mi że on dolewa denaturatu. Skuteczności denaturatu nie mogę potwierdzić bo nigdy nie stosowałem.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2009, 21:04 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 07 sty 2009, 14:06

Przed wczoraj było u mnie -27 brrr audi trochę się nakręciło za nim odpaliło ale miałem wlany dodatek.
A co do twojej sytuacji to ten twój dodatek nic ci nie dał ponieważ ropa była zimna i parafina się już wydzieliła i wlanie tego środka do zimnej ropy nic nie da bo nie zlikwiduje to tej parafiny. Dodatek trzeba dolewać do ciepłej ropy i dopiero do audi. A jak są bąbelki pewnie zapchał się filterek paliwa i najlepiej go wymień <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 sty 2009, 14:19

może tak jak jeden kolega miał wodę w filtrze i mu zamarzło :-( wymiana filtra i dobe paliwo na zimę, podobno może być w zimie do 30% benzyny to nie zamarznie ale ja bym tyle benzyny nie lał, szkoda pompy :cry:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sty 2009, 14:44

UKI_XX pisze:podobno może być w zimie do 30% benzyny
Tak to prawda, tak radzi książka serwisowa przy dużych mrozach. Nie do końca jest to już aktualne bo teraz są już zimowe paliwa. Po za tym po dodaniu benzyny auto może być słabsze.

Co do filtra to oczywiście podstawa. Aczkolwiek ja mam założony nowy filtr, wody w nim nie ma bo spuszczałem z niego i leciała czysta ropa, chodź dość ciężko. Jak ropa"zamarznie" w przewodach paliwowych to innej rady jak wstawić do garażu i niech odtaje to nie ma.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 07 sty 2009, 17:40

Słyszałem że denaturat pomaga, zaś dzisiaj udałem się do sklepu gdzie sprzedawcą jest znajomy i powiedział że denaturat rozpuszcza wodę i się nie nadaje do paliwa, iże lepiej dolać benzyny, kupiłem jednak i wlałem pół buteleczki. Przy okazji pozmieniałem przewody paliwowe bo też gdzieś powietrze się brało :-/ także nie jest to spory wydatek może warto je zmienić na nowe. Pozdrawiam

malika74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:19
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: malika74 » 07 sty 2009, 18:07

Koledzy,sytuacje chyba poanowałem a zrobiłem tak:wstawiłem auto do cieplego garażu na jakieś 6 godzin ale żeby go odpalić musiałem trochę pokręcić więc garaż nic nie dał-moze za krótko,no ale pojechałem na stacje zakupiłem srodek do czyszczenia wtryskiwaczy i układu paliwowego firmy STP,wlałem ten specyfik i zatankowałem auto,wsiadam i próbuję odpalic,no i było cięzko ale odpalił.Żeby wprowadzić w obieg "ulepszone" paliwo trzeba było pojezdzić.Na początku było cały czas powietrze w przewodach,auto przerywało.W sumie zrobiłem nieco powyzej 20 km,powietrza nie ma i auto pali jak wczesniej.Sprawdze jak zapala za jakies 4 godzinki ja k ostygnie no i jutro ale mam nadzieje ze to co zrobiłem pomogło!

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 07 sty 2009, 19:14

Na takie mrozy to dobrze mieć zalane paliwo zimowe zdobrej stacji, wymieniony przed zimą filtr paliwa i dodatek do paliwa też się przyda.

malika74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:19
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: malika74 » 07 sty 2009, 19:20

Zgadzam się,tankuje na Shell,filterek wymieniony tylko dadatek wlałem trochę za pózno ale sytuacja opanowana <piwo>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 sty 2009, 19:46

M@rcus pisze:Słyszałem że denaturat pomaga
Przed chwilą rozmawiałem ze starszym w sprawie właśnie tego denaturatu i powiedział mi że nie jest to jednak najlepsze rozwiązanie bo może zrobić "kasze". Będę musiał więc zainwestować w jakiś preparacik. Dziś miał być ponoć ostatni dzień takich mrozów, ale mimo to nie chce mieć po raz kolejny takiej niespodzianki.

A co do mojej niuni to postała dwie godzinki w garażu i odpaliła na dotyk. <ok>

malika74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:19
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: malika74 » 08 sty 2009, 08:47

Już jest wszystko ok wczoraj wieczorem i dzis rano -10,5 odpala bez problemu! wydaje mi sie że lepiej wlac coś co jest przeznaczone do takiego zabiegu niż eksperymentować z denaturatem czy benzyną,efekt może podobny ale silnikowi może nie być to obojętne,pozdrawiam!

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 08 sty 2009, 21:41

no jak dolejesz kilka litrów nja bak ropy to nic mu nie bedzie. Ja jakos nie jestem przekonany do tych magicznych specyfików. Bo różne opinie chodzą po forach na ten temat.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 10 sty 2011, 00:49

Pozwolę sobie odgrzać kotleta :mrgreen: . Mam taki problem w silniku 1.9TD AAZ (Pasek B3 1992 Variant); cały czas widać w przewodzie pęcherzyki powietrza. W dodatku jak odpali się silnik, to poruszają się one w kierunku pompy (czyli ok) ale po prze gazowaniu pęcherzyki powracają :-/ ... czyli tak jakby paliwo cofało się samo do baku. Silnik zaczyna chodzić nie równo. Czy w tym silniku jest jakaś wstępna elektryczna pompka paliwa (w okolicach baku?). Ewentualnie czy jest jakiś zaworek podtrzymujące ciśnienie (tak jak w benzyniaku 1.8 PM) :?:

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 10 sty 2011, 08:32

Patrique pisze:ale po prze gazowaniu pęcherzyki powracają ... czyli tak jakby paliwo cofało się samo do baku.
gdzieś na przewodach, badz opaskach nimi zaciśnietych musi być nieszczelność, musisz wszystko dokładnie posprawdzać. Pomocna przy tym jest pompka "gruszka" dostępna na alledrogo jak i w sklepach motoryzacyjnych.
Patrique pisze:Silnik zaczyna chodzić nie równo
pewnie dostaje za małą ilość paliwa dla normalnej pracy.
Patrique pisze:Czy w tym silniku jest jakaś wstępna elektryczna pompka paliwa (w okolicach baku?)
poza pompą wtryskową nie ma dodatkowej pompy ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sty 2011, 09:43

Albo pompa się sypie. Wujaszek miał podobnie. Walczył z tym długi czas bo też myślał że to nieszczelność na układzie. Później okazało się że to była wina pompy. Szczegółów nie podam bo nie znam się na pompach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl