Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT gaz] podwyzszone obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
peter124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 21 paź 2007, 12:24

[B4 2.0 ABT gaz] podwyzszone obroty

Post autor: peter124 » 07 sty 2009, 15:39

Witam od paru dni borykam sie z problemem podwyzszonych obrotow. Gdy daje na luz czasem obroty sa w normie, czasem podwyzszone a czasem same sie zmieniaja. Czy to moze byc sonda lambda? Zaznaczam iz spalanie auta na trasie przy oszczednej jezdzie wynosi min 9,5litra czyli sporo. Odnioslem rowniez wrazenie ze gdy obroty sa podwyzszone i przelacze go na gaz obroty wracaja do normy ale nie jestem pewniem czy to nie przypadek byl. Wczesniej kilka razy zauwazylem sytuacje z obrotami ale nie bylo to tak nagminne.Z gory dziekuje za pomoc.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 07 sty 2009, 16:30

Ja wiem czy dla ABT 9,5 litra to dużo, dla mnie jest to i tak mało. Sondę można sprawdzić, a z falowaniem obrotów może to być sonda i jeszcze do głowy przychodzi mi nastawnik biegu jałowego, silniczek krokowy. Może się przycinać.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 sty 2009, 17:00

NA poczatek zrób adapatcje na PB i napisz czy pomogło.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 07 sty 2009, 17:32

peter124, miałem u siebie podobny przypadek na benzynie (LPG nie posiadam) obroty na biegu jałowym same wzrastały i opadały do normalnych. nie wiedziałem co jest ale pomogła wymiana niebieskiego czujnika temperatury. z resztą tu masz link do tamtego tematu: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=20483

mam też pytanie:
obecnie mam zamontowany czujnik temperatury zakupiony w ASO i kilka dni temu zauważyłem, że obroty na biegu jałowym wynoszą 1050 RPM. czujnik jest prawie nowy - jeżdżę na nim dwa miesiące i wcześniej na jałowym miałem około 950 RPM. czy to wina czujnika czy sondy lambda? dodam, ostatnio że końcówka rury wydechowej zrobiła się trochę okopcona ale to może dlatego, że od jakiegoś czasu jeżdżę głównie po mieście i na krótkich odcinkach. spalanie też za małe nie jest :roll:

Awatar użytkownika
peter124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 21 paź 2007, 12:24

Post autor: peter124 » 07 sty 2009, 18:00

Wlasnie w tym sęk ze czujnik temp niebieski mam nowy a i silniczek krokowy rowniez nie dawno wymieniany bo obroty od niego skakaly bardzo mocno nie tak lekko zmienialy sie jak teraz. Jestem za granica i raczej interesuje mnie wymiana najbardziej prawdopodobnej przyczyny tego zjawiska. Wymieniac sonde czy myslicie ze jeszcze moze byc jakas przyczyna?

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 07 sty 2009, 20:59

A silniczek krokowy kupowałeś nowy???

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 07 sty 2009, 21:53

A nieszczelności sprawdzałeś, możesz podpiąć VAG-a, zobaczyć czy coś się nie zapisało.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 07 sty 2009, 22:00

Zobacz podstawę wtrysku czy nie pękła, przewód od serva też.

Awatar użytkownika
peter124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 21 paź 2007, 12:24

Post autor: peter124 » 15 sty 2009, 13:34

No wiec jestem za granica i nie mam jak podpiac VAG-a. Przewod od serwa wyglada ok. Silniczek krokowy wymienialem oczywiscie nowy. Pracuje autem codziennie po pare godzin
(rozwoze gazety) i np dzisiaj przez 2godziny chodzila bardzo dobrze a nagle po prostu obroty sie podwyzszyly i tak zostalo(jezdzila normalnie ale na jalowym biegu miala podwyzszone) Gdy zgasilem silnik i odpalilem od razu obroty wrocily do normy. Macie jakies pomysly? Zamawiam dzisiaj na chybil trafil sonde lambda BOSCH ale bede mial ja za poltora tygodnia.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 sty 2009, 11:13

Osobiście w dalszym ciągu podejrzewałbym nastawnik przepustnicy i/lub TPS. Tak bardzo podwyższone obroty nie mają nic wspólnego z sondą.

Awatar użytkownika
peter124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 21 paź 2007, 12:24

Post autor: peter124 » 16 sty 2009, 15:10

Ale wlasnie obroty nie sa sporo podwyzszone. Nastawnik przepustnicy to silnik krokowy??? Nie mam obrotomierza ale obroty sa podwyzszone nieznacznie. Np jezeli na jalowym ma 900obr to podwyzszaja sie do 1100obr. I jezeli mozna to jezeli juz kupuje sonde bo chyba tak czy siak wymienie to jakies firmy? Na allegro sa z bosch w cenach okolo 200zl to troszke drogo. A jakis zamiennik np NGK czy bedzie sie sprawowal rownie dobrze???

[ Dodano: 2009-01-16, 15:16 ]
I jeszcze pytanko czy ta sonda bedzie pasowala do mojego auta???
http://www.allegro.pl/item526992740_son ... ls_04.html

[ Dodano: 2009-01-16, 18:34 ]
Bardzo prosze o szybka odpowiedz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 sty 2009, 22:08

peter124, W takim razie sprawdź czujnik temperatury (niebieski) i wiązkę od czujnika do ECU czy przypadkiem nie ma gdzieś przerwy albo wtyczka nie kontaktuje. Podwyższenie obrotów do ok. 1100 obr/min może wskazywać na pracę silnika na tzw. ssaniu. Zużyta lub uszkodzona sonda nie powoduje podwyższenia obrotów tylko zmienia skład mieszanki czego efektem może być raczej obniżenie obrotów. Za wysokość obrotów w ABT odpowiada nastawnik przepustnicy (błędnie nazywany silnikiem krokowym) sterowany przez ECU na podstawie danych z czujnika temp., TPS-u oraz kontaktu zamknięcia przepustnicy znajdującym się wewnątrz nastawnika.
Gdybyś poszukał na forum to już dawno znalazłbyś odpowiedź na swoje pytania bo temat wałkowany jako jeden z najczęstszych. Zarówno jeśli chodzi o sondę jak i obroty. Możesz zastosować NGK albo tą Boscha z aukcji. Nie kupuj najtańszych zamienników no name bo zaraz będziesz musiał kupować następną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl