[1.9TDI 1Z] Świece żarowe.
[1.9TDI 1Z] Świece żarowe.
Witam!
Wiem że nie raz było pisane na podobny temat, ale chciałbym się poradzić w temacie nagrzewania się swiec żarowych tzn rok temu gdy była zima kontrolka świec mimo iz był spory mróz gasneła po ok 7-8 s i auto paliło od cykniecia a teraz gdy przyszło troszkę zimniej zauważyłem że kontrolka rano pali sie bardzo długo i auto odpali ale nie tak jak kiedyś od cyka tylko trzeba zakręcic z 1 obrót, czy przyczyna moze leżec w świecach żarowych i jak to można w najprostszy i najszybszy sposób sprawdzić, dodam że latem miałem uszczelnianą pompę , może mechanik czegoś dobrze nie ustawił, zmieniałem czujnik temperatury i dalej to samo, może ktoś już przerabiał coś podobnego.
Wiem że nie raz było pisane na podobny temat, ale chciałbym się poradzić w temacie nagrzewania się swiec żarowych tzn rok temu gdy była zima kontrolka świec mimo iz był spory mróz gasneła po ok 7-8 s i auto paliło od cykniecia a teraz gdy przyszło troszkę zimniej zauważyłem że kontrolka rano pali sie bardzo długo i auto odpali ale nie tak jak kiedyś od cyka tylko trzeba zakręcic z 1 obrót, czy przyczyna moze leżec w świecach żarowych i jak to można w najprostszy i najszybszy sposób sprawdzić, dodam że latem miałem uszczelnianą pompę , może mechanik czegoś dobrze nie ustawił, zmieniałem czujnik temperatury i dalej to samo, może ktoś już przerabiał coś podobnego.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:21 przez mysza134, łącznie zmieniany 2 razy.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
a czy to jest źle że nie odpala tak jak ty byś chciał tylko po jednym obrocie?? przecież nie kręcisz długo więc w czym problem?? jak by świece nie gzrały, nie mógł byś odpalić albo krecił byś dość długo wtedy mógłbyś się zastanawiać co jest nie tak a nie jak samochód ci pali po jednym zakręceniu...mysza134 pisze:auto odpali ale nie tak jak kiedyś od cyka tylko trzeba zakręcic z 1 obrót
Witam
Chciałem dokończyć swą przygodę z świecami żarowymi, otóż sprawdziłem wszystkie cztery świece kontrolką według wskazań kolegów i okazało się że ani jedna świeca nie działa tzn sie nie grzeje nie mogłem w to uwierzyć i wykreciłem je sprawdzajać na krótko i rzeczywiście wszystkie spalone, po wymianie pali od kopa jak kiedyś dziekuję wszystkim za porady i wskazówki w tym temacie.
Chciałem dokończyć swą przygodę z świecami żarowymi, otóż sprawdziłem wszystkie cztery świece kontrolką według wskazań kolegów i okazało się że ani jedna świeca nie działa tzn sie nie grzeje nie mogłem w to uwierzyć i wykreciłem je sprawdzajać na krótko i rzeczywiście wszystkie spalone, po wymianie pali od kopa jak kiedyś dziekuję wszystkim za porady i wskazówki w tym temacie.
Posty w tym temacie dotyczą silnika 1,9 1Z, a u siebie musisz szukać czarnego czujnika na króćcu głowicy na wyjściu do nagrzewnicy (z tyłu głowicy). Natomiast jeżeli chodzi o świece żarowe znajdują się pod wtryskami, są połączone ze sobą miedzianą listwą lub grubym przewodem elektrycznym.tmk pisze:Próbowałem tez znaleźć ten czujnik świec zarowych (niebieski) ale nie widze go w moim samochodzie.
Przed demontażem pompy lepiej sprawdź czy aby na pewno świece trzeba wymieniać, na forum są opisane sposoby sprawdzania świec i innych elementów układu podgrzewania. Przyczyną może być też przepalony bezpiecznik, uszkodzony czujnik lub sterownik. Tak na marginesie dodam że bez wyciągania pompy też da się wymienić tylko trzeba odkręcić przewody wysokiego ciśnienia i mieć odpowiednie narzędzia (długi klucz 12 i dobre szczypce) odpada przy tym ustawianie pompy (przy tej operacji trzeba mieć bardziej specjalistyczne narzędzia).tmk pisze:nie obejdzie się bez demontażu pompy wtryskowej